איך לשמור על תמונות ישנות – מדריך

תמונות ישנות

השאלה של היום היא איך לשמור על תמונות ישנות, ולאחסן ולשמר אותן כדי שיחזיקו מעמד לדורות הבאים. הגעתי לנושא הזה במהלך סידור ופינוי ביתה של סבתי ז”ל, במהלכו נתקלתי באוצר: אלבומי תמונות ישנים עם מגוון תמונות משפחתיות היסטוריות. רציתי לוודא שאני שומר על האלבומים הללו בצורה הנכונה ביותר, ומסתבר שזה לא כל כך פשוט: מדובר בהרבה יותר מאשר שמירה על התמונות בתוך אלבום, שכן סוגים מסוימים של אלבומים דווקא עלולים להזיק לתמונות.

כדי לשמור על התמונות הישנות, נזדקק לציוד ​​ולחומרים הנכונים שיעזרו לנו להכניס אותן למערכות האחסון הטובות ביותר, או להציג אותן כראוי. רוב אנשי המקצוע ממליצים להתעסק ולטפל בצילומים ישנים כמה שפחות, מה שהופך את זה אפילו יותר חשוב לעשות את זה נכון בפעם הראשונה.

איך לשמור על תמונות ישנות

איך לשמור על תמונות ישנות

הנה כמה דברים שחשוב לדעת בעת התעסקות עם תמונות ישנות:

הסרת תמונות מאלבומים ישנים

הוציאו את התמונות שלכם מאלבומים “מגנטיים” או כאלו בהן התמונות “דבוקות” לאלבום. החומרים מהם הם עשויים – בדרך כלל פלסטיק רגיל, דבק וקרטון – יפגעו בתמונות לאורך זמן. אם תחליטו להשתמש באלבום תמונות חדש, חפשו אחד שמכיל את התיאור “ללא חומצה” (acid-free). ביקור בחנות תחביבים או חנות לציוד צילום עשוי להיות הכרחי על מנת למצוא את הסוג הבטוח ביותר של אלבום (וכמובן שיש המון אפשרויות להזמנה ברשת).

הסירו מהתמונות כל שאריות של דבק, סלוטייפ, סיכות, גומיות ואטבים שעלולים להכתים, לשרוט או לקמט את התמונות לפני הנחתם באלבום, קופסת אחסון או מסגרת.

הוספת פרטים לתמונות ישנות

אתם לא עושים את התהליך הזה בכל יום, ולכן רצוי לקחת את ההזדמנות ולהוסיף כמה הערות בעדינות על גב התמונה בעזרת טוש קבוע. נסו לכלול מידע רב ככל האפשר, כולל שמות וגילאים של אלו שבתמונה יחד עם המקום שבו היא צולמה. זה יעזור לאלה שעשויים לרשת את התמונות שלכם בעוד שנים רבות לזהות אותם.

בכל מקרה, אל תשתמשו בעט כדורי כדי לכתוב על גב התמונות. הלחץ של העט עלול לא רק לפגוע בתמונה, אלא סביר להניח שהדיו ידהה עם הזמן ומאמצי התיוג שלכם יאבדו לדורות הבאים.

אחסון תמונות ישנות

לאחסון תצלומים בנפרד, הניחו אותם בשרוולי פלסטיק שאינו מכיל PVC. ניתן לרכוש אותם בחנויות לציוד צילום וברוב חנויות היצירה (וכמובן ברשת). שקיות סנדוויץ’ מפלסטיק הן חלופה טובה וזולה לשרוולי פלסטיק אם אתם תחת מגבלות תקציב.

אחסנו כמויות גדולות של תמונות על ידי הנחה שלהן בשכבות בין גיליונות נייר (שאינו מכיל חומצה) בקופסאות מתכת או קרטון (ושוב, חשוב שכל החומרים יהיו ללא חומצה). קופסאות ארכיון גדולות יכולות להיות מוערמות בקלות בארון על מדף, או אפילו לשבת בנוחות מתחת למיטה במידה ושטח האחסון הוא מוגבל.

כלל אצבע טוב הוא לאחסון את התמונות במקום בו נוח גם לכם, כבני אדם – לא חם מדי, קר, רטוב או יבש. הרחיקו את התמונות מעליות גג, חניונים ומרתפים שבהם הם יהיו נתונים לתנודות טמפרטורה קיצוניות ולחות מופרזת.

מסגור תמונות ישנות

בעת מסגור, השתמשו בניירות נטולי חומצה כדי למנוע מהתמונות לגעת בזכוכית ובלוחות האחוריים של המסגרת וכדי למנוע הידרדרות פיזית של התמונה. אם יש לכם תמונה שממוסגרת בצורה מקצועית, הקפידו לומר למסגר שאתם רוצים לוודא שהוא משתמש בחומרים נטולי חומצה. אלה יהיו קצת יותר יקרים, כך שהמסגר עשוי שלא להשתמש בהם באופן אוטומטי.

אם אתם ממסגרים תמונה יקרת ערך, שקלו לשכפל אותה לפני הנחה שלה מתחת לזכוכית למקרה שהיא תדהה עם הזמן בזמן שהיא בתצוגה. לחלופין, מסגרו את העותק והרחיקו את המקור מאור כדי לשמר אותו.

מאמר קשור: איך לתקן זכוכית שבורה בעזרת דבק אפוקסי

איך לשמור על תמונות ישנות - מדריך

ועוד כמה טיפים:

  • לבשו כפפות כותנה נקיות בעת טיפול בתמונות ישנות. נגיעה בצד המודפס של תמונה באצבעותיכם עלולה עליה שמנים שעלולים להזיק לירושות יקרות ופריטי אספנות.
  • תמכו בתמונות כראוי בזמן שאתם ממיינים ומזהים אותן מכיוון שלעיתים הן יכולות להיות שבירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *