הכנת נרות שעווה או שעוות סויה באופן ביתי (מדריך מצולם)

הכנת נרות

בעוד שנרות יכולים להוסיף חמימות ואור נעים לכל חלל, ובכך הופכים את הבית להרבה יותר נחמד, הם לא מחזיקים לנצח ויכולים לעתים להיות יקרים במעט. מצד שני, הכנת נרות בבית מחומרים פשוטים היא פתרון נפלא, שנותן את כל הטוב שבנרות לצד עלות נמוכה. ובתור בונוס, הכנה ביתית של נרות יכולה לעזור לנו לשלוט במה שנכנס לתוכם: יש ריחות שאתם לא אוהבים? השאירו אותם בחוץ. דואגים לאיכות האוויר? השתמשו בשעוות סויה (שנחשבת לבריאה יותר).

למרות שניתן להכין הרבה סוגים שונים של נרות, כולם מבוססים שלושה מרכיבים עיקריים: שעווה, פתיל ומיכל.

לפני שאנחנו מתחילים, אנחנו ממליצים שתקראו את ההוראות המלאות להכנת נרות ביתיים, שנביא פה בהמשך. כשאתם מוכנים להתחיל, הכינו את אזור העבודה שלכם (שבו נכין את הנרות) באמצעות כיסוי של המשטח עם נייר עיתון או כיסוי אחר.

לאחר הכנת הנר הראשון שלכם והבנה של התהליך תוכלו להיות הרפתקניים יותר ולנסות להכין סוגים שונים של נרות – רק הקפידו לבחור את השעווה והפתיל המתאימים לפרויקט מתקדם יותר. רוצים מגע אישי יותר? אתם יכולים להתאים אישית את הנר שלכם על ידי בחירת ניחוח או שמן אתרי שונה -כאשר מבחר הנרות הביתיים שאתם יכולים להכין מוגבל רק על ידי הדמיון שלכם, והנכונות שלכם להתנסות.

הכנת נרות ביתיים – מדריך

כמו שאנחנו תמיד אומרים, סרטון שווה אלף מילים, ולכן נתחיל עם סרטון הדגמה קצר. לאחריו נמשיך עם פירוט מלא של החומרים והשלבים השונים.

חומרים נדרשים

  • סיר
  • כיריים חשמליות או כירת גז
  • שעווה
  • פתיל
  • מיכל כלשהו
  • שמן אתרי לניחוח (אופציונלי)
  • חומרי צבע (אופציונלי)
  • שיפוד או מקלות ארטיק

שלבי פעולה

שלב 1 – לפני שאנחנו שופכים את השעווה המומסת למיכל, עלינו להניח את הפתיל בכלי המתאים. אנו ממליצים להשתמש במיכל נר ריק (שהיה בשימוש בנר קודם) – זה פתרון ידידותי לסביבה וגם ידידותי לתקציב!

שלב 2 – המיסו את השעווה בסיר מעל כירת הגז או הכירה החשמלית. את השעווה המומסת נמזוג לתוך המיכל של הנר – זה השלב להוסיף חומרי צבע, ניחוח ושמנים אתריים לשעווה המומסת שבסיר, אם תרצו בכך.

שלב 3 – שופכים בזהירות את השעווה החמה למיכל. השתמשו בשיפוד או מקל ארטיק על מנת לעזור לשמור על הפתיל מאוזן ובמקום. תנו לשעווה להתקרר לחלוטין ואז חתכו את הפתיל לגודל המתאים.

הכנת נרות משעוות סויה
נרות משעוות סויה

הכנת נרות משעוות סויה

שעוות סויה היא שעווה טבעית אשר מופקת מפולי סויה צמחיים. יש לכך יתרון סביבתי מכיוון ששמן הסויה מופק מגרגירי הצמח, ושאריות הפתיתים משמשות למאכל בעלי חיים. שעוות הפרפין, מנגד, שהיא החומר הפופולרי ביותר עבור הפקת נרות בזכות העלויות הזולות שלה, מיוצרת בצורה מנוגדת – שעוות פרפין היא תוצר של תהליך טיהור של נפט, פחם או פצלי שמן.

זה אומר ששעוות סויה מיוצרת ממשאבים מתחדשים וידידותיים לסביבה, בעוד שעוות הפרפין הקלאסית עשויה מנפט. כך שלא רק שיש יתרונות “ירוקים” בבחירת שעוות סויה על פני שעוות נרות מסוג אחר, אלא ששעוות סויה נשרפת לאט יותר משעוות פרפין, מה שעוזר לקבלת נר שמחזיק זמן רב יותר. בנוסף לכך, בעוד שכל הנרות פולטים עשן שחור כלשהו בזמן הבערה שלהם, נרות העשויים משעוות סויה נשרפים לאט יותר וגורמים לפחות פיח, ומייצרים ניחוח נעים יותר שאינו מצריך תוספי ריח כימיים. התוצאה היא נר בריא ונעים יותר, עם ריח מאוזן היטב.

את גרגירי שעוות הסויה ניתן למצוא בחנויות החומרים השונות, או להזמין ברשת (אנחנו מאד אוהבים את המבחר שיש באמזון).

בונוס: הכנת נרות עם ציורים

עוד טיפ חמוד שכדאי להכיר וניתן לבצע בעת הכנת הנר הביתי שלנו הוא לצייר עליו – או יותר נכון, לצייר על נייר אפיה ולהעביר את הציור לתוך השעווה.

נעשה את זה באמצעות ציור על נייר האפייה, גזירה של הציור עצמו והצמדה שלו לשעוות הנר. לאחר מכן, נחמם את הציור באמצעות מייבש שיער ובכך נגרום לשעווה להתמוסס במקצת ולספוג את הצבע מנייר האפייה. התוצאה: הציור יעבור לנר עצמו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *