איך לתפור כפתור: מדריך מצולם

איך תופרים כפתור

כשאנשים מגלים שאני יודעת לתפור, הם אומרים לי לעתים קרובות, “אוי, אני אפילו לא יודע איך לתפור כפתור” – זה ביטוי שחוזר על עצמו לעתים קרובות שמשמעותו, בעצם, שאין לאדם שום כישורי תפירה. אבל אני חושבת שהוא לא ממש מייצג את המציאות, כי בפועל – לתפור כפתור זה ממש לא פשוט!

ולכן הגעתי לרעיון של הפוסט הזה, בו אדגים איך תופרים כפתור – במקרה הזה על קצה מקופל של בד לבד. השיטה שלי מסתירה את כל הזנבות של החוטים ויוצרת תוצאה מאוד חזקה ונקייה למראה. זה יכול לשמש אתכם כמעט בכל מקום בו אתם צריכים לתפור כפתור – בין אם מדובר על בגד חדש, או תיקון של אחד קיים.

אז בלי הקדמות מיותרות – נתחיל.

איך לתפור כפתור

1. ציוד נדרש

כדי להתחיל, נצטרך חוט תפירה, כפתור, מחט כבדה יחסית עם חור גדול, ושעווה לתפירה לריכוך החוט (אופציונלי).

איך לתפור כפתור - ציוד נדרש

2. השחלת החוט על המחט

כאשר למדתי לראשונה איך לתפור כפתור, הייתי משחילה חוט בודד דרך המחט, קושרת את החוט ותופרת שש עד שמונה לולאות דרך כל חור של הכפתור. מה שמאז למדתי לעשות זה פשוט להשחיל את החוט במחט ארבעה פעמים לפני התפירה, ולחסוך לעצמי עבודה. קחו משיכה ארוכה של חוט, הכפילו אותו ודחפו את הקצה המקופל דרך המחט:

איך לתפור כפתור

איך תופרים כפתור

לאחר מכן קחו את הקצה המקופל של החוט ומשכו אותו עד שהוא יגיע לקצה הפתוח בצדו השני של החוט. אין צורך לקשור את הסוף. כעת יש לנו מחט עם חוט כפול ארבע שמוכנה לתפירה!

איך לתפור כפתור מדריך מצולם

3. ריכוך החוט עם שעווה (אופציונלי)

השעווה מחזקת ומייצבת את החוט ומונעת קשרים, והיא אינה מכתימה את החוט או משנה את הצבע שלו. אם יש לך, אני ממליצה להשתמש באחת לפני התפירה (זה ממש לא יקר, ואפשר לקנות אותה בחנויות המתאימות או להזמין באינטרנט בקלות).

העבירו את החוט דרך השעווה – ולחצו את השעווה בחוזקה לתוך החוט. אם אין לכם שעווה לריכוך החוט, אתם יכולים פשוט למשש את החוט לכל אורכו מספר פעמים – השמנים שעל האצבעות יעזרו לשמן קצת את החוט ויגרמו לו להתנהג טוב יותר.

מדריך איך לתפור כפתור

4. יאללה, לתפור

עכשיו הגיע הזמן לתפור! סימנתי את מיקום הכפתור שלי בעט כדורי קטן, בצד ימין של הבגד:

תפירת כפתור

נחדיר את המחט בין השכבות, במרחק של כסנטימטר עד שניים ממיקום הכפתור. לאחר מכן נוציא את המחט ממש במיקום הכפתור. נמשוך את החוט כך שרק כחצי סנטימטר מקצה החוט יישאר מחוץ לבד.

איך לתפור כפתור
איך לתפור כפתור

החזיקו את קצה החוט באגודל של היד הלא דומיננטית שלכם, וקשרו קשר ממש במיקום הכפתור על ידי לקיחת חתיכה קטנטנה של בד, משיכת החוט מטה דרך הלולאה והעברת המחט פנימה ומעל הלולאה פעמיים. משכו את החוט כלפי מטה ליצירת קשר יציב, והחזיקו את קצוות החוט כדי לשמור אותו מאובטח.

מדריך תפירת כפתור
תפירת כפתור
איך לתפור כפתור

עכשיו פשוט גזרו את קצוות החוטים הרופפים קרוב לבד (תיזהרו לא לחתוך את הבד עצמו!)

קשירת הקשר וחיתוך החוט

5. תפירת הכפתור

עכשיו הגיע הזמן לתפור את הכפתור! אני משתמשת בשני תפרים מקבילים עבור הכפתור, אבל אתם יכולים לעשות את זה בצורת ריבוע, או בצורת x – מה שאתם מעדיפים. דחפו את המחט דרך הצד התחתון של הכפתור, וחזרו למטה – ואז השחילו את המחט אל הצד האחורי של הבד.

תפירת כפתור

תפירת כפתור

קחו את המחט חזרה למעלה ותפרו את התפר השני דרך הכפתור. כאשר אתם דוחפים את המחט אל הצד האחורי של הבד שוב, משכו את החוט דרך החור הקיים כבר בצד האחורי.

איך לתפור כפתור
איך תופרים כפתור

המשיכו לתפור את הכפתור – אני בדרך כלל משתמשת בשני ליפופים עם החוט לכל תפר. במעבר האחרון, אל תעבירו את המחט לצד האחורי של הבד. במקום זאת, העבירו את המחט בין הכפתור לבד, ולאחר מכן לפפו היטב את החוט בין הכפתור לבד. זה יוצר כפתור חזק ומייצר מקום לחור של הכפתור “לרחף” מעל הכפתור. זה מקל גם על הסגירה.

מדריך תפירת כפתור

לאחר מכן העבירו את המחט לצד האחורי של הבד בפעם האחרונה. קשרו את הצד האחורי בדיוק כפי שיצרנו את הקשר הראשון שלנו.

איך לתפור כפתור

לאחר מכן דקרו את המחט ממש ליד הקשר המוגמר, ודחפו את החוט בין שתי השכבות כדי להסתיר אותו. הוציאו את המחט מהשכבות הנסתרות וגזרו את החוטים, באותה צורה שהתחלנו את הקשר שלנו.

איך לתפור כפתור

6. סיימנו

נשאר רק ליהנות מהכפתור החדש שלנו!

כפתור

אולי תתעניינו גם בפוסט הבא: איך משפצרים כומתה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *