היכל יד אליהו (מנורה מבטחים): חניה, דרכי הגעה וכל מה שחשוב לדעת

יד אליהו

היכל מנורה מבטחים (נקרא גם “היכל הספורט יד אליהו”) הוא אצטדיון כדורסל ובידור הממוקם בשכונת יד אליהו שבתל אביב. בהיכל 10,383 מקומות ישיבה, ומתקיימים בו אירועי ספורט, בידור וכנסים מהבולטים בישראל. אז אם אתם בדרך למשחק של מכבי תל אביב, הופעה של עומר אדם או דווקא כנס כלשהו – דבר אחד בטוח: להגיע ולמצוא חניה בהיכל יד אליהו זה לא דבר פשוט. בפוסט של היום אנחנו הולכים לתאר את כל הדרכים בהן ניתן להגיע להיכל ביום של משחק, איפה הכי שווה להחנות ועוד כמה טיפים ששווה לדעת.

היכל יד אליהו משמש זה שנים רבות כמגרשה הביתי הבלעדי של קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל, והוא נחשב בעבר לאחד ממגרשי הכדורסל הביתיים ביותר באירופה. ההיכל מורכב משני מפלסים (אולם ויציע), שכל אחד מהם מחולק ל-12 שערים.

עד פתיחתו של פיס ארנה ירושלים בשנת 2014 היה היכל מנורה מבטחים ההיכל הגדול בישראל. במשך השנים הועלו בו אירועים המוניים שונים, כגון פסטיגלים, הופעות של זמרים, משחקי טניס מגביע דיוויס וכנסים שונים.

היכל יד אליהו – היסטוריה

היכל יד אליהו נבנה בשנת 1963, כמגרש פתוח ללא קורת גג, כחלק מקומפלקס ספורט שבו הייתה גם בריכת גלים. בזמנו המגרש היה מרוצף באריחים והכיל רק כ-5,000 מקומות ישיבה על יציעי בטון (המהווים כיום את גוש המושבים התחתון).

בסוף שנות השישים עבר המגרש שיפוץ יסודי, ובפועל נבנה מחדש. למבנה התווסף היציע העליון, שהעלה את מספר המושבים לכעשרת אלפים, בנוסף לגג המתכת שהפך את המגרש לאולם סגור. באותו הזמן נבנו במקום מזנונים, חדרי שירותים נוספים עם מערכת מיזוג, תאורה המתאימה לצורכי צילומי טלוויזיה ולובי כניסה חדשני – ועם סיום העבודות בשנת 1971 יד אליהו היה אחד ממתקני הספורט המשוכללים והמתקדמים באירופה באותה העת.

באופן רשמי נקרא ההיכל “היכל הספורט ע”ש יוסף בורשטיין”, על שמו של סגן ראש עיריית תל אביב באותה העת, אך לרוב נודע בשמו הבלתי רשמי “היכל הספורט יד אליהו” על שם שכונת יד אליהו בה הוא ממוקם. במהלך שנות האלפיים הוא נקרא “היכל נוקיה”, בהתאם להסכם חסות בין העירייה וחברת יורוקום, והחל משנת 2014 הוא נקרא “היכל מנורה מבטחים” לאחר שהחברה שילמה כעשרים מיליון ש”ח עבור החסות.

חניה בהיכל מנורה מבטחים

לרוב אין בעיות חניה מיוחדות במהלך משחקים ביד אליהו. גם מכיוון שהשכונה מציעה מגוון אפשרויות למצוא חניה באפור, וגם לאור כמות החניונים (בתשלום) הרבה בקרבת ההיכל.

החניון הראשי שנמצא ממש ליד ההיכל נגיש לנכים באופן מלא ומציע כ-1,200 חניות לרכבים פרטיים ועוד 30 חניות לבעלי מוגבלויות. בסביבת ההיכל פזורים חמישה חניונים נוספים הכוללים כ-3,300 מקומות חניה נוספים ומאפשרים נוחות מרבית למבקרים.

למגיעים מצפון

על איילון לכיוון דרום, יורדים במחלף לה גוורדיה ופונים שמאלה. ממשיכים ישר עד לרמזור של רחוב לה גוורדיה עם רחוב המעפילים ופונים שמאלה לרחוב המעפילים. בסוף השדרה פונים ימינה או שמאלה לרחוב וינגייט וכניסה לחניוני היכלי הספורט ת”א יפו.

אופציה נוספת – באיילון דרום, יורדים במחלף השלום ופונים שמאלה לרחוב גבעת התחמושת. בצומת של רחובות גבעת התחמושת, יגאל אלון ודרך השלום לפנות ימינה לרחוב יגאל אלון. להמשיך ישר עד רחוב השלושה ולפנות ימינה. בכיכר הראשונה לפנות שמאלה לכניסה לחניוני היכלי הספורט ת”א יפו.

למגיעים מדרום

על איילון צפון, יורדים במחלף לה גוורדיה ופונים ימינה. ממשיכים ישר עד לרמזור של רחוב לה גוורדיה עם רחוב המעפילים ופונים שמאלה לרחוב המעפילים. בסוף השדרה פונים ימינה או שמאלה לרחוב וינגייט וכניסה לחניוני היכלי הספורט ת”א יפו.

אופציה נוספת – על איילון צפון, יורדים במחלף השלום ופונים ימינה לרחוב גבעת התחמושת, ושוב ימינה לרחוב יגאל אלון. להמשיך ישר עד רחוב השלושה ולפנות ימינה. בכיכר הראשונה לפנות שמאלה לכניסה לחניוני היכלי הספורט ת”א יפו.

שדרות החי"ל יד אליהו
שדרות החי”ל ביד אליהו (יש בהן הרבה חנייה באפור)

תחבורה ציבורית להיכל מנורה מבטחים

אבל אם לא בא לכם לחפש חניה ליד היכל יד אליהו – ואנחנו לגמרי מבינים אתכם – יש עוד קצת תקווה. ההיכל נבנה במיקום יחסית מרכזי וקרוב לעורקי תחבורה, ועל כן ניתן להגיע אליו בקלות יחסית באמצעות אוטובוסים עירוניים או רכבת.

באוטובוס

הקווים הבאים עוצרים ליד היכל יד אליהו:

  • קו 239: מרידינג (ת”א יפו) לשכונת הטייסים (ת”א יפו)
  • קו 7: מרכבת אוניברסיטה (ת”א יפו) לוולפסון (חולון)
  • קו 9: מרידינג (ת”א יפו) לשכונת הטייסים (ת”א יפו)
  • קו 31: ממסוף כרמלית (ת”א יפו) לבית עלמין בני ברק (בני ברק)
  • קו 104: מרידינג (ת”א יפו) לשיבא (רמת גן)
  • קו 52: מתחנה מרכזית חדשה (ת”א יפו) למסוף עתידים (ת”א יפו)
  • קו 34: מתחנה מרכזית חדשה (ת”א יפו) לדובק (בני ברק)
  • קו 54: מתחנה מרכזית חדשה (ת”א יפו) לתחנה מרכזית חדשה (ת”א יפו)

ברכבת

יש שתי תחנות רכבות שנמצאות במרחק הליכה מההיכל. תחנת ת”א השלום נמצאת במרחק של כרבע שעה הליכה על רחוב יגאל אלון (התחנה נמצאת צפונית להיכל). תחנת ת”א ההגנה נמצאת במרחק הליכה של כרבע שעה מכיוון דרום (דרך רחובות ההגנה, שדרות החי”ל, יגאל אלון).

תחבורה אלטרנטיבית

ברחבת היכל מנורה מבטחים קיימות 163 חניות לאופנועים (בכניסה לחניון מהצד של רחוב השלושה, ברחבה מהצד של רחוב וינגייט, ברחוב נירים 1 וברחוב השלושה 7). בנוסף, בצמוד למבנה הקופות קיים מתקן לחניית אופניים (כ-20 עמדות) ומבחר עמדות “תל-אופן” מפוזרות בסביבה.

היכל יד אליהו
מבט מכיוון החנייה לעבר ההיכל

עוד אצטדיונים בארץ שסקרנו: בלומפילד | סמי עופר | טוטו טרנר

לסיכום

אין מה לעשות – היכל יד אליהו נמצא בלב האזור הכי עמוס תחבורתית בארץ, בעיר עם בעיות החניה הכי גדולות. מצד שני, הוא בהחלט מציע לא מעט אופציות טובות של תחבורה ציבורית. כנראה שבימים של משחק גדול התנועה אליו הולכת להיות עמוסה, ולכן מומלץ לתכנן את זמני היציאה שלכם מבעוד מועד, ולנסות להתארגן על רכב מלא.

One Comment on “היכל יד אליהו (מנורה מבטחים): חניה, דרכי הגעה וכל מה שחשוב לדעת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *