ניקוד במקלדת מק: הסבר קצר על ניקוד בסביבת מקינטוש

ניקוד MAC

לא מזמן כתבנו פוסט שמתאר את השיטה בה ניתן לרשום ניקוד בתוכנות אופיס. הצורך האישי מייצר את הנושאים הכי טובים לפוסטים, ואחרי שנתקענו בזמן כתיבת עבודה התחלנו לחקור את הנושא ומצאנו שאין באמת מקור מידע מסודר. אבל אז קיבלנו שאלה מאחד הקוראים – מה לגבי ניקוד במקלדת מק?

אז כדי לא להפלות, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לנקד טקסט במחשב מקינטוש.

איך מנקדים במקלדת מקינטוש

כדי לנקד אות מסויימת יש להעמיד את הסמן אחרי האות שאותה רוצים לנקד, ללחוץ על Caps Lock (ולהשאיר את המצב פעיל), ואז ללחוץ על אחד המקשים על פי הטבלה. ניתן גם לנקד באמצעות לחיצה על Option יחד עם הספרה בהתאם לטבלה.

הניקוד לחיצה יחד עם Option או Caps Lock דוגמה
חטף פתח1פֲ
חטף קמץ2קֳ
חטף סגול3סֱ
חיריק4אִ
צרה5אֵ
פתח6אַ
קמץ7אָ
קובוץ8אֻ
סגול9אֶ
שווא0אְ
חולם+אֹ
דגש, מפיק\אּ
שין ימניתShift + שאׁ
שין שמאליתOption + ש אׂ
ו + חולם Shift + ווּ
ו + שורוק Option + ו וֹ

שימו לב שלא כל הגופנים העבריים מציגים את הניקוד בצורה נכונה: בחלקם חסרות חלק מהנקודות, ובאחרים הנקודות אינן ממוקמות נכון. הגופנים הטובים ביותר להצגת טקסט עברי מנוקד הם נרקיסים, פרנק-רוהל או דוד.

ניקוד במקלדת מק – עוד אפשרויות

אוקיי, אז למדנו איך מנקדים במקלדת מאק. מחפשים עזרה נוספת? הנה עוד כמה אפשרויות:

  • העתקה ממילון מקוון – אם אתם צריכים לנקד מילה מסויימת, הפתרון הפשוט הוא למצוא את הגרסה המנוקדת שלה במילון אינטרנטי כלשהו (או אפילו בוויקיפדיה), ופשוט להעתיק את המילה המנוקדת בעזרת העתק-הדבק.
  • מפת תווים – כדי להקליד סימנים נוספים שאינם מופיעים במקלדת (כגון ¢, ©, אותיות בשפות זרות וכו’), יש לפתוח תוכנה המציגה את כל הסימנים של הגופן. למשל, במערכת מאק ניתן אפשר לפתוח את מאגר הסימנים באמצעות לחיצה על Command יחד עם Option ומקש T. או בקיצור: [⌘] + [⌥] + [T]
  • מחפשים עזרה בניקוד ודקדוק אנגלי? אנחנו ממליצים על האפליקציה החינמית גרמרלי.
ניקוד במקלדת מק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *