איך לצייר מדורה: מדריך מאויר בשלבים

מדורה

אנחנו מתקדמים עם סדרת המדריכים שלנו בנושא “איך מציירים” – מוזמנים לראות את שאר המדריכים בתחתית העמוד הזה – בה אנחנו מלמדים איך לאייר בצורה פשוטה חפצים, חיות ודמויות שונות, בקלות ובמהירות. והיום, נלמד ביחד איך לצייר מדורה.

חשוב להבהיר מראש שלא מדובר בציור מתוחכם מדי, ובטח לא מיועד למאיירים מתקדמים או מקצועיים, אלא פשוט נועד לשמש כבסיס התחלתי עבור איור מהיר וקל לביצוע, שישדרג את תהליך האיור שלכם ויעזור לכם לקבל נקודת פתיחה נוחה.

אנחנו לא צריכים הרבה: דף נייר, עיפרון או עט לבחירתכם, ונהיה מוכנים להתחיל.

איך לצייר מדורה

הנה מדריך לציור מדורה ב-5 שלבים פשוטים.

איך לצייר מדורה

עקבו אחר השלבים הבאים, בהתאם לאיור לעיל:

  1. ציירו שני קווים לא מקבילים.
  2. לצד כל קו הוסיפו עוד 2 קווים יחסית מקבילים – הקווים הללו יהיו הבסיס לבולי העץ שלנו.
  3. הוסיפו עיגול בתחתית הקווים ליצירת מראה בולי העץ.
  4. לאחר ששלושת בולי העץ במקום, ציירו את הלהבה בקו אחד רציף כמו באיור לעיל.
  5. הוסיפו כמה קווים במרכז הלהבה.

כמה עובדות מעניינות על מדורה

מדורה היא בגדול הפעולה של הדלקת אש מבוקרת בשטח מצומצם, למטרות שונות.

חומר הדלק השכיח במדורה הוא עצים, המונחים זה על זה בערימה חרוטית מרווחת (כמו שציירנו), המאפשרת זרימת חמצן חלקה לבעירה טובה יותר. ההבערה הראשונית של המדורה נעשית על ידי חומרים המתלקחים בקלות (כגון זרדים, עלים יבשים או קוביות דלק), המסייעים בתורם להבעיר את בולי העץ הגדולים מהם, בתגובת שרשרת.

במקומות שונים בעולם מתקיימים ימי ציון שנתיים למאורעות היסטוריים, המשלבים הדלקת מדורות באופן מסורתי. בישראל, לדוגמה, נהוגות מדורות ל”ג בעומר, בבריטניה נחגג כך ליל גאי פוקס, ובצפון אירופה הדלקת מדורות היא טקס עיקרי בחגיגות ליל ולפורגה, המציין את המעבר מתקופת החורף לתקופת האביב.

ניסיתם פעם להדליק מדורה על הקרח? יש מקומות בהם זה יעבוד לכם לא רע! מסתבר שיש אגמים מסוימים שבהם ישנם כיסי גז מתאן קפואים מתחת לשכבת הקרח. גז המתאן הוא גז דליק לכן כל מה שצריך לעשות זה לקחת סכין או פטיש, לעשות חור בקרח ולהדליק גפרור.

לקריאה נוספת: איך לצייר גלובוס | איך לצייר מכונית | איך לצייר אופניים | איך לצייר כוס קפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *