איך משחקים הפרלמנט

משחקי חברה

אנחנו ממשיכים ללמוד על משחקי חברה נחמדים, והיום נספר לכם איך משחקים הפרלמנט: משחק קבוצתי חביב שנפוץ בקרב תנועות נוער. המשחק יכול לעזור לקבוצה “חדשה” ללמוד את השמות של החברים, והיא מומלצת בתור משחק היכרות.

פרלמנט (נגזר מהמילה הצרפתית: parler, קרי: פַּארְלֶה, “לדבר”) או בית נבחרים, הוא מוסד פוליטי המורכב מנציגיהם של אזרחי המדינה, ומשמש כרשות המחוקקת במדינות שהן דמוקרטיות יצוגיות. בדמוקרטיה ישירה, “אספת עם” המורכבת מכלל האזרחים בעלי זכות הבחירה, היא הגוף באמצעותו מתקבלות ההחלטות, וזאת באמצעות דיונים, הצבעה וקבלת דעת הרוב. בדמוקרטיה ייצוגית לעומת זאת, כלל האזרחים בעלי זכות הבחירה בוחרים במספר מצומצם של נציגים לפרלמנט, אשר מתפקד במקום אספת העם ובאותו האופן. בחירת הנציגים על ידי העם היא שאמורה ליצור פרלמנט המשקף את רצון העם, כך שההחלטות המתקבלות בו יתאמו עד כמה שניתן את ההחלטות שהיו מתקבלות באספת עם.

איך משחקים הפרלמנט?

מתחילים את משחק “הפרלמנט” כאשר החניכים (או המשתתפים) יושבים במעגל, ומחלקים את הקבוצה לשתי תת-קבוצות כשלכל קבוצה יש סימן זיהוי בולט (לדוגמא נעליים מסוג מסוים, שעון על היד, צבע חולצה או כל דבר דומה).

כותבים על פתקים את השמות של כל המשתתפים ושולפים אותם מכובע (או כל דבר דומה), כך שכל משתתף מקבל שם של משתתף אחר – ורק הוא יודע את השם החדש שלו. מחליטים על ארבעה כיסאות בולטים במעגל שהם “הפרלמנט”, ומושיבים בהם שני משתתפים מכל קבוצה.

המטרה של כל קבוצה היא להגיע למצב בו כל יושבי הפרלמנט הם מאותה הקבוצה. אז איך עושים את זה? בתחילת המשחרק יש כיסא אחד ריק, ובכל סיבוב השחקן שיושב מימין לכיסא הריק קורא בשם של מישהו. מי שקיבל את השם הזה בפתק, עובר לכיסא הריק. ככה ממשיכים עם התהליך עד שמצליחים לפנות את הכיסאות של הפרלמנט, להוציא משם את הקבוצה היריבה ולהכניס משתתפים מהקבוצה שלך.

קבוצה שהצליחה שכל הפרלמנט יורכב משחקנים שלה, מנצחת!

עוד משחקים

“שוברי קרח” הם דרך מצוינת לגרום לקבוצה חדשה של אנשים להרגיש בנוח יותר אחד עם השני במהירות. משחקי היכרות נכונים יכולים גם לעזור לחברים למצוא תחומי עניין משותפים תוך יצירת זיכרונות שהם יכולים לדבר ולצחוק עליהם בעתיד. זה לא משנה אם אתם מנהלים צוות, מדריכים של קבוצה או מורים לילדים – אתם חייבים להכיר כמה משחקים לשבירת שגרה.

לקריאה נוספת: 50 משחקי היכרות ושבירת קרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *