איך משחקים מלחמה, ואיך לשדרג את משחק הקלפים הקלאסי

קלפים

בפוסט של היום נלמד איך משחקים מלחמה (משחק הקלפים הקלאסי), וגם נציע דרך לשפר את המשחק ולהפוך אותו לכזה שאינו תלוי במזל בלבד.

משחק הקלפים “מלחמה”(נהגה בהטעמה על ההברה הראשונה) הוא משחק קלפים פשוט המבוסס על מזל וסדר הקלפים, ואינו כולל אלמנטים אסטרטגיים כלשהם. מצד אחד, זה מה שהופך אותו למשחק קלפים נהדר לילדים ולמבוגרים כאחד, אך יש כאלו שמעדיפים משחקים בהם האסטרטגיה ויכולת ההשפעה של השחקן גדולה יותר.

איך משחקים מלחמה

הנה מה שאתם צריכים לדעת כדי לשחק מלחמה.

הכנה

ערבבו את חפיסת הקלפים וחלקו אותה כך שכל שחקן יקבל 26 קלפים. על השחקנים לשמור את הקלפים שלהם כשהם מונחים לפניהם, עם הפנים כלפי מטה.

מהלך המשחק

כל אחד משני השחקנים הופך בו זמנית את הקלף העליון בחפיסה שלו. זה ששלף קלף גבוה יותר זוכה בצמד הקלפים. השחקן הזוכה לוקח את שני הקלפים ושם אותם בתחתית הערימה שלו, כשהם פונים כלפי מטה (אס הוא הקלף הכי גבוה, 2 הוא הקלף הכי נמוך).

במקרה של שוויון, השחקנים נכנסים למצב של “מלחמה”. כל שחקן מניח שלושה קלפים עם הפנים כלפי מטה על השולחן ואז הופך את הקלף הרביעי עם הפנים כלפי מעלה. השחקן עם הקלף הגבוה יותר לוקח את כל עשרת הקלפים שנמצאים כעת על השולחן. אם גם שני הקלפים הללו זהים במספרם, ממשיכים לשלוף קלפים נוספים הפונים כלפי מעלה, אחד בכל פעם, עד ששחקן אחד מנצח. אותו השחקן לוקח את כל הקלפים.

ניצחון במשחק

השחקן הראשון שהצליח לאסוף את כל חפיסת הקלפים הוא המנצח. לחילופין, מכיוון שזכייה בכל החפיסה יכולה לקחת זמן רב, השחקן הראשון שניצח שלוש מלחמות ברצף הוא המנצח.

איך משחקים מלחמה

דרך משחק אלטרנטיבית

אנחנו רוצים להציע דרך נוספת לשחק את המשחק “מלחמה” בצורה כזו המוסיפה קצת קבלת החלטות למשחק ואינה משאירה את הניצחון בו למזל בלבד.

לאחר חלוקת הקלפים, כל שחקן שולף את שלושת הקלפים הראשונים מערימתו ומחזיק אותם בידו. בכל סיבוב הוא בוחר קלף אחד לשחק בו, ואז מושך קלף חדש מהחפיסה כדי להשלים את ידו לשלושה קלפים.

כאשר מתרחש שוויון, כל שחקן לוקח שלושה קלפים מערימת הקלפים שלו (אלו שפונים כלפי מטה) ושם אותם באמצע השולחן, עדיין עם הפנים כלפי מטה. לאחר מכן הוא בוחר קלף אחד מידו על מנת לשחק אותו כקלף הרביעי – זה הפונה כלפי מעלה. השחקן שמשחק את הקלף הגבוה יותר לוקח את כל ששת הקלפים הפונים כלפי מטה, בתוספת שני הקלפים “הרביעיים”. מנגד, השחקן שמשחק את הקלף הנמוך יותר מקבל את שני הקלפים שגרמו למלחמה להתקיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *