איך לתקן נעליים חורקות

נעליים חורקות

נעליים חורקות יכולות להיות יותר מסתם דבר מעצבן – הן יכולות להיות ממש מביכות אם אתה הולך באמצע הרצאה שקטה, נכנס לפגישת צוות רצינית או מסתובב במשרד שקט. למרבה המזל, אם יש לכם זוג נעליים אהוב שלא מספיק לחרוק, יש דרכים להשתיק אותן לתמיד. המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך לתקן נעליים חורקות, כך שיחזיקו אצלכם לזמן רב יותר ולא תרגישו צורך להחליף אותם בזוג חדש.

איך לתקן נעליים חורקות

ראשית, צריך לגלות מאיפה מגיע רעש החריקה. אם אתה צריך, בקש מחבר לשים את הראש שלו קרוב לרצפה בזמן שאתה הולך כדי לעזור לך לבודד איזה חלק של הנעל עושה את הרעש. אם אתה מתקשה, נסה להישאר במקום אחד ולנדנד את הרגליים קדימה ואחורה ומשמאל לימין, כך מייעצים ב-WikiHow.

ברגע שאתה יודע איזה חלק של הנעל חורק, ניתן לפזר באזור הזה קצת טלק, עמילן תירס או אבקת אפייה. זה יעזור לספוג לחות ובכך יפחית רעש משני חלקי הנעל שעלולים להתחכך אלו באלו.

אתה יכול גם להיפטר מלחות שנספגה בנעליים באמצעות הכנסה שלהן למייבש למשך עשר דקות. (נעליים על בסיס בד בלבד – הימנע מלעשות זאת אם הם עשויות מעור או זמש). אל תיתן להן להתייבש ליותר מדי זמן, מכיוון שאתה עלול בסופו של דבר לכווץ את הנעליים שלך, אבל זו דרך יעילה לייבש אותן. אפשרות בטוחה יותר עשויה להיות שימוש במייבש שיער או לשים את הנעליים מעל רדיאטור או תנור חימום כלשהו. דרך נוספת היא למלא אותן בנייר עיתון (שסופג את הלחות) ולהשאיר אותן במקום חמים.

אם זה החלק הפנימי של הנעל שחורק, הרימו את המדרסים ופזרו טלק לאורך התפר הפנימי. אם המדרסים אינם ניתנים להסרה, שפשפו את האבקה בקצה בסיס הנעל. אם הלשון של הנעל חורקת, אבקו את האזור שנמצא מתחת לשרוכים. אם בסיס הנעל הוא זה שחורק, עסו את האבקה לתוך הבסיס בתפר מכיוון שכנראה יש בו בועות אוויר.

לפעמים מרכך עור או “סבון אוכף” (הנה דוגמה) יכולים לעבוד. פשוט שפשף חלק ממנו לתוך הנעליים שלך או על הלשון שמתחת לשרוכים, ואז צחצח אותן עם מטלית יבשה. אם מדובר בנעלי זמש, הקפידו להשתמש במרכך זמש מיוחד ולא במרכך עור רגיל. אפשרות נוספת היא להשתמש בג’ל על בסיס נפט כמו וזלין או אפילו שמן קוקוס. שפשפו את זה מתחת למדרס כדי להפחית את החיכוך עם החלק התחתון והצדדים של הנעל.

לפי ThriftyFun.com, ניתן גם לנסות לנגב את הנעליים שלך עם WD-40 ,תרסיס רב שימושי לצורכי שימון, סיכה ואחזקה, המיוצר על ידי החברה בעלת השם הזהה. על פיהם זה יכול להיות יעיל יותר בהסרת חריקות מאשר מרכך עור, אבל אתה צריך למרוח אותו בזהירות רבה כדי למנוע נזק לנעליים שלך. יש לרסס קצת מחומר הסיכה הזה על צמר גפן, ולשפשף אותו לתוך התפר החיצוני של הנעל, ממש לאורך כל האזור החורק או קווי המתאר שלו.

חריקה בנעליים חדשות

אם מדובר בנעליים חדשות, החריקה עלולה להיגרם מפגם בייצור וייתכן שתוכל להחזיר את הנעליים, לפי Infobloom.com. במקרה זה, אם תנסה לתקן את החריקה בעצמך, אתה עלול לבטל את האחריות על הנעליים.

אם החריקה נובעת עקב רופף, או שהחלק התחתון של הנעל התנתק מהחלק העליון של הנעל, לפעמים שימוש במעט דבק סיליקון יכול לעזור. יש להשפריץ בזהירות מעט דבק לתוך החור בין שני החלקים, ולתת לנעל להתייבש עם גומיות סביבה למשך הלילה, מה שיעזור לשמור את שני חלקי הנעל בחוזקה יחד בזמן שהדבק מתייבש. אם חלקי הנעל נפרדים מבלאי, אולי הגיע הזמן להיפטר מהנעליים. ואם מדובר בנעליים חדשות, יקרות במיוחד, שאינך רוצה להזיק להן – ההימור הטוב ביותר שלך עשוי להיות פשוט לקחת אותן לסנדלר.

אם תחתיות הגומי החלקות של נעליים חדשות חורקות תוך כדי הליכה, נסה לשייף אותן קלות עם פיסת נייר זכוכית עדין. זה מאיץ מעט את תהליך השחיקה שלהן ויכול לעזור ולהיפטר מרעשים לא רצויים. אתה יכול גם לרסס אותם עם דבק ספריי לשיפור אחיזה (כמו זה למשל).

איך לתקן נעליים חורקות

לסיכום

כמובן, אם ניסיתם את כל השיטות איך לתקן נעליים חורקות וזה לא עבד – הליכה לאיש מקצוע עשויה להיות הפתרון הטוב ביותר. למרות שחנויות לתיקון נעליים נראות מעטות ומרוחקות בימים האלה, סנדלר טוב יוכל לבודד את הבעיה באופן מדויק יותר, ולטפל בה במיוחד, בצורה שפשוט לא תצליח לבצע בעצמך. סנדלרים הם אנשי מקצוע מיומנים שעבודתם בדרך כלל איכותית למדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *