איך צובעים חימר יבש או דאס בכמה שלבים פשוטים

צביעת חימר

חימר שמתייבש באוויר הוא חומר נהדר ליצירה, ודרך נהדרת לפסל בלי הצורך להתמודד עם תנור או אש חזקה – אך צביעה שלו יכולה להיות קצת יותר מסובכת. תלוי בשיטה שתבחרו, תוכל להוסיף עיצובים וצבע לחימר לפני או לאחר שהוא מתייבש. בפוסט של היום נסביר איך צובעים חימר יבש בכמה שלבים פשוטים.

אחד מחומרי הפיסול הנפוצים בעולם היצירה הוא הדאס (או בשמו הנפוץ, “חימר שמתייבש באוויר”). קלות השימוש בו והעובדה שאין צורך בתנור חימום על מנת לייבש אותו הופכים אותו להזדמנות נהדרת לאומנים מתחילים לתרגל את כישוריהם, כשגם אמנים מנוסים יכולים ליהנות ממנו. הוא לא יקר, וניתן ליצור באמצעותו מגוון רחב של יצירות – החל מתכשיטים, קישוטים ופרויקטים שונים של מלאכה.

איך צובעים חימר

איך צובעים חימר יבש

שלב 1 – פסלו וייבשו את החימר שלכם כרגיל

ציור או צביעה על חימר לח או פיסול של חימר הצבוע מראש לא הולכים לעבוד – זה יגרום לעיצוב שלכם לנזול או להימרח. כדי לקבל את התוצאה האידיאלית, יהיה עליכם להמתין עד שהפיסול בדאס או בחימר שלכם יתייבש לגמרי. חימר לבן יהיה הכי טוב לקבלת צבע חדש, אבל זה יכול לעבוד עם כל חימר.

שלב 2 – בחרו צבעי אקריל או טמפרה עבור החימר שלכם

צבעים משני הסוגים הללו הם הטובים ביותר לצביעת חימר שהתייבש, אך ניתן גם להשתמש בצבע גואש או אפילו בלק ציפורניים אם תרצו. הקפידו לפתוח את המיכל ולהסתכל תחילה על הגוון האמיתי של הצבע כדי לוודא שהוא בדיוק מה שאתם מחפשים. צבעי מים ושמן יכולים לעבוד גם הם, אך הם הרבה יותר קשים לטיפול ולא ייתפסו על החומר כמו צבעי האקריל.

שלב 3 – בחרו מברשת מתאימה

שימוש במכחול לא נכון עלול להרוס את העיצוב שלכם. אם אתם מתכננים ציור מורכב, השתמשו במכחול עדין מאוד על מנת שתוכלו לצייר את הפרטים הקטנים. מצד שני, אם אתם צובעים שטח גדול בצבע אחיד, השתמשו במברשת גדולה על מנת להבטיח שכבה אחת אחידה.

לפני תחילת העבודה, וודאו שמברשת הצבע שלכם במצב טוב. מכחול ישן או פגום יכול להשיל זיפים שמורחים את הצבע ופוגעים בעיצוב.

שלב 4 – תרגלו את העיצוב על נייר

אם אתם מציירים דוגמה כלשהי על החימר במקום למרוח רק צבע אחיד, תרגלו אותה כמה פעמים על שאריות נייר או חימר כדי להיות בטוחים שהתוצאה שתקבלו תהיה נכונה. זה חשוב במיוחד אם מדובבר על עיצוב מורכב או אם אתם לא רגיל לצייר – לא תקבלו הזדמנות שנייה!

שלב 5 – צבעו את החימר

בזמן שאתם מחזיקים את היצירה ביד אחת, צבעו או ציירו עם המברשת ביד השנייה. אתם גם יכולים להניח אותה על אזור עבודה נקי ומוגן אם אתם מעדיפים שלא להחזיק אותה ביד. הקפידו להשתמש בצבע אחד בלבד בכל פעם, ולשים תחילה את הצבעים הבהירים, במידת האפשר. לדוגמה, אם אתם צובעים את החימר שלכם בגוונים של דבורה, מרחו תחילה את הצהוב ורק אז את השחור.

ועוד טיפ קטן שהרבה אנשים נופלים בו: וודאו כי הידיים שלכם נקיות לפני ובמהלך תהליך הצביעה!

שלב 6 – שטפו את המברשת והמתינו שהצבע יתייבש בין כל שכבה

אם המכחול שלכם רטוב, אתם עלולים להסתכן בהעברת צבעים או אפילו במריחה.

אם יש לכם ספק כלשהו, עדיף להמתין זמן רב יותר על מנת לוודא כי הגוון הקודם התייבש ולמנוע טעויות. ההמלצה היא להמתין לייבוש מלא של הצבע לפני שאתם מתחילים עם גוון חדש. זה לא תמיד קל ודורש סבלנות, אבל זה הכרחי לתוצאה מושלמת.

שלב 7 – הוסיפו שכבת איטום

בדקו את ההוראות על תווית המרכיבים של החימר בו השתמשת על מנת לוודא כי חומר האיטום בו אתם בוחרים להשתמש מתאים לאותו חימר. ניתן להשתמש בחומר איטום בהתזה או בחומר איטום צבעוני – עקבו אחר הוראות השימוש של החומר בעיון על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

לק ציפורניים בצבע שקוף יכול להיות אחלה של חומר איטום, אך יתכן שיהיה קשה למרוח אותו על יצירה בעלת שטח פנים גדול. בכל מקרה, אם אתם משתמשים בחומר איטום על בסיס לכה, עשו את זה באזור מאוורר היטב, והקפידו להמתין עד ייבוש מלא על מנת להתחיל שכבה נוספת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *