איך לערבב קלפים בצורה מרשימה ומהירה (מדריך מצולם)

איך לערבב קלפים

כשהייתי קטן אבא שלי לימד אותי איך לערבב קלפים “כמו מקצוען”. משום מה זה ממש הלהיב אותי בגיל הזה, והייתי במסלול המהיר לקריירה בתור קוסם.

כמה עשרות שנים אחרי, קוסם אני לא. מצד שני, כמו לרכב על אופניים – ערבוב קלפים זה משהו שלא שוכחים, כך שכל הזמן שהשקעתי באימון נשאר איתי, ואני בהחלט מרשים את כולם בערבי פוקר. רק בשביל זה היה שווה להתאמן.

ותאמינו לי, זה לא כל כך קשה. עם קצת אימון גם אתם יכולים לשלוט לגמרי בשיטת הערבוב הפשוטה הבאה.

הערה אחת לפני שנתחיל: לבחירת הקלפים יש חלק גדול בשאלה כמה קל או קשה ערבוב הקלפים יכול להיות. אם הקלפים שלכם דביקים או חלקים מדי, הערבוב יהיה קשה יותר. אני ממש אוהב את הקלפים של החברות Hoyle או Bicycle.

שלב 1: תרגול “ריפל”

איך לערבב קלפים
Source: P. Russell, Instructables. under CC licence

לפני שאתם צוללים לתרגול של כל ערבוב הקלפים, קחו כמה דקות לתרגל את מה שמכונה “ריפל”, שזו בעצם דרך להניח את הקלפים להטיל אותם זה אחר זה לכיוון השולחן (או ליד השניה שלכם), תוך כדי שליטה במהירות ובקצב בעזרת האגודל, היושב על החלק העליון של הקלפים (כמו בתמונה).

כדי להתחיל, ישרו את החבילה שלכם על ידי החזקתה בין האגודל לאצבעות האמצעיות שלכם (הקלף הקדמי שלכם יתכווץ טיפה), תוך כדי דחיפה כלפי מטה של החלק העליון של החבילה באמצעות האצבע המורה. דפקו את הערימה בשולחן כמה פעמים כדי ליישר אותם.

האחיזה הדרושה ל-“ריפל” מוצלח היא בדיוק אותו הדבר, למעט שינוי קטן – מסירים את האצבע המורה מהצד העליון (הארוך) של החפיסה, מכופפים אותה פנימה ומניחים אותה בחלק הגב של החפיסה.

כעת מושכים את החבילה לאחור ומחליקים את הקלפים באמצעות האגודל, יחד עם דחיפה פנימה עם החלק האחורי של האצבע המורה, ושחרור של הקלפים בזה אחר זה. כריות האצבעות האמצעיות שלכם “יתפסו” את שאר הקלפים בחבילה.

זה דורש קצת תרגול, אז אל תתיאשו את אתם לא מצליחים להפיל את הקלפים בצורה שוטפת וחלקה על ההתחלה.

שלב 2: מחלקים לשניים

איך לערבב קלפים
Source: P. Russell, Instructables. under CC licence

אחזו את החפיסה ביד ימין, ועשו “ריפל” כמו שכבר למדנו של חלק מהקפלים ליד שמאל שלכם על מנת ליצור שתי ערימות שוות (בערך).

עם אותה צורת החזקה של החפיסה בכל יד, החזיקו חלק אחד בכל יד כשפני הקלפים פונים אליכם. הניחו את הערימה השמאלית על השולחן, את הערימה הימנית עליה (בזווית מסוימת), ודחפו את שתיהם למטה כמה פעמים כדי ליישר אותם עבור השלב הבא.

שלב 3: “ריפל” כפול

איך לערברב קלפים
Source: P. Russell, Instructables. under CC licence

כאשר מחזיקים חבילה בכל יד, מעבירים את האצבעות למצב “ריפל” ומפילים את הקלפים של שתי הערימות כלפי מטה לסירוגין, כך שחלקם העליון חופף במקצת בחלקו החיצוני. זוהי בעצם פעולת הערבוב.

עכשיו כדי לחבר את שתי החבילות שוב לערימה אחת, לחצו בעזרת האגודלים על החפיסה במקום בו שני הקלפים העליונים חופפים. צרו לחץ פנימה על ידי עיקול האצבעות האמצעיות סביב הקצוות התחתונים של שתי הערימות וכופפו את הקלפים כלפי מעלה לקשת.

שלב 4: החלק האחרון

ערבוב קלפים
Source: P. Russell, Instructables. under CC licence

יישרו את האצבעות שלכם ודחפו את החלק החיצוני של הקלפים פנימה ומטה באמצעות האגודלים, מה שיפיל את הקלפים למטה במהלך היוקרתי והסופי של הערבוב.

חזרו על כל הפעולה שלוש או ארבע פעמים לצורך ערבוב מושלם של הקלפים.

וזהו. אם עוד לא ברור לכם איך לערבב קלפים –

נסיים בסרטון שמשלב את כל השלבים:

וזהו. ככה מערבבים קלפים בצורה קלה ומהירה.

פשוט לא?

לפני סיום, הנה תזכורת לחפיסות הקלפים עליהם המלצנו (לחצו לכניסה לעמוד המוצר):

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *