נוסעים למשחק? חניה באצטדיון סמי עופר בחיפה

סמי עופר

זה יכול להיות שאתם נוסעים למשחק של מכבי חיפה, הפועל חיפה או אפילו נבחרת ישראל – אבל דבר אחד בטוח: למצוא חניה באצטדיון סמי עופר בחיפה זה לא דבר פשוט. בפוסט של היום אנחנו הולכים לתאר את כל הדרכים בהן ניתן להגיע לאצטדיון ביום של משחק, איפה הכי שווה להחנות, מה יש לאכול בסביבה ועוד כמה טיפים ששווה לדעת.

אצטדיון סמי עופר שהוקם בשנת 2014 נחשב לאצטדיון המודרני ביותר בישראל. האצטדיון ממוקם במורדות הדרומיים של חיפה, בשכונת נאות פרס, בסמוך לפארק מת”ם, ומכיל 30,870 מקומות ישיבה, 36 תאי צפיה פרטיים, 4 חדרי הלבשה וגג מוזהב בשטח של 27 אלף מטר. הוא נקרא על שם איש העסקים סמי עופר, שמימן כ-15% מעלות הקמתו.

מבנה האצטדיון, ולמה כדאי להגיע מוקדם

היציעים הצפוני, המזרחי והדרומי של האצטדיון מכילים למעלה מ-25,000 מקומות ישיבה, ואילו היציע המערבי בנוי משש קומות ובו 5,000 מקומות ישיבה, חדרי הלבשה, תאי עיתונאים, מועדוני הקבוצות ומועדוני הכסף, הזהב והיהלום וכן 36 תאי צפייה פרטיים.

באצטדיון מופעלים 18 מזנונים וקיוסקים הכוללים דלפקים באורך מצטבר של כ-130 מטר, ומאות תאי שירותים. מניסיון אישי, למעט ברגעי השיא של המחצית, לרוב אין עומס בתאי השירותים והמזנונים, והכמות שלהם מספקת ביחס לכמות הקהל בכל יציע.

מצד שני, נקודת תורפה גדולה באצטדיון היא שערי הכניסה אליו, אשר דורשים שימוש בקוד QR הנמצא על הכרטיס על מנת לעבור בשער הקרוסלה. שוב, מניסיון אישי, בהרבה מאד פעמים קורא הכרטיסים לא מצליח לקרוא את הקוד מהמכשיר הנייד של האדם שמנסה להיכנס, או שהכרטיס המודפס לא בגודל המתאים, או שדרושים כמה ניסיונות סריקה ללא סיבה מיוחדת. לפעמים זה יוצר עומס בכניסה לאצטדיון ולכן היינו ממליצים להגיע מוקדם ולא דקה לפני שריקת הפתיחה.

חניה מומלצת באצטדיון סמי עופר

בצמוד לאצטדיון יש חניונים עם 1,550 מקומות חנייה (P1-P5), אבל הם סגורים רק עבור מנויים בתשלום – לכן אל תתכננו עליהם. בכל מקרה, לרוב המשטרה לא תאפשר גישה לאזור.

אבל אל דאגה, ליד האצטדיון קיימים מעל 6,500 מקומות חניה בשטחים העוטפים ובמרחק הליכה קצר. העיקרי שבהם הוא החניון בטירת הכרמל, הנקרא חניון דרומי P6 ונמצא ממש על כביש 4. מדובר על שדה רחב ידיים המאפשר חניה למאות רבות של רכבים ונמצא במרחק של כ-10 דקות הליכה מהאצטדיון (ממש מול בסיס תובלה).

המלצה שלנו – נסו לחנות ליד היציאה מכיוון שאחרי המשחק התנועה החוצה לכיוון כביש 4 זוחלת באיטיות ויש עומסים רבים.

לניווט לחניון ב-WAZE לחצו כאן: https://waze.com/ul/hsvbf7wuqn, או במפה הבאה –

למי שמעדיף ללכת קצת יותר ברגל לפני המשחק ולחסוך את הפקקים אחריו, ניתן להחנות טיפה יותר דרומה בעליה לטירת הכרמל – לכל אורך הכביש המתחבר לכביש 4, ובשדה הנמצא מול תחנת הדלק. זה קצת יותר רחוק מהחניון הנ”ל, אבל היציאה הרבה יותר מהירה.

בנוסף ניתן להחנות גם במתחם של שופרסל דיל והום סנטר בטירת הכרמל.

למגיעים מוקדם במיוחד, ישנם חניונים קרובים יותר לאצטדיון: חניון הקונגרסים, הוט, אינטל, מת”מ, שער כרמל, חופי הרחצה, קניון חיפה וחניון קסטרא (ניתן לחפש אותם בווייז בקלות). קחו בחשבון שלרוב העומס בהם (ואליהם) גבוה.

תחבורה ציבורית לסמי עופר

למי שמעדיף שלא לשבור את הראש עם חניה, תחבורה ציבורית היא אופציה לא רעה. האיצטדיון נבנה בסמוך למרכזית חוף הכרמל ותחנת הרכבת חוף הכרמל – מרחק של כ-10 דקות הליכה. בסמיכות לאצטדיון נבנתה תחנת מטרונית נוספת, אשר פעילה רק בשעות שבהם מתקיימים אירועים באצטדיון.

גם פה, קחו בחשבון שהרכבות לאזור המרכז שיוצאות אחרי המשחקים הן עמוסות מאד: גם בכניסה לתחנת הרכבת וגם בנסיעה עצמה (בה לא בטוח שיהיה לכם מקום ישיבה).

חניה סמי עופר

מה אוכלים ליד סמי עופר?

ליד אצטדיון סמי עופר יש לא מעט מסעדות טובות, אך קחו בחשבון שהן לא ממש צמודות לאצטדיון ודורשות הליכה של כרגע שעה.

במרכז קסטרא, תוכלו למצוא את מסעדת רפאלו (מסעדה איטלקית צעירה ונחמדה), מינה טומיי (אסיאתי), בשרלה (המבורגר). בקניון חיפה הצמוד תוכלו למצוא את פאט ויני (פיצריה), ארומה וגרג (בתי קפה), אושי אושי (אסייאתי), שווארמה חאזן, ניו-דלי, מקדונלדס וגלידה גולדה. כמובן שזה מדגם מייצג וכיאה לקניונים גדולים יש אפשרויות נוספות.

המסעדה היחידה שממש צמודה לאיצטדיון היא סניף של בורגר סאלון, שממש נמצא במתחם האצטדיון עצמו. קחו בחשבון שהוא עמוס מאד בימים של משחק, אבל גם מוכר בירות ואלכוהול והאווירה שם בהחלט מחשמלת.

לסיכום

למרות שאצטדיון סמי עופר בנוי בסך הכל קרוב לכמה אופציות טובות של תחבורה ציבורית, אין הרבה מה לעשות ובימים של משחק גדול התנועה אליו הולכת להיות עמוסה. מומלץ לתכנן את זמני היציאה שלכם מבעוד מועד, ולנסות להתארגן על רכב מלא.

בסופו של דבר בכל הנוגע לחניה ליד אצטדיון סמי עופר יש לנו שני חוקים. הראשון – ככל שמגיעים יותר מוקדם, כך ניתן להחנות קרוב יותר (כמו שפירטנו). החוק השני, מנגד, הוא שמי שחונה יותר קרוב לאצטדיון לרוב נתקע בפקק ביציאה. נסו למצוא את האיזון הנכון.

מניסיון של לא מעט משחקים היינו ממליצים לרוב האנשים לכוון לחניון בטירת הכרמל (P6) ולנסות לחנות קרוב ליציאה, או אפילו לחנות בטירת הכרמל עצמה. אבל כאמור כל משחק הוא שונה, וזה תלוי בזמן בו אתם מגיעים וביכולת ההליכה שלכם ברגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *