איך משחקים הרוח נושבת – משחק היכרות חביב

איך משחקים הרוח נושבת

בפוסט הקצר של היום נפרט איך משחקים הרוח נושבת – משחק היכרות ושבירת קרח קבוצתי חמוד ופשוט לביצוע – וניתן כמה טיפים לשדרוג של הפעילות.

משחק החברה הוותיק והאהוב, מתאים לכל גיל. מאפשר למצוא נקודות דמיון וחיבור בין חברי הקבוצה.

משך המשחק: עד שיגמרו הרעיונות למשפטים. יכול לקחת בין 10 דקות לשעה.
מיועד לגילאי: 10 ומעלה.
מס’ משתתפים: 10 משתתפים ומעלה.

איך משחקים הרוח נושבת

המשתתפים יושבים במעגל כיסאות. מספר הכיסאות צריך להיות קטן באחד ממספר המשתתפים, כך שבכל רגע נתון יהיה משתתף אחד שנשאר ללא כיסא, ועליו לעמוד. המשתתף שעומד צריך להכריז בקול את המשפט “הרוח נושבת לכיוונו של כל מי ש…” ולהשלים את המשפט עם אפיון שמתאים לו בעצמו.

לדוגמה, אם שם הדובר הוא “עומר”, הוא יכול להכריז – “הרוח נושבת לכיוונו של כל מי שהשם שלו מתחיל באות ע'”. בתום דבריו, כל חברי הקבוצה אשר המשפט מתאר גם אותם צריכים לקום ולהחליף ביניהם מקום בזריזות, שכן האחרון שנשאר לעמוד ללא כיסא פנוי הוא הדובר הבא. המנחה גם משתתף במשחק ומחפש לעצמו כיסא באותו הזמן בהתאם להכרזה, כך שתמיד יש מישהו שאין לו מקום.

חשוב לזכור:

ראשית – כל דובר חייב לומר דבר כלשהו שמאפיין אותו. לדוגמה, אם מישהו גר בתל אביב, הוא אינו יכול להכריז משפט כמו: “הרוח נושבת לכיוון מי שגר ברמת גן”.

דבר שני, חשוב להקפיד שכל מי שההכרזה תקפה לגביו יקום ויחליף מקום. אם המנחה יודע שמישהו אמור לקום ולא קם, רצוי להעיר לו.

בתחילת המשחק זה נהוג שהדוברים מתמקדים באפיונים חיצוניים או שטחיים – מקום מגורים, אותיות בשם, וכדומה. זה טבעי, אך ככל שהמשחק מתקדם מומלץ לעודד את המשתתפים לבחור בהיגדים שמשקפים טיפה יותר עומק לגבי עצמם – חלומות, רצונות, חוויות עבר, פרטים אישיים יותר וכדומה – על מנת לעודד את ההיכרות בין חברי הקבוצה, שזו מטרת המשחק בסופו של דבר.

במידה ואחד המשתתפים מצליח להכריז היגד “הרוח נושבת לכיוון X” שמצליח לגרום להרבה משתתפים לקום ממקומם, רצוי לעודד אותו ולתת לו חיזוק חיובי על ההיגד המוצלח.

בתום המשחק

בתום המשחק ניתן להמשיך בשיחה ולשאול את המשתתפים איך הם הרגישו במהלכו, והאם הם למדו משהו חדש על המשתתפים האחרים.

משחק קבוצתי

לקריאה נוספת

מחפשים משחקים קבוצתיים על מנת לשבור קרח ולקדם היכרות בין משתתפים? הנה כמה הצעות נוספות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *