קלף אחרון בידי! מתי צריך להגיד “קלף אחרון” במהלך משחק טאקי

taki

כבר כתבנו פה פוסט לגבי השאלה איך משחקים טאקי, אבל רצינו לעדכן במידע חשוב שהגיע אלינו – ממציא המשחק חיים שפיר פסק בדף הפייסבוק שלו בשאלה מעוררת המחלוקת האם על שחקן להכריז “קלף אחרון בידי” גם לפני משחק בקלף שינוי צבע.

או כמו ששפיר תיאר את זה, לצד תמונה של שחקן המחזיק בידו קלף 4 אדום וקלף שינוי צבע, בעוד בקופה יש קלף צהוב.

במצב שלפנינו תורו של השחקן האוחז ביד הבאה לשחק. הוא כמובן יבחר לשחק את הקלף ״שנה צבע״ וידרוש לשחק צבע אדום אבל עליו גם להכריז ״קלף אחרון״. כיצד אם כן עליו לנהוג כדי לא להיכשל ולהיענש בלקיחת ארבעה קלפים מהקופה? מה סדר ההכרזות?

ובכן: לא סדר ההכרזות הוא שקובע אלא רגע הנחת הקלף בקופה. כדי להבטיח מהלך חוקי ותקין של הפעולות, וכדי להבטיח שלא ייחשף לתביעות, על השחקן לסיים את ההכרזות: ״אדום!״, ו״קלף אחרון!״ לפני שהקלף שנה צבע שלו נוחת בקופה וכך לא תיווצר כל מחלוקת. נא לשתף את הפוסט הזה כמה שיותר! זה עשוי להציל משפחות וחברויות!

חיים שפיר, ממציא הטאקי

אחד הגולשים הקשה על שפיר ואמר כי אצלם – בחוקי הבית – נהוג לאפשר לשחקן להכריז “קלף אחרון בידי” כל עוד השחקן הבא בתור עוד לא שיחק.

על כך שפיר ענה:

ההוראה המקורית אכן הייתה (ונותרה) שכל עוד השחקן הבא לא שיחק אפשר להכריז אחרון מבלי להיקנס. אבל זה יצר בעיה במקרה של שני שחקנים כי אם השחקן השני מתחכם, הוא לא ישחק אלא יכין מארב לשחקן המשחק ויתנפל עליו עם “לא אמרת אחרון” לפני שהמסכן הספיק לנשום בכלל. ולכן פסקתי את הפסיקה הזאת. זה חוק רק למי שלא רוצה לשחק בג’נטלמניות כי אם אתם משחקים בג’נטלמניות לא צריך את החוק הזה אלא ממתינים שתי שניות אחרי שהניח את הקלף כדי לראות אם הוא באמת שכח להכריז.

איך משחקים טאקי

גם ה-“קלף המשוגע” קיבל התייחסות

בפסיקה אחרת של שפיר, הוא עדכן לגבי ה-“קלף המשוגע”. למי שלא מכיר, ברגע הנחת הקלף הזה כל שחקן מעביר את קלפיו לשחקן היושב לידו, לפי הכיוון שקובע מי שהניח את הקלף. באופן אישי, תמיד חשבתי שהקלף הזה ממש מבאס, וכנראה שאני לא הייתי לבד – בשנת 2011 הוא הוצא מהמשחק עקב חוסר אהדת הקהל.

אבל האם עדיין ניתן לשחק עמו, למי שיש את הקלף בחפיסת הטאקי?

חיים שפיר ענה גם על זה:

“מזה שנים הקלף אינו נמצא יותר בחפיסה הרשמית. אבל מי שיש לו עדיין משחק שנרכש לפני ההחלפה, חייב לקבל את הסכמתם של שאר המשתתפים כדי להשתמש בו. אם כולם מסכימים להוציא את הקלף המשוגע, אז שיהיה לבריאות”.

חיים שפיר, ממציא הטאקי

הפוסט המקורי: “קלף אחרון בידי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *