איך משחקים בקלפי פוקימון: המדריך השלם

קלפי פוקימון

אם אתם אוהבים את הסרטים, תוכנית הטלוויזיה או משחקי המשב של פוקימון, כנראה שתיהנו לשחק במשחק קלפי המסחר של פוקימון (או פוקימון TCG). זוהי דרך נהדרת ליהנות עם החברים ולחוות קרבות פוקימונים מגניבים בחיים האמיתיים! המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך משחקים בקלפי פוקימון.

בשנת 1996 שוחררו ביפן שני משחקי וידאו לקונסולת הגיימבוי, “פוקימון אדום” ו”פוקימון ירוק”, אשר הציגו לעולם 151 פוקימונים שונים. 25 שנים לאחר מכן, המותג מחזיק לא רק בסך כולל של 898 פוקימונים, אלא גם בסדרת טלוויזיה מצליחה, רשימת סרטים גדולה, שלל משחקי וידאו במגוון קונסולות (כולל אחד ששלח אנשים לאסוף פוקימונים בכל רחבי העולם עם המכשירים הניידים שלהם) ומגוון רחב של מוצרים שונים.

מעבר לכל אלו, נראה שההצלחה הגדולה ביותר של המותג היא דווקא משחק הקלפים הרשמי של פוקימון, המוכר תחת השם Pokemon TGC (Trading Card Game), ומכיל לא פחות מ-16 אלף קלפים שונים.

הקלפים, ששוחררו לראשונה בשנת 1996, לראשונה ביפנית בלבד, הפכו לאט לאט לעולם שלם שמחזיק בתוכו לא רק משחק מצליח, אלא גם אפשרות אמיתית להפוך ל”מאסטר פוקימונים” וללכוד את כולם. משחק הקלפים מהנה, מרגש ומוסיף עניין רב לקלפי האיסוף השונים.

מבנה קלף פוקימון

לפני שנתחיל להסביר איך משחקים בקלפי פוקימון, חשוב להבין את המבנה של כל קלף.

בקלף פוקימון יש מספר מאפיינים בסיסיים:

  • שם – כתב גדול, בפינה השמאלית העליונה.
  • סוג – ציור בפינה הימנית העליונה.
  • חיים – מספר נקודות החיים, מופיע ליד האותיות HP שמסמנות נקודות חיים.
  • מפותח מפוקימון – בפינה השמאלית העליונה, בכתב קטן (בקלפים של פוקימונים מפותחים, מופיעה ליד מספר ההתפתחות גם תמונה של הפוקימון מההתפתחות הקודמת).
  • תמונה של הפוקימון – ברורה במרכז.
  • תיאור של הפוקימון – כולל סיווג, גודל ומשקל, ממש מתחת לתמונה.
  • מתקפות אפשריות – ברווח שבין התמונה לקו.
  • מתחת לקו מופיעים (משמאל לימין) החולשות של הפוקימון, התנגדות שלו לסוגים אחרים, והמחיר שיעלה להחזיר אותו לספסל.
  • מתחת לקו מופיע תיאור של הפוקימון, רמה ומספר הפוקידע שלו.
איך משחקים בקלפי פוקימון

איך משחקים בקלפי פוקימון

1. סידור המשחק

ערבב את החפיסה שלך. החפיסה שלך צריכה לכלול בדיוק 60 קלפים והיא צריכה להיות מעורבבת היטב בתחילת המשחק. עבור חפיסה מאוזנת היטב, רבע עד שליש מהקלפים בחפיסה צריכים להיות קלפי אנרגיה – אבל זה לא חסם: מה שמתאים לך (או הקלפים שיש לך) זה בסדר.

אם אין לך 60 קלפים לשחק איתם, שאל את היריב שלך אם זה בסדר לשחק עם פחות מ-60 קלפים בחפיסה. עבור משחק הוגן, ודא שיש לך וליריבך את אותה כמות קלפים.

קבע מי הולך ראשון. הטילו מטבע כדי לראות מי מתחיל. השחקן המתחיל לא יכול לתקוף בתורו הראשון.

שלוף 7 קלפים. קח 7 קלפים מהחלק העליון של החפיסה והניח אותם בצד, עם הפנים כלפי מטה.

מצא את הפוקימון הבסיסי שלך. מתוך שבעת הקלפים ששלפת, חפש את קלף הפוקימון הבסיסי. פוקימונים בסיסיים מיוצגים על ידי ריבוע עם הכיתוב “BASIC” בחלק העליון של הכרטיס. אם אין לך קלף פוקימון בסיסי בשבעת הקלפים ששלפת, ערבב בחזרה את היד לתוך החפיסה ושלוף 7 קלפים נוספים. זה נקרא “מוליגן” (mulligan). בכל פעם שאתה מבצע מוליגן, ליריב שלך יש אפשרות לשלוף קלף נוסף.

בחר את הפוקימון הפעיל שלך. אם יש לך לפחות פוקימון בסיסי אחד ביד, הנח את קלף הפוקימון שבו אתה רוצה להשתמש להתקפה ראשון כאשר הוא פונה עם הפנים כלפי מטה על אזור המשחק, כמה סנטימטרים קדימה. אם יש לך יותר מקלף פוקימון בסיסי אחד ביד, אתה יכול לשים אותם (כשגם הם עם הפנים כלפי מטה) מתחת לפוקימון הפעיל שלך בתור הספסל שלך. ניתן להיות עם מקסימום של 5 פוקימונים על הספסל שלך בזמן נתון.

שלוף את ששת קלפי הפרס שלך. אתה יכול להסתכל על היד של שבעת הקלפים שלך, אבל אל תסתכל על קלפי הפרס. הנח את הקלפים האלו בערימה בצד כשהם הפוכים כלפי מטה. בכל פעם שאתה מנצח את אחד הפוקימונים של היריב שלך אתה יכול לקחת קלף פרס. כשנגמרים לך קלפי הפרס, אתה מנצח. ניתן להשתמש בפחות קלפי פרסים למשחק מהיר יותר.

  • יש כלל מיוחד לפוקימון EX ו-GX. אם אתה מנצח פוקימון מסוג EX או GX, אתה יכול לקחת שני קלפי פרס במקום אחד.
  • בניגוד לאמונה הרווחת, אינך לוקח או שומר את קלפי הפרס של היריב שלך. ברגע שאתה מנצח פוקימון, אתה לוקח קלפי פרס מהערימה שלך, ומצרף אותם ל-“יד” שלך.

שים את שאר הקלפים שלך בצד. בדרך כלל אלה צריכים להיות בצד ימין שלך, לעומת קלפי הפרס שיהיו בצד שמאל.

הפוך את הקלפים. כשתהיה מוכן להתחיל, ודא שקלפי הפוקימון הפעיל שלך (ושאר הפוקימונים שעל הספסל) מופנים כולם כלפי מעלה (חשופים). שאר היד שלך, קלפי הפרס ושאר החפיסה צריכים להישאר כולם עם הפנים כלפי מטה. אתה יכול להסתכל ביד שלך, אבל לא בחפיסה או בקלפי הפרס שלך.

שחקו עד שמישהו ינצח. אתה מנצח אם אתה לוקח את כל קלפי הפרס שלך, אם היריב שלך צריך לשלוף קלף אבל לא יכול בגלל שנגמרו לו הקלפים בחפיסה שלו, או אם אתה מנצח את כל הפוקימונים במגרש של היריב שלך.

קלפי פוקימון

2. מהלך המשחק

בתחילת התור שלך, שלוף קלף מהקופה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, שלב זה הוא חובה. אין לך אפשרות לבחור אם ברצונך לשלוף קלף.

ספסל פוקימון בסיסי. אם יש לך פוקימון בסיסי ביד, אתה יכול להוסיף את הפוקימון הזה לספסל שלך. זה יכול להיעשות כמה פעמים שאתה רוצה. כמו שציינו, יכולים להיות עד חמישה פוקימונים על הספסל שלך בזמן נתון, אלא אם פתוח קלף שאומר אחרת.

השתמש בקלפי אנרגיה (Energy). אתה יכול לשחק קלף אנרגיה אחד בכל תור (אלא אם קלף על המגרש אומר אחרת) על ידי הנחתו מתחת לאחד מהפוקימונים שלך, מתחת לכל שפוקימונים שעוד לא התפתחו.

השתמש בקלפי מאמן (Trainer). לקלפים האלה יש תיאור של ההשפעה שלהם על הקלף עצמו, והם מאפשרים לך לעשות הרבה דברים מועילים. סוגים שונים של כרטיסי מאמן הם פריטים, תומכים, כלים ואצטדיונים. אתה יכול לשחק בכל מספר של קלפי פריט וקלפי כלים במהלך התור שלך, אבל רק בקלף תומך וקלף אצטדיון אחד. לאחר השימוש, הם הולכים לערימת קלפים משומשים.

קלף כלי יכול להתחבר לכל אחד מהפוקימונים שלך שעדיין לא מחובר אליו כלי. הם נשארים עם הפוקימון עד שהוא מנוצח, ואז שניהם נזרקים לערימת הקלפים המשומשים. כאשר אתה משחק בקלף אצטדיון, הוא ממוקם בצורה אופקית בין שני מגרשי המשחק (שלך ושל היריב), ומושלך לערימת הקלפים המשומשים כאשר קלף אצטדיון חדש (מהיריב שלך) נכנס למשחק. ישנם גם קלפי אנרגיה מיוחדים המשמשים כדי לספק אנרגיה לפוקימון, או לעשות משהו מיוחד אחר בהתאם למה שכתוב על הכרטיס.

פתח את הפוקימון שלך. אם יש לך קלפי התפתחות עבור פוקימון פעיל (או אחד שנמצא על הספסל שלך), אתה יכול לפתח את הפוקימון על ידי הנחת הקלף הזה מעליו. פוקימון בסיסי מתפתח לפוקימון שלב 1, ושלב 1 לשלב 2. אתה לא יכול לפתח פוקימון בסיבוב הראשון שבו הוא משחק אלא אם אתה משתמש באפקט. אתה גם לא יכול לפתח פוקימון בסיבוב הראשון שלך.

השתמש בקלף יכולת. לחלק מהפוקימונים יש יכולות שניתן להשתמש בהן ליצירת אפקטים מיוחדים. אלה רשומים על הקלפים שלהם. יכולות אינן התקפות, אז אתה עדיין עלול לתקוף לאחר שימוש ביכולת אחת או יותר. הקפד להכריז על היכולות ליריב שלך כדי שהוא ידע מה אתה עושה.

לסגת עם הפוקימון שלך. להסיג פוקימון זה אומר בעצם להחליף אותו עם פוקימון אחר ולתת לו את המקום על הספסל שלך. בדרך כלל, תצטרך לשלם “עלות נסיגה” על ידי ויתור על קלפי האנרגיה המחוברים לפוקימון הזה. עלות הנסיגה תהיה רשומה בתחתית הקלף. אתה יכול לסגת רק פעם אחת בכל תור.

תקוף את היריב שלך. הדבר האחרון שאתה יכול לעשות בתורך הוא לתקוף את הפוקימונים הפעילים של היריב שלך באמצעות שלך. לאחר התקיפה, תורך מסתיים. אם אתה משחק את התור הראשון, אתה לא יכול לתקוף בו. על הפעולה הזו נרחיב בסעיף הבא.

קלפי פוקימון

3. תקיפת היריב

עכשיו מתחיל מה שהרבה מתארים בתור המשחק האמיתי בקלפי פוקימון – שלב התקיפה.

תקיפה. עליך להצמיד לפוקימון את הכמות והסוג הנכון של האנרגיה הדרושים עבור התקפה (הרשומה על הקלף משמאל לשם ההתקפה). חלק מההתקפות דורשות אנרגיה חסרת צבע. הם מסומנים על ידי כוכבים לבנים, ויכולים להיות כל סוג של אנרגיה. התקפות אחרות ידרשו סוגי אנרגיה ספציפיים.

שים לב לחולשת היריב שלכם. לרוב הקלפים יש חולשה לסוג מסוים. היריב שלכם יקבל נזק נוסף אם הפוקימון שלך הוא מהסוג שיש לו חולשה אליו.

בדוק את העמידות של הפוקימון המגן. הוא יקבל פחות נזק אם הפוקימון שלך הוא מהסוג שיש לו עמידות אליו.

גרימת נזק. הנזק שהתקפה גורמת יהיה מימין לשם המתקפה. יש גם כמה אפקטים המפורטים מתחת לכמה מההתקפות שיכולות להגדיל את תפוקת הנזק, אז היזהרו מאלה! הנזק מיושם על הפוקימון המגן (הפוקימון הפעיל של היריב שלך). ניתן לעקוב אחר מוני הנזק של כל פוקימון על ידי שימוש במונים רשמיים, כל סוג של חפצים שטוחים קטנים או עם קוביות.

פוקימונים מפסידים. פוקימונים עם 0 נקודות נזק (או באנגלית HP – Hit Points), בהם כמות הנזק גדולה או שווה ל-HP של הפוקימון מפסידים. הנח אותם בערימת הקלפים המשומשים של בעליהם, יחד עם כל האנרגיות או הפריטים העשויים להיות מחוברים אליהם, וכל התפתחות. לאחר מכן, אתה יכול לקחת קלף פרס.

קלפי פוקימון

4. מקרים מיוחדים

מקרים מיוחדים הם השפעות מצב מזיקות שניתן להחיל על הפוקימון הפעיל שלך, והם חלק משמעותי מהבנה של איך משחקים בקלפי פוקימון. אלה כוללים שריפה, הרעלה, שינה, בלבול ושיתוק. לפוקימון מורעל, שרוף, ישן ומשותק יש השפעות המתרחשות בין הסיבובים, בסדר הזה.

פוקימון מורעל. שימו סמן רעל על הפוקימון המורעל. הוא יספוג מונה נזק אחד בין כל תור.

פוקימון שרוף. הנח סמן שרוף על הפוקימון אם הוא נשרף. הטילו מטבע בין סיבובים. אם יוצא “עץ”, הפוקימון לא סובל נזקי כוויה. אם יוצא “פלי”, שימו 2 מוני נזק על הפוקימון השרוף.

פוקימון משותק. פוקימונים משותקים מסובבים עם כיוון השעון, ואינם יכולים לסגת או לתקוף. שיתוק נרפא תוך תור, במידה והפוקימון היה משותק מתחילת התור האחרון שלך.

פוקימון מבולבל. קלף של פוקימון מסובב נגד כיוון השעון. הטילו מטבע לפני תקיפה עם פוקימון מבולבל: אם יוצא “עץ”, שימו שלושה מוני נזק על הפוקימון הזה וההתקפה לא עושה כלום. אם יוצא “פלי”, הפוקימון שלך תוקף בהצלחה.

ריפוי פוקימון מושפע. הדרך הקלה ביותר לרפא פוקימון מושפע היא על ידי החזרתו לספסל. לא ניתן לסגת אם הוא ישן או משותק, אך עדיין ניתן להחליף אותו באמצעות אפקטים. אתה יכול גם להשתמש בקלפי מאמן שמרפאים מצבי סטטוס. אם פוקימון יושפע ממספר תנאים המסובבים את הכרטיס, רק האחרון חל.

משחק בקלפי פוקימון
מיוטו, אחד הקלפים הנדיריםםםם

איך משחקים בקלפי פוקימון: איסוף הקלפים

חלק חשוב מהמשחק היא איסוף הקלפים השונים. אפליקציה שחשוב להכיר היא Poke Collector, אשר מציגה את כל הקלפים וניתן לחפש בה את כל הגרסאות לקלף מסוים. באפליקציה גם ניתן לסמן את הקלפים שהצלחתם להשיג, כך שתוכלו בכל רגע לדעת כמה התקדמתם במלאכת האיסוף.

Poke Collector מאפשרת לכם גם להציג סטים ספציפיים, כך שגם אם בחרתם להתרכז בדור מסוים של פוקימונים, תוכלו להתמקד בסט אחד מאותו הדור ולדעת אילו חבילות מכילות את הקלפים שלו – על מנת לרכוש אותם ולא לבזבז כספים מיותרים.

קלפי פוקימון

וזהו להיום. זה היה הפוסט שלנו לגבי השאלה איך משחקים בקלפי פוקימון. יש לכם שאלות נוספות? הבהרות שחשוב שנוסיף? סתם רוצים להגיד שלום? נשמח לשמוע מכם בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *