איך לבחור קסדת אופניים: כל מה שחשוב לדעת

בחירת קסדת אופניים

אם הגעתם למאמר הזה על איך לבחור קסדת אופניים, רוב הסיכויים שאתם לא צריכים שכנוע לגבי חבישת קסדה להגנה על הראש בזמן נסיעה באופניים. חבישת קסדה היא פשוט חובה בכל פעם שאתם רוכבים, ובמקומות מסוימים אפילו יש חוקים שמחייבים אותן. כל הקסדות חייבות לעמוד באותו תקן בסיסי להגנה מפני פגיעות, אבל כשמחפשים לקנות קסדה יש עוד כמה דברים נוספים שאולי תרצו לשקול.

להלן גורמי המפתח בעת בחירת קסדת אופניים:

לפני הכל, ודאו שאתם בוחרים קסדה שמתאימה לראש שלכם כמו שצריך – התאמה לקויה עלולה לפגוע בהגנה (וברצון שלכם לחבוש את הקסדה), אז קחו את המידה הנכונה והתאימו אותה כמו שצריך.

חפשו קסדת אופניים התואמת את סגנון הרכיבה שלכם – בחירת קסדה בהתאם לסגנון הרכיבה מפשטות את תהליך הבחירה בכך שהן מכוונות אתכם לאפשרויות המתאימות יותר לצרכים שלכם (מצד שני, כמובן שניתן לחבוש קסדת כביש על שביל עפר או לחבוש קסדת אופני הרים על הכביש).

קסדות אופניים נכללות בשלושה סוגים בסיסיים:

  • קסדות פנאי – הן בחירה חסכונית ויספקו הגנה בסיסית מפני פגיעה ברכיבה מזדמנת.
  • קסדות אופני כביש – מתוכננות להיות קלות, מאווררות היטב ואווירודינמיות.
  • קסדות אופני הרים – מאווררות היטב, ורוב הסגנונות מציעים כיסוי ראש אחורי מורחב מכיוון שרוכבי הרים נוטים ליפול לאחור יותר מרוכבי כביש.

שקלו אילו תכונות מיוחדות אולי תרצו – האם טכנולוגיות הגנה חדשות ועיצובים מתקדמים (קלים יותר, קרירים יותר ואווירודינמיים יותר) חשובים לכם? האם אתם צריכים תכונות מיוחדות כמו תושבות מובנות עבור פנס או מצלמת גו-פרו? קחו בחשבון שכל אלו יעלו את מחיר הקסדה.

התאמת קסדת אופניים
חלק מהתמונות בפוסט מאת Tredz.co.uk

התאמת קסדת אופניים

בעת בחירת קסדת אופניים, התאמה טובה היא חיונית מכיוון שקסדה לא מתאימה יכולה למעשה לפגוע ביעילות ההגנה שלה בזמן התרסקות. וכמובן שאנחנו הולכים לחבוש את הקסדה בכל קילומטר של נסיעה, אז אתם רוצים שהיא תתאים בנוחות.

כדי למצוא את קסדת האופניים בגודל הנכון, התחילו במדידת היקף הראש שלכם מכיוון שגודל הקסדה מבוסס על זה.

כדי למצוא את היקף הראש שלכם, לפפו סרט מדידה גמיש סביב החלק הגדול ביותר של ראשכם – כסנטימטר אחד מעל הגבות. לחלופין, לפפו חוט סביב הראש, ולאחר מכן מדדו את אורך החוט עם סרגל.

פרמטרים של גודל קסדת אופניים:

  • אקסטרה-סמול: מתחת ל-51 ס”מ
  • סמול: 51-55 ס”מ
  • מדיום: 55-59 ס”מ
  • לארג’: 59 ס”מ–63 ס”מ
  • אקסטרה-לארג’: מעל 63 ס”מ

איך להתאים את הקסדה לראש:

ראשית, התאימו את ההידוק. לקסדות רבות יש גלגל כוונון שניתן לפתוח אותו במלואו כדי לשים את הקסדה על הראש ולאחר מכן לסובב עד לקבלת התאמה צמודה. (עם זאת, מערכות ההתאמה משתנות – עדיין ניתן למצוא קסדות שמתאימות את נוחות ההתאמה באמצעות רפידות סקוטש פנימיות).

לאחר מכן, סגרו את האבזם והדקו את רצועת הסנטר. הרצועות צריכות ליצור V כשהן מונחות מתחת לכל אוזן. (אם הם לא יוצרות צורת V נוחה, כוונו את האבזם מתחת לכל אוזן עד שהן עושות את זה).

לבסוף, עם רצועת הסנטר סגורה, פתחו את הפה לרווחה. הקסדה צריכה להילחץ על החלק העליון של הראש שלכם תוך כדי. אם לא, הדקו מעט את הרצועה וחזרו על הפעולה (רק אל תהדקו יתר על המידה את הרצועה, עד למצב לא נוח).

טיפים נוספים להתאמת קסדת אופניים

המידה משתנה בין מותגים שונים: מספרי המידות שכתבנו לעיל שונים מעט בין מותגי הקסדות, אז תמיד בדקו שוב את היקף הראש שלכם והמידה שאתם שוקלים לרכוש. כמו כן, בדומה לנעליים, מותגים משתמשים בצורות ייחודיות להן עבור התבניות של הקסדות שלהם, ולכן מומלץ לנסות כמה קסדות בחנות כדי לראות אם מותג אחד מתאים במיוחד לצורת הראש שלכם.

אם אתם בין מידות, לכו על המידה הקטנה יותר. אפשרויות אחרות הן להסתכל על דגמי קסדה אחרים או ללבוש כובע אופניים מתחת לקסדה כדי לשפר את ההתאמה של הקסדה במידה הגדולה יותר.

קסדה מתאימה צריכה להיות צמודה אך לא הדוקה בצורה מעצבנת. זה צריך לשבת בצורה מאוזנת על הראש שלכם (לא מוטה לאחור) כשהקצה הקדמי סנטימטר אחד או פחות מעל הגבות שלכם כך שהמצח שלכם מוגן. דחפו את הקסדה מצד לצד ואחורה ולפנים. אם הגובה שלה משתנה בצורה ניכרת (שני סנטימטרים או יותר), עליכם להתאים את הקסדה טוב יותר.

בחירת סוג ההגנה בקסדה

המשימה העיקרית של קסדה היא להגן מפני פציעות ראש מכוח הפגיעה של נפילה מאופניים, ומבחנים מבוססים כולם מודדים את היעילות של הקסדה לעשות בדיוק את זה.

החלק המגן של קסדה מורכב ממעטפת חיצונית ומעטפת פנימית המשולבים יחד:

  • מעטפת הפלסטיק של הקסדה מספקת התנגדות לדקירה ומאפשרת לקסדה להחליק על הקרקע בעת פגיעה (כדי להגן על הראש והצוואר).
  • הפנימית של הקסדה עשויה מקצף פוליסטירן מורחב (בעיקרון קלקר בדרגה גבוהה); היא מגנה על הראש על ידי האטה שלו ועל ידי פיזור כוחות הפגיעה.

כיום, אנו יודעים גם שכוחות צנטריפוגליים (סיבוביים) יכולים לגרום גם לפגיעה מוחית, גם אם הנזק פחות ברור. כתוצאה מכך, יצרני קסדות פיתחו מגוון רחב של טכנולוגיות – כולן ממותגות במונחים שונים – כדי למזער את כוחות הסיבוב במהלך התרסקות. אם אתם רוכבי אופניים בתדירות גבוהה, או פשוט רוצים שקט נפשי רב יותר, אתם עשויים להחליט שהעלות הנוספת של הטכנולוגיות המיוחדות הבאות עשויה להיות שווה השקעה:

קסדת Mips
קסדת Mips

Mips: טכנולוגיית Multi-directional Impact Protection System (Mips), שנמצאת על קסדות ממספר מותגים, כוללת שכבת חיכוך נמוכה המנתבת מחדש את השפעות הסיבוב על ידי כך שהיא מאפשרת לספוג הקצף סופג הפגיעה להסתובב מעט במהלך הפגיעה.

קסדת WaveCel
קסדת WaveCel

WaveCel: טכנולוגיה זו, שנמצאת על כמה קסדות Bontrager, כוללת חומר תוחם בצורת חלת דבש שתוכנן ליצור “אזור קמט” מתוחכם הסופג הן את כוחות הפגיעה הראשוניים והן את אנרגיית הסיבוב מפגיעות.

איך לבחור קסדת אופניים - SPIN
קסדת SPIN

SPIN: נמצא על קסדות POC, טכנולוגיית SPIN (Shearing Pads Inside) כוללת רפידות מוזרקות סיליקון במבנה שנע בתוך המעטפת הפנימית כדי לנתב מחדש כוחות סיבוביים במהלך פגיעה.

עוד פיצ’רים חשובים בבחירת קסדה

כשבאים לדבר על השאלה איך לבחור קסדת אופניים, יש עוד כמה נושאים שכדאי לקחת בחשבון.

אוורור: פתחי האוורור של הקסדה משפרים את זרימת הרוח מעל הראש, ושומרים עליכם קרירים ובנוחות גבוהה יותר בזמן הרכיבה. ככל שיש לקסדה יותר פתחי אוורור, כך היא גם תהיה קלה יותר.

מצחייה: רוכבים רבים אוהבים שיש להם מגן מגן מפני השמש – הם נפוצים על קסדות אופני הרים.

הגנה מלאה על הפנים: לכמה קסדות אופני הרים יש חלק נוסף המכסה את הסנטר ועוטף אותו כדי לספק הגנה לכל הפנים בזמן רכיבה על אופני הרים או אופני מרוץ.

תאימות להרכבות שונות: חלק מהקסדות נועדו לאפשר להצמיד להן תושבת שמחזיקה מצלמת גו-פרו או פנס (הנמכר בנפרד).

לסיכום – איך לבחור קסדת אופניים

בין אם אתה רוכב מזדמן שנהנה לטייל בכבישים עירוניים עם אופני סינגל-ספיד או ספורטאי אתגרי שמתכונן להרפתקה הבאה שלך בשטח, קסדת אופניים היא אביזר הכרחי. הודות לחידושים האחרונים בעיצוב הקסדות, קסדות אופניים הופכות קלות ונוחות יותר ללבישה, כל זאת תוך הפחתה ומניעה של פציעות ראש. הדבר היחיד הוא שאתה ממש חייב להקפיד לחבוש אחת כזו כדי שהיא תוכל לעשות את העבודה.

כך שבנימה אישית, חשוב לנו להגיד את זה שוב: איך לבחור קסדת אופניים זה שאלה פחות חשובה – העיקר שתקפידו להשתמש באחת!

המשיכו ללמוד על האופניים שלכם בעזרת כמה נושאים שחשוב להכיר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *