איך לצבוע אופניים: מדריך

אופניים

אם הצבע על האופניים שלכם ישן או סדוק, צביעה מעליו עם כמה שכבות צבע טריות היא דרך מצוינת להעניק לאופניים מראה מבריק וחדש לגמרי. למרבה המזל, אתם לא צריכים לשלם לאיש מקצוע שיעשה את זה עבורכם – עם הכלים הנכונים וקצת זמן פנוי תוכלו לצבוע כל זוג אופניים כך שייראו כחדשים, ועם צבע בהתאמה אישית. המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך לצבוע אופניים.

איך לצבוע אופניים

הנה מדריך בשלושה שלבים פשוטים שיעזור לכם לבצוע את האופניים בצורה פשוטה ומהירה.

שלב ראשון – פירוק והכנת האופניים

פרקו את האופניים שלכם עד שתישארו רק עם המסגרת. הסירו את שני הגלגלים, את הקרנקים השמאלי והימני, את הציר התחתון, את המעבירים הקדמיים והאחוריים, את השרשרת, את הבלמים, את הכידון ואת המושב. אם יש לכם חיבורים כלשהם על האופניים, כמו מחזיק לבקבוק מים, הסירו גם מהם את הברגים.

שימו את הברגים והחלקים הזעירים מהאופניים בשקיות פלסטיק מסומנות כך שיהיה לכם קל יותר להרכיב אותם בחזרה מאוחר יותר.

הסירו כל תוויות או מדבקות משלדת האופניים. אולי יהיה לכם קשה להוריד אותם אם הן ישנות ובאמת תקועות שם. אם הן לא מתקלפות, השתמשו במייבש שיער או כל גוף חימום אחר כדי לחמם אותם. דבק נוטה להתרופף כשהוא מתחמם, מה שמקל על הסרת התוויות מהמסגרת. אם אתם מתקשים לקלף את התווית עם האצבעות, השתמשו בשפכטל כדי להרים את קצוות המדבקה.

נגבו את מסגרת האופניים לפני שאתם משייפים אותה. אם נשארו שאריות דבק מהמדבקות, יש לרסס מוצר כמו WD-40 על המסגרת ולנגב את השאריות עם מטלית.

שיוף מסגרת האופניים כך שכבת הצבע החדשה תוכל להידבק. אם על המסגרת יש צבע עבה או מבריק, השתמשו בנייר זכוכית בעל גריסה נמוכה (גס) כדי להסיר הרבה מהצבע הישן. אם על המסגרת יש צבע מט או שהיא חשופה לחלוטין, השתמשו בנייר זכוכית עם גריסה גבוהה (עדין).

נגבו את האופניים היטב ותנו להן להתייבש. השתמשו במטלית עם מי סבון.

הדביקו סרט (מסקנטייפ) על האזורים של המסגרת שאתם לא רוצים שיצבעו. יש כמה חלקים של המסגרת שצריך להשאיר ללא צבע:

  • המוטות של הבלמים.
  • כל משטח עליו אמור להיות מורכב חלק נוסף.
  • כל שקע באופניים שבו יהיה צורך להבריג משהו כאשר נרכיב אותן מחדש.

איך לצבוע אופניים

שלב שני – תליית המסגרת

הרכיבו עמדת צביעה במקום פתוח. אם אינכם יכולים לעבוד בחוץ, הקפידו לבצע את התהליך באזור מאוורר היטב, כמו מוסך עם דלת המוסך פתוחה. הניחו ברזנט או עיתון על הרצפה כדי לתפוס כל טיפת צבע שמטפטפת. כמו כן, תרצו שיהיה לכם זוג משקפי בטיחות ומסיכת פה בהישג יד.

תלו את מסגרת האופניים על ידי ליפוף חוט או חבל דרך החלק האופקי שלה. אם אתם עושים את הצביעה בחוץ, חפשו משהו לתלות ממנו את החוט או החבל, כמו ענף עץ או קורת גג במרפסת מקורה. אם אתם עובדים בפנים, תלו את החוט או החבל מהתקרה. המטרה היא לתלות את המסגרת במיקום שבו נוכל בקלות להסתובב סביבה ולצבוע כל צד, מכל זווית.

העמידו את המסגרת של האופניים על שולחן אם אתם לא יכולים לתלות אותה. הכניסו מקל מטאטא או בזנט דרך החור הקדמי במסגרת והדקו אותו על שולחן כך שהמסגרת תהיה מורמת היטב באוויר אל אחד מצידי השולחן. אם אין לכם שולחן, אתם יכולים להרכיב את המסגרת על מעמד או מבנה אחר שיחזיק את האופניים מעל הקרקע.

איך לצבוע אופניים

שלב אחרון – צביעת האופניים

השתמשו בספריי צבע איכותי לצביעת המסגרת. חפשו באינטרנט או בחנות חומרי הבניין המקומית שלכם ספריי צבע המיוצר במיוחד לשימוש על מתכת. הימנעו ממותגים גנריים שישאירו את הצבע על המסגרת במראה לא אחיד.

בנוסף לכך, לעולם אל תערבבו מותגים שונים של ספריי צבע. הצבעים השונים עלולים להגיב רע זה לזה. אם אתם רוצים שמסגרת האופניים תיראה בגוון מט במקום מבריק, חפשו ספריי צבע שעל הפחית שלו כתוב “גימור מט”.

רססו את השכבה הראשונה על שלדת האופניים. החזיקו את פחית ספריי הצבע במרחק של כ-30 ס”מ מהמסגרת בזמן שאתם מרססים אותה, והזיזו את הפחית בתנועה מתמדת. הימנעו מריסוס רצוף באזור אחד, אחרת תסיימו עם סימני טפטוף על המסגרת. המשיכו לרסס מסביב לכל המסגרת עד שכל המשטח שלה מכוסה בצבע.

אל תדאגו אם אתם עדיין רואים חלק מהצבע הישן דרך השכבה הראשונה של הצבע החדש. המטרה היא לעשות כמה שכבות דקות בניגוד לשכבה עבה אחת, כך שהצבע הישן יכוסה לגמרי לאחר הוספת השכבות הנוספות בהמשך.

הניחו לשכבה הראשונה להתייבש במשך 15-30 דקות לפני מריחת השכבה השנייה. לאחר שהשכבה הראשונה יבשה לחלוטין, חזרו על תהליך הצביעה בהתזה, וודאו שאתם מקבלים עוד שכבה דקה ואחידה על המסגרת.

המשיכו להוסיף שכבות צבע עד שהמסגרת הישנה מכוסה לחלוטין. המתינו תמיד 15-30 דקות בין שכבה לשכבה. כמות השכבות שאתם צריכים תלויה בצבע ובסוג הספריי שתבחרו להשתמש בו. כאשר אינכם יכולים לראות את הצבע הישן או המתכת על המסגרת, והצבע החדש נראה אחיד, זה אומר ששמתם מספיק שכבות צבע.

יש למרוח שכבת ציפוי שקופה כדי להגן על האופניים מפני חלודה ולשמור על מראה חדש. המתינו מספר שעות לאחר הצביעה בהתזה לפני שתחילו את שכבת ההגנה השקופה (לרוב באמצעות לכה אקרילית). לאחר שהמסגרת יבשה לחלוטין, רססו שכבה אחידה של הלכה (clear coat) על כל האופניים, בדומה לאופן שבו צבעתם את ספריי הצבע. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, יש למרוח שלוש שכבות. גם פה, הניחו לכל שכבה להתייבש במשך 15-30 דקות לפני שתמרחו את השכבה הבאה.

תנו למסגרת האופניים להתייבש במשך 24 שעות שלמות. הימנעו מלגעת או להזיז את האופניים בזמן הזה. אם ביצעתם את הצביעה בחוץ, בדקו את תחזית מזג האוויר והזיזו בזהירות את האופניים פנימה אם יורד גשם. לאחר שהם יבשים לחלוטין, המשיכו והסירו את כל הטייפ ששמתם עליה במהלך שלבי ההכנה.

הרכיבו מחדש את האופניים. החזירו את כל החלקים שניתקתם מהמסגרת קודם לכן, כולל הגלגלים, התושבת התחתונה, השרשרת, הקראנק השמאלי והימני, המעבירים הקדמיים והאחוריים, הכידון, הבלמים והמושב.

קחו כמה צעדים אחרונה, התפעלו מהיצירה שלכם ומכמה זה היה פשוט ללמוד איך לצבוע אופניים, וקחו אותם לסיבוב ראווה. תתחדשו!

מדריך צביעת אופניים

אבל למה לעצור שם? הנה עוד כמה מדריכים בנושא אופניים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *