הוראות להכנת עפיפון משקית ניילון פשוטה (מדריך עם תמונות)

עפיפון

הכנת עפיפון זה פרויקט נחמד ופשוט שניתן לעשות עם הילדים. כל מה שאתם צריכים זה שני מקלות, שקית ניילון (שקית זבל או אפילו שקית סופר), חוט ומספריים – וכמובן לעקוב אחר ההוראות להכנת עפיפון שאנחנו נפרט בהמשך – ותוך כמה דקות של עבודה יהיה לכם עפיפון נפלא!

עפיפון הוא חפץ שעף באוויר עם כיוון הרוח, הקשור לחוט שאותו מחזיק מעיף העפיפון, או שני חוטים שמאפשרים לשלוט על כיוון התנועה של העפיפון (עפיפונים אירובטיים). העפת עפיפונים היא תחביב ידוע, אך לעיתים משמשת גם בניסויים מדעיים -הידוע ביותר הוא הניסוי המפורסם של בנג’מין פרנקלין בו הוא הטיס עפיפון עם חוט מוליך בזמן סופת ברקים על מנת ללכוד את הזרם החשמלי שנוצר במהלכה!

הוראות להכנת עפיפון

מכיוון שאין כמו מראה עיניים, נתחיל עם סרטון. אל דאגה אם הוא רץ מהר – בהמשך נפרט כל אחד מהשלבים.

שלב 1 – איסוף החומרים

נזדקק לשקית ניילון, חוט, שני מקלות, מספריים וסרט.

שלב 2 – בניית מסגרת

לוקחים את שני המקלות – הם יכולים להיות יתדות, צ’ופסטיקס, קיסמים ארוכים, ענפים ישרים שמצאתם בגינה או שיפודים פשוטים – וקושרים אותם יחד באמצעות חתיכת חוט ליצירת מעין צלב. את המקל האופקי יש לקשור כשליש מהדרך לאורך המקל האנכי.

שלב 3 – קשירת המסגרת

כדי לקשור את שני המקלות יחדיו, מלפפים את החוט סביב גב המקל המאונך ומושכים אותו אל קדמת המקל האופקי. ואז, מלפפים את החוט סביב החלק האחורי של המקל האופקי, מושכים שוב לכיוון המקל האנכי ויוצרים קשר יחיד. ואז חוזרים שוב – מלפפים את שני קצוות החוט שוב מסביב למקל המאונך בחזרה למקל האופקי, וקושרים עם קשר כפול.

זה נשמע מסובך נכון? התמונה אמורה לעזור ולהמחיש את זה:

הוראות להכנת עפיפון
קרדיט לתמונה מתוך אתר instructables

שלב 4 – חיתוך השקית

חותכים את שקית הניילון כך שתתאים למסגרת העפיפון. קושרים את קצה המפרש (השקית החתוכה) למסגרת העץ. אין צורך להשתמש בדבק כלשהו, רק לשמור על קשרים הדוקים!

שלב 5 – חיבור חוט ההטסה

ראשית, קשרו חתיכת חוט מצד אחד של המקל האחורי (מאופקי) לצד השני שלו, והשאירו אותו רפוי במקצת כך שייצור משולש כמו שמוצג בתמונה. לאחר מכן, קשרו את קצה החבל הארוך (חבל ההטסה) לחלק התחתון של המקל המאונך, גלגלו אותו מתחת לחוט המשולש הרפוי וקשרו קשר פשוט בחיבור של שני החוטים (כך שתיווצר מעין פירמידה משולשת).

קרדיט לתמונה מתוך אתר instructables

שלב 6 – קשירת סרט בראש

בנקודה הזו קושרים סרט או סרטים דקים מבד לקצה העפיפון, במטרה לעזור ולאזן אותו. אם העפיפון שלכם גדול במיוחד, אתם יכולים לנסות ולחבר אליו עצמים כבדים יותר, כגון אטב כביסה או סיכה קטנה. כדי ללמוד עוד על ייצוב עצמים באוויר, מוזמנים למדריך שכתבנו בנושא הכנת טיסן.

שלב 7 ואחרון – הטסה!

זהו, סיימנו!. הצלחתם לעקוב אחרי ההוראות להכנת עפיפון שלנו!

עכשיו מגיע חלק לא פחות קשה – למצוא רוח מתאימה ולהטיס את העפיפון.

הוראות להכנת עפיפון

הידעתם? בסין העתיקה – מקור העפיפונים – בנו את העפיפונים מנייר ומבמבוק ויצרו אותם בצורות של ציפורים, חיות שונות ודרקונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *