איך משחקים עמודו (חוקי המשחק)

עמודו

עמודו (עֲמֹדוּ) הוא משחק כדור קבוצתי שקיבל את שמו לפי צורת הפסק של מילת הציווי עִמְדוּ. המשחק נקרא גם שמות (במלעיל) או שמות אוויר. מדובר על משחק ילדים חביב וקלאסי שלא דורש יותר מכדור כלשהו על מנת לשחק. המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך משחקים עמודו.

בקצרה – עומדים במעגל ואחד השחקנים זורק את הכדור באוויר וצועק את שמו של משתתף אחר. המשתתף ששמו נקרא אמור לתפוס את הכדור ישירות מהאוויר. אם הוא לא הצליח והכדור נוגע ברצפה, הוא תופס אותו וצועק “עמודו”. שאר המשתתפים, שהתרחקו עם הזריקה באוויר, קופאים במקום. התופס זורק את הכדור לעבר אחד המשתתפים, כמו במשחק מחניים. אם הכדור פוגע בו והוא לא תופס אותו בידיו הוא “שבוי” של הזורק. אם הוא תופס את הכדור – הזורק הופך להיות “שבוי” של התופס.

איך משחקים עמודו – החוקים המלאים

משחק “עמודו” מתחיל כאשר כל המשתתפים עומדים במעגל כאשר אחד מהם מחזיק בכדור. מחזיק הכדור זורק את הכדור למעלה, רצוי באופן יחסית מאונך לקרקע, וקורא בשמו של אחד מהשחקנים האחרים. אותו שחקן שקראו בשמו צריך לתפוס את הכדור ישירות מהאוויר בעוד המשתתפים האחרים מתרחקים מהמעגל.

אם הצליח השחקן לתפוס את הכדור, סיבוב חדש מתחיל מיד ואותו שחקן שתפס את הכדור זורק אותו שוב למעלה תוך קריאה בשמו של משתתף אחר. בשלב זה האינטרס שלו הוא לקרוא בשמו של משתתף שהתרחק יותר מהאחרים (כדי שיהיה לו קשה יותר לתפוס), ומנגד לשאר השחקנים יש סיכון במידה והם מתרחקים יותר מדי מהמעגל.

למה זה משמעותי? עבור הרגע בו השחקן נכשל, ולא מצליח לתפוס את הכדור מהאוויר. במקרה כזה, עליו להרים את הכדור מהר ככל הניתן מהרצפה ולקרוא בקול “עמודו”. שאר השחקנים רשאים לברוח עד אותה קריאה. כעת, השחקן המחזיק בכדור זורק אותו לעבר אחד מהשחקנים האחרים (שחייבים לעמוד במקום).

ואם הוא פגע בו? אז פה זה תלוי בגרסה של המשחק. בחלק מהמקומות נהוג לשחק כך שהשחקן שפגעו בו הופך ל-“שבוי” של הזורק. בגרסאות אחרות, לאותו שחקן מתווספת נקודה שלילית. במידה והוא לא פגע, לזורק יש נקודה רעה.

כאשר שחקן צובר שלוש נקודות שליליות, שאר חברי הקבוצה מחליטים על שם חדש עבורו, והנקודות נמחקות. השחקן לא יודע איזה שם הוא קיבל, והוא יגלה את כינויו החדש רק כאשר מישהו יזרוק כדור לאוויר ויקרא בשם שהוא לא מכיר.

ושוב נדגיש: חובה לזרוק את הכדור בזווית אנכית למעלה כדי שיפול בסמוך למקום בו נזרק. אם הכדור נזרק בזווית כך שהוא נופל הרחק ממקום הזריקה – הזריקה פסולה (“אמריקה”) ויש לחזור עליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *