עגלה נגררת לאופניים לילדים: מה חשוב לדעת

עגלת אופניים לילדים

עגלה נגררת לאופניים לילדים היא פתרון מצוין לטיול אופניים משפחתי, למצבים בהם אתם רוצים לצרף לטיול ילדים בגילאים של שנה עד חמש, או כאלו שאינם יכולים לרכב בעצמם. העגלה הנגררת מאפשרת לחגור עד שני ילדים על מושב במעין “ריקשה” אחורית, ולגרור אותם אחרינו בכיף.

כמו לכל דבר, גם לעגלה נגררת לאופניים יש יתרונות וחסרונות, וההצלחה או כישלון של הדבר תהיה תלויה בעיקר בציפיות שלכם. יש לא מעט דברים שכדאי להכיר לפני שקונים עגלה נגררת, וחשוב מאוד לדעת לקראת מה אתם הולכים.

אבל בשביל זה אנחנו פה! נתחיל.

עגלה נגררת לאופניים היא לא לכל שטח

זה אולי הדבר שהכי חשוב להכיר: רוב העגלות בכלל לא מיועדות לשטח!

יש לקרוא היטב את הוראות השימוש וההגבלות של העגלה שלכם, ובכל מקרה אנחנו לא ממליצים להסיע בעגלה נגררת לאופניים ילדים קטנים בשטח, למעט בשבילי כורכר ושבילי עפר כבושים. חשוב לשים לב שלכל עגלה יש גם את מגבלת המשקל שלה, וחשוב לא להעמיס את העגלה יותר מהמגבלה המצוינת עליה.

כאשר אתם רוכשים עגלה יש לשים לב שהיא מותאמת לשימוש שאתם מיעדים לה. הדבר מתבטא בקוטר הגלגלים, רוחב וסוג הצמיגים, מבנה העגלה וצורת החיבור שלה לאופניים. יש גם עגלות עם שיכוך שמותאמות במיוחד לרכיבה בשטח.

זכרו – גם כאשר אנו נוסעים לנו בכיף בשבילי כורכר לבנים, אסור לשכוח שהעגלה שמאחורינו סופגת את האבק והאבנים שגלגלי האופניים מעיפים אחורנית. רוב העגלות (אם לא כולן) מצוידות בכיסוי בד או ניילון שמאפשר את סגירת העגלה. הכיסוי הזה אינו מיועד רק לגשם או להצללה, אלא ממש בשביל זה – לשמור על הנוסעים הרכים מפני אבנים, חול, אבק וכל שאר הדברים שהגלגל האחורי מעיף עליהם בזמן הרכיבה.

מבנה העגלה הוא משמעותי

המושבים בעגלות הללו יהיו לרוב עשויים מיריעה המתוחה על מסגרת העגלה. חגורות בטיחות לילדים הינן הכרח בעגלות אלו. כאשר אתם בוחנים עגלה כזו, שימו לב כיצד עשויים המושבים, שימו לב לתנוחת הישיבה, חוזק התפירה ולחיבור האריג אל השלדה. לרוב יש בעגלות כיסים או תאים לבקבוק שתיה או חטיפים בנוסף לתא מטען קטן מאחור. שימו לב אם קיימים פתחי אוורור שיאפשרו מעבר אויר צח פנימה גם כאשר העגלה סגורה.

בדרך כלל עגלה נגררת לאופניים לילדים מיוצרת מצינורות אלומיניום מכופפים. כאשר אתם קונים עגלה, חשוב לשים לב לאיכות הצינורות והכיפופים שלהם, במיוחד אם מדובר בעגלה יד שניה. חשוב לחפש סדקים או עיוותים בנקודות הכיפוף והחיבור של חלקי השלדה שיעידו על נקודות תורפה בצנרת. שימוש נרחב במסמרות מעיד על ייצור זול בעוד שימוש בברגים ואומים יאפיין בדרך כלל ייצור יקר ואיכותי יותר.

לרוב העגלות יש יכולת קיפול המאפשרות לחסוך נפח אחסון. חשוב לבדוק את אופן הקיפול של העגלה ואיכות המחברים, וזאת כדי להעריך את תוחלת החיים הצפויה של העגלה.

גם סוג הצמיגים חשוב

כמו כל כלי תחבורה, הקשר של העגלה אל הקרקע הוא דרך הצמיגים שלה. כדי לחסוך לכם פנצ’רים מיותרים בקשו צמיגים שמותאמים לשטח או צמיגים עם סוליה עבה. מילוי אויר בצמיגים צריך להתבצע לפי תנאי הדרך – לחץ אוויר נמוך יותר לשטח, כדי שהגלגלים יספגו את המהמורות וישפרו את חוויית הנסיעה לילדים, ולחץ אוויר גבוה לכביש, כדי להקל עליכם (המדוושים) לסחוב את העגלה.

בכל מקרה יש לשים לב לא לנפח את הצמיג יותר מדי. תפקידו העיקרי של הצמיג הוא לספוג את הזעזועים של הפגיעה בקרקע.

חשוב גם לבדוק את צורת חיבור הגלגלים לעגלה: ישנם צירי גלגלים שמחוברים לשלדה עם אומים ויש כאלו שמחוברים עם מנופי שחרור מהיר. ציר שחרור מהיר חוסך לנו את הצורך להחזיק כלי עבודה בקרבת מקום במקרה ונצטרך להחליף צמיג.

קראו עוד: איך לנפח גלגל אופניים בתחנת דלק (ולמה זה לא מומלץ)

עגלה נגררת לאופניים לילדים
לא רק לילדים

חיבור לאופניים

עוד נושא שחשוב לדבר עליו בהקשר של עגלה נגררת לאופניים לילדים הוא צורת חיבור העגלה לאופניים. החיבור הכי בטוח הוא על ידי מוט שמתחבר לציר הגלגל האחורי. בגדמים החדשים יותר ניתן למצוא מעין חיבור קפיצי בין הקצה של המוט שמתחבר לציר הגלגל האחורי לבין המוט עצמו (זה שמחובר לעגלה). החיבור הגמיש הזה מאפשר לעגלה להישאר ישרה ומאוזנת, גם במקרים בהם האופניים נוטים על הצד.

מעבר לכך, חשוב מאד לשים לב שלעגלה יש שיטת אבטחה נוספת על ידי רצועה או כבל שיחברו בין עוד נקודה בשלדה לשלדת אופני הגורר.

עגלה נגררת לאופניים לילדים – סיכום

עגלה נגררת לאופניים היא אביזר שימושי שיכול לשפר את חווית הטיול המשפחתי ולהכניס בילדים צעירים את “חיידק הרכיבה”. שימו לב שחשוב לשמור על בטיחות – לחגור את הילדים ולחבוש קסדות – וכמובן לבחור דגם עם תו תקן ויכולת עמידות גבוהה, ולא להשתמש בעגלות בסגנון “עשה זאת בעצמך” שיכולות להיגמר באסון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *