איך מכינים חימר ביתי באמצעות קמח

חימר ביתי

אנחנו מאד אוהבים לעבוד עם חימר, חומר נהדר ליצירה שלפעמים עשוי להיות קצת יקר. זאת הסיבה שאנחנו מאד אוהבים להכין חימר ביתי, וזה ממש פשוט! כל מה שצריך זה קמח, מלח, מים ושמן צמחי. אז איך מכינים חימר ביתי ומה אפשר לעשות איתו? המשיכו לקרוא.

החימר הביתי, שלפעמים נקרא בצק מלח, הוא חומר פשוט וטבעי אותו ניתן לעצב לכל צורה, לאפות ולאחר מכן לקשט בצבע אקרילי. אם אין לכם גישה נוחה לתנור או אם אינכם רוצים לחמם את המטבח שלכם, ניתן לייבש את החימר באוויר הפתוח למשך 48 עד 72 שעות. והדבר הכי נחמד – כל עוד אתם לא רגישים לגלוטן, החימר הזה בטוח לאכילה – אבל כנראה שהוא לא יהיה ממש טעים. מצד שני, זוהי דרך מצוינת לבצע מלאכת יד עם הילדים בלי להצטרך ולדאוג שהם ינסו “לטעום” את היצירה.

יצירה עם חימר ביתי

איך מכינים חימר ביתי

ציוד דרוש

  • קערה גדולה
  • כף ערבוב

חומרים

  • 2 כוסות קמח
  • 1 כוס מלח
  • 2 כפות שמן צמחי
  • 3/4 עד 1 כוס מים
  • צבע מאכל (לא חובה)

הוראות הכנה

מערבבים קמח ומלח – בקערה גדולה מערבבים את הקמח והמלח. מוסיפים את השמן, ולאחר מכן מוסיפים לאט את המים ומערבבים עד לקבלת מרקם עיסתי יפה.

הוספת צבע מאכל (אופציונלי) – אם רוצים שהבצק יהיה בצבעים שונים, מפרידים את החימר למנות ומכניסים לקערה. מוסיפים כמה טיפות של צבע מאכל לכל מנה ומערבבים היטב בעזרת כף. היו מוכנים לכך שצבע המאכל עלול להכתים את האצבעות שלכם בזמן העבודה איתו!

מעצבים ואופים את החימר – לאחר ערבוב מלא, צרו באמצעות החימר את הצורות הרצויות, ואז אפו אותו בתנור בחום של 120 מעלות, או השאירו אותו להתייבש באוויר. הזמן שייקח לאפות או לייבש באוויר את החימר תלוי בעובי הצורה שיצרתם.

לקריאה נוספת: איך צובעים חימר בכמה שלבים פשוטים

טיפים נוספים

  • אל תעשו את צורות החימר שלכם עבות מדי, אחרת הן יסדקו בעת האפייה.
  • אופים את החימר מספיק זמן כדי שהוא יתקשה – אבל יותר מדי זמן בתנור יגרום לו להישרף. שימו לב!
  • אם רוצים לתת לחימר מראה זהוב, הברישו אותו בקצת חלמון לפני הכנסה שלו לתנור.
הכנת חימר ביתי

רעיונות ליצירות חימר

קשת חימר – חלקו את החימר לשבעה חלקים שווים. השתמשו בצבעי מאכל כדי לצבוע את הבצק בצבעי הקשת. מרדדים את הבצק לחוטים ארוכים ודקים ויוצרים מכל אחד מהם צורת קשת. לאחר מכן, מחברים את החוטים יחדיו ליצירת קשת בענן. אופים או מייבשים את החימר ואז מצפים אותו בלכה.

קישוטים – השתמשו בתבניות לחיתוך עוגיות כדי לחתוך מהחימר צורות כמו כוכבים, עצים, לבבות ודמויות שונות. השתמשו במקל או קצה עיפרון כדי לצייר עיצובים בתוך הבצק, ולחורר חור בחלק העליון. אופים או מייבשים את החימר, ואז צובעים אותו בעיצובים מהנים. לאחר מכן, משחילים סרט או חוט דרך החור ותולים את הקישוט.

זחלים – מחלקים את הבצק ל-10 חלקים, כאשר חלק אחד גדול מעט מהאחרים. משתמשים בצבע מאכל כדי לצבוע כל מנה בצבע שונה לבחירתכם. מגלגלים כל חלק לכדור ליצירת הגוף של הזחל, כאשר הכדור הגדול יותר ישמש כראש. חתכו מנקה מקטרות לשמונה חתיכות קצרות יותר, ודחפו מנקה מקטרות אחד לכל צד של הכדורים, מלבד הראש, וכופפו אותם מעט. אלו יהיו הרגליים. דחפו שתי עיניים מפלסטיק לקדמת הראש. חברו את הכדורים יחד, מקצה לקצה, והניחו לזחל להתייבש או אפו אותו עם החימר. בסיום, צפו את הזחל בלכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *