איך משחקים איש תלוי (ולומדים אנגלית תוך כדי)

איש תלוי

“איש תלוי” (נקרא גם “התליין”, “Hangman” באנגלית) הוא משחק לשני שחקנים ומעלה שבמקור שוחק באמצעות עט ונייר. מטרת המשחק היא לנחש מילה או ביטוי שנבחרו על ידי אחד השחקנים באמצעות ניחוש של האותיות המרכיבות אותם. בכל ניחוש של אות שאינה נמצאת במילה המיועדת, חלק נוסף של ה-“איש התלוי” מצויר, עד להפסד או ניצחון במשחק. המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך משחקים איש תלוי ולדעת איך המשחק יכול לעזור לכם (או לילדיכם) ללמוד שפה חדשה.

איך משחקים איש תלוי

למבוגרים שבינינו, נספר שהמשחק “איש תלוי” היה הבסיס לשעשועון הקלאסי “גלגל המזל”, והחוקים שלו דומים. זה עובד כך: אחד השחקנים בוחר מילה או ביטוי (יכול להיות לפי נושא מסוים, למשל “חיות”) ומצייר על הנייר קווים אופקיים אחד ליד השני כמספר האותיות במילה.

לאחר מכן, השחקן או השחקנים האחרים מנחשים בתורם אותיות: אם האות שהם ניחשו מופיעה במילה, השחקן שבחר את המילה “חושף” את האות בכל המקומות שבהם היא מופיעה (ורושם אותה על הקו האופקי הרלוונטי). אם האות אותה ניחשו השחקנים שגויה, השחקן הראשון מצייר חלק אחד מתוך עמוד התלייה שעליו תלוי האיש התלוי, ורושם את האות השגויה בצדו.

המטרה של השחקנים היא להצליח ולנחש את המילה לפני שהשחקן הראשון משלים את ציור עמוד התליה. ניתן לשנות את מספר הניחושים האפשריים באמצעות הוספת שלבים לציור עמוד התליה, אך הנוהג הבסיסי הוא לחלק את המשחק לעשרה “תורים”: הבמה של העמוד, תורן, קורה אופקית, חבל התלייה, ראש, גוף, שתי ידיים ושתי רגליים.

ניתן לנחש את המילה גם אם לא הושלמו כל האותיות, אך אם הניחוש אינו נכון הוא נספר בתור ניסיון שגוי.

טיפים

כמו במשחקים המבוססים על זריקת קוביה, גם במשחק “האיש התלוי” יש יתרון למי שמכיר קצת סטטיסטיקה. רוב האנשים נוהגים לנחש את האותיות השכיחות ביותר בניסיונות הראשונים שלהם, משום שיש סיכוי גבוה שהן יופיעו במילה. בעברית, האותיות השכיחות ביותר (לפי הסדר) הן – י, ו, ה, ר, ל, ת, ,ב, מ, א (המשך הרשימה בויקיפדיה).

דרך נוספת היא לנחש דבר ראשון את אותיות אהו”י, מכיוון שהן מופיעות יחסית הרבה בכל מילה, ויכולות לעזור ולרמז על המילה עצמה.

איך משחקים איש תלוי
“איש תלוי” משוחק על נייר

משחק “איש תלוי” ללמידת אנגלית

רוצים ללמוד אנגלית או להעשיר את אוצר המילים? משחק של “איש תלוי” יכול להיות דרך מצוינת לתרגל כתיבה וניחוש של מילים בסיסיות.

במשחק האינטרנטי בקישור הבא תוכלו לבחור נושא (מקצועות, מאכלים, חיות וכד’) והמשחק ייתן לכם לנחש מילה מהקטגוריה. רק היזהרו – עשרה ניחושים לא נכונים, והאיש שלכם ייתלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *