למרות שאיקס-עיגול הוא כנראה המשחק הראשון שהתמקד ביצירת רצף של צורות דומות, “ארבע בשורה” לקח את הקונספט ויצר ממנו משחק אסטרטגיה קלאסי ומהנה. כשהוא מבוסס על כלי משחק עגולים בשני צבעים (שמזכירים חיילים של דמקה), “ארבע בשורה” מחייב תכנון קדימה, חשיבה מהירה ואסטרטגיה מנצחת. כדי לעזור לכם לנצח יותר משחקים, אספנו פה כמה טיפים וטקטיקות שיכולות לעזור לכם להשתפר.
ארבע בשורה הוא משחק חשיבה לשני שחקנים. לכל שחקן אסימונים בצבע אחד, וכל שחקן בתורו מפיל אסימון לתוך הלוח המורכב משבע עמודות ושש שורות. מטרת המשחק היא לחבר ארבעה אסימונים מצבע זהה ברצף מאונך, מאוזן או באלכסון – לפני שהיריב עושה זאת. המשחק מבוסס על משחק עתיק בשם “גומוקו” בו השתמשו בחמש אבנים במקום ארבע.
איך לנצח ארבע בשורה
הנה כמה טיפים מהירים לניצחון במשחק ארבע בשורה:
צפו את מהלכי היריב
לפני הכל, משחק “ארבע בשורה” הוא די דומה למשחקי אסטרטגיה אחרים, אך עבור שחקנים שאינם רגילים לסיטואציה זה יכול להיות קצת מאיים. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור בזמן המשחק הוא שעליכם לחזות קדימה את מהלכי היריב שלך, ועל כל מהלך שאתם עושים עושה – לצפות את התגובה של היריב. זה יעזור לכם להימנע ממצבים בהם אתם “נותנים” ליריב פוזיציה מנצחת בלי לשים לב.
הישארו באמצע
כאשר משחקים על לוח המשחק הרגיל המכיל שבע עמודות, כל רצף של ארבע בשורה שאינו אנכי חייב לכלול כלי משחק אחד מהעמודה המרכזית. המשמעות היא שאם אתם שולטים ברוב המקומות על העמודה המרכזית, יהיה מאוד קשה ליריב שלכם להשיג רצף ארבע בשורה משלו.
צפו קדימה
אם היריב שלכם יכול ליצור רצף של שלוש כלי משחק עם מרחב פנוי משני הצדדים שלו, כנראה שאתם הולכים להפסיד. מנעו זאת מבעוד מועד על ידי תשומת לב ברגע שהיריב שלכם מייצר רצף של שני אסימונים רצופים. חשיבה על הדרך בה היריב שלכם יכול לנצח היא המפתח במניעה של המהלך.
התמקדו בחללים שנמצאים במשחק
לפעמים קורים מקרים שבהם חלל מסוים על הלוח ייצר ארבע בשורה לכם או ליריב שלכם, בהתאם למי שיצליח לשים שם את האסימון שלו. אם זה קורה, ברגע שהחלל הזה יתמלא, המשחק יסתיים – מה שאומר שאתם יכולים להתעלם בבטחה מכל החללים באותה העמודה הנמצאים מעל אותו חלל, בנוסף לכל אותם רצפים של ארבעה בשורה פוטנציאלים שכוללים את אותם החללים.
הימנעו מלשחק בחלל קריטי לסיום המשחק
אם יש לכם חלל קריטי לסיום המשחק, אל תשימו את כלי המשחק שלכם בחללים נמוכים יותר בעמודה הזו. זה יאפשר – בהמשך המשחק – ליריב שלכם לשים את האסימון שלו בחלל הזה ובכך לנצח את המשחק. במקום זאת, עליכם לנסות להכריח את היריב שלכם לשחק ממש מתחת לחלל סיום המשחק, אולי על ידי יצירת חיבור ארבע בשורה שיאלץ את היריב שלכם לחסום אותו, ובכך לסדר עבורכם גישה לחלל הקריטי לניצחון.
נסו לייצר מצב של “מזלג”
המצב האידיאלי הוא לייצר פוזיציה בה יש שני רצפים פוטנציאליים הזקוקים לאסימון אחרון בשני חללים הנמצאים זה מעל זה. זה בדרך כלל יוביל לניצחון מכיוון שאתם יכולים לאיים בחלל הראשון. אם היריב לא מצליח לחסום, אתם מנצחים. אם היריב חוסם, אתם משחקים על החלל העליון ומנצחים באמצעות הרצף הבא. דרך פשוטה לייצר מצב כזה היא לחתור לפוזיציה שנראית כמו “7” עם כלי המשחק שלכם, כך שסיום החיבור האופקי או האלכסוני בצד ימין יהיה בשני חללים אחד מעל השני.