נרות ציטרונלה נגד יתושים: עשה זאת בעצמך

נרות ציטרונלה ביתיים

אחד הדברים שאנחנו אוהבים במיוחד בקיץ הוא לשבת בחוץ ולאכול ארוחת ערב באוויר הפתוח. זה מרגיש שהארוחות האלו של סוף היום טעימות יותר כשהן נאכלות בחוץ. החיסרון היחיד – יתושים טורדניים שרוצים להפוך אותך לארוחת הערב שלהם. הוסיפו שכבה נוספת של הגנה מולם בעזרת נרות ציטרונלה נגד יתושים. השמן האתרי הזה עוזר להרתיע את המזיקים המטרידים הללו תוך הוספת אווירה נעימה לחלל האוויר.

בעוד שהגרסאות שאפשר לקנות בחנויות לרוב מגיעות בצנצנות מתכת או זכוכית צבעונית בעיצובים שלא תמיד מתאימים לבית – וגם עולות לא מעט כסף על הדרך – תמיד אפשר להכין גרסה ביתית של נרות ציטרונלה במהירות ובקלות, עם חומרים שלא בעיה להשיג.

המשיכו לקרוא ועקבו אחר ההוראות כדי להכין נרות נגד יתושים באופן ביתי!

נרות ציטרונלה נגד יתושים – מדריך הכנה

איסוף החומרים

נרות ציטרונלה לא צריכים לבוא בצנצנות הזכוכית המוזרות האלו שמכוסות ברשת הפלסטיק העצובה ההיא. אפשר להכין גרסה בסיסית בצנצנת מייסון מזכוכית שקופה – וזה לגמרי תקין לשימוש ביתי – אבל ניתן להשתמש בכל מיכל חסין חום שתרצו בהתבסס על עיצוב המרפסת או החצר שלכם ללא חשש.

כמו כן, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לגבי חלק מהמרכיבים והציוד שאנחנו ממליצים עליהם: בעוד שהשעווה נמכרת בבלוקים, הרבה יותר קל להמיס פתיתי שעווה, ולכן במידת האפשר כדאי לקנות את הגרסה שמגיעה בפתיתים. ולבסוף, הקפידו לקנות שמן אתרי ציטרונלה טהור – גרסאות סינתטיות או מדוללות לא ממש יעזרו להרחיק את החרקים.

  • 1 ק”ג שעווה
  • סיר ישן (להמסת שעווה)
  • צנצנת (בגודל של כ-1.5 ליטר)
  • 5 פתילים
  • שמן אתרי ציטרונלה
  • כף מדידה
  • שיפודי עץ קטנים
  • כפפות תנור

המסת השעווה

מניחים את פתיתי השעווה בתוך הסיר על אש נמוכה מעל הכיריים (להכניס לסיר במנות קטנות על מנת לתת לשעווה להינמס). היו סבלניים בזמן שהשעווה עושה את שלה. דעו שלמרות שזה נראה כאילו יש כמות גדולה של פתיתי שעווה, בסופו של דבר הכמות מצטמצמת לכמחצית מהנפח ברגע שהיא נמסה.

לאחר שהשעווה נמסה לחלוטין, נרצה להוסיף לתערובת 1-2 כפיות שמן אתרי. נמזוג את השמן ישירות לתוך השעווה ונערבב עד לקבלת מרקם אחיד. ניתן לערבב את השעווה באמצעות אחד משיפודי העץ (ולזרוק לאחר השימוש).

נרות ציטרונלה ביתיים
נרות ציטרונלה ביתיים

מיקום הפתיל

סדרו את כל הצנצנות שלכם על השולחן, כך שיהיו מוכניות למילוי ברגע שהשעווה תימס לגמרי.

מיקום הפתיל הוא ממש חשוב; אם הם לא ממורכזים וישרים, זה יכול להשפיע על אופן בעירת הנר ולכמה זמן הוא יישרף. חלק מהפתילים שזמינים לרכישה מגיעים עם נקודות דבק קטנות כדי לעזור במיקום שלהם. אם אלה בהם אתם משתמשים לא באו עם דבק שכזה, אתם יכולים לטבול את תחתית הפתיל (חלק המתכת) כמה פעמים בשעווה החמה, לתת לה להתקרר מעט ואז ללחוץ אותה לתחתית כל צנצנת. כדי לשמור על הפתילים ישרים, תפסו אותם בין שני שיפודי עץ המונחים על החלק העליון של כל צנצנת. אתם יכולים לחתוך אותם מעט אם אתם צריכים, תלוי בגודל הצנצנות.

נרות ציטרונלה ביתיים

יוצקים את השעווה

יציקת השעווה היא השלב הקשה ביותר, במיוחד אם קורדינציה היא לא הצד החזק שלכם. אם אתם לא רוצים למזוג את השעווה ישירות מהסיר לתוך הצנצנות, אתם יכולים להעביר את השעווה (בזהירות רבה – היא תהיה חמה להפליא) לתוך כוס מדידה מזכוכית כלי שיכול לעמוד בחום ויש לו פיה. לאחר מכן יוצקים בעדינות את השעווה לכל אחת מהצנצנות, או כל כלי סופי שנרצה להכין בו את הנרות.

טיפ: לפני שאתם מוזגים את השעווה, הניחו את כלי הזכוכית במים חמים כדי לעזור בחימום הזכוכית. הוציאו אותם מהמים החמים ממש לפני שאתם מתכננים לשפוך את השעווה פנימה.

יציקת שעווה

מחכים שיתקרר

תנו לשעווה קצת זמן, ותתחילו לראות אותה מתמצקת. בהתאם לאופן היווצרות הנר, ייתכן שיהיה עליכם להוסיף לו מעט יותר שעווה מותכת כדי לשמור על פני השטח אחידים וכדי להיפטר מכל הסדקים המוזרים סביב הפתיל. ברגע שתהיו מרוצים מאיך שהנרות שלכם נראים, תנו לשעווה להתקרר להתקרר לחלוטין, רצוי למשך הלילה. אתם לא רוצים להכין את הנרות האלה ולהשתמש בהם מיד, אז הקפידו להכין אותם מספיק זמן מראש.

וזהו: הדליקו כמה מהנרות הללו בפעם הבאה שאתם יושבים במרפסת או בחצר. חשוב לזכור – כמו עם כל נר אחר, לעולם אל תשאירו אותם דולקים ללא השגחה, והניחו אותם הרחק מהישג ידם של ילדים או חיות מחמד.

נרות ציטרונלה ביתיים

לקריאה נוספת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *