הכנת משקפי תלת מימד מקרטון – יצירה לילדים (ואיך זה עובד)

משקפי תלת מימד

מה יותר טוב ממלאכת יצירה מהנה? מלאכת יצירה נוסטלגית! והפעם: הכנת משקפי תלת מימד לילדים.

אולי אתם זוכרים את התקופה הזו בשנות ה-90 בה היינו הולכים לקולנוע עם משקפי תלת מימד אדומים-כחולים, וצופים ביראת כבוד במסך הקולנוע שהפך משטוח לתלת מימדי ממש לנגד עינינו!

אז איך זה עבד? השם המדעי של התופעה הוא “אנגליף”, ומדובר על טכנולוגיית צילום שיוצרת אשליה אופטית של מראה תלת-ממדי. הצילום מורכב בעצם משתי תמונות של אותו האובייקט, שמצולמות כל אחת בפילטר צבעים אחר, בדרך כלל פילטר אחד אדום ואחד כחול. שני הצילומים מורכבים בתמונה עם הפרש קטן ביניהם. כאשר צופים בצילום דרך משקפי תלת מימד (כאלו עם עדשה אחת כחולה ועדשה אחת אדומה), כל עין רואה בעצם צילום אחר – עם הפרש קטן במיקום בין התמונות, מה שיוצר את אשליית התלת מימד.

ועכשיו, גם אתם יכולים להביא את הקסם של תלת המימד ישירות לביתכם, עם יצירה פשוטה ומהנה לילדים. הכנת משקפי תלת מימד היא עבודת יצירה קלה הדורשת רק כמה שלבים בסיסיים. כשתסיימו ליצור אותם, נסו לחפש באינטרנט כמה תמונות תלת מימד על מנת לבדוק את התוצאה!

הכנת משקפי תלת מימד
משקפי תלת מימד

הכנת משקפי תלת מימד לילדים

איסוף החומרים

כדי ליצור את משקפי התלת מימד שלנו, נצטרך את הדברים הבאים:

  • תבנית משקפי תלת מימד, מודפסת על קרטון או בריסטול קשיח.
  • מספריים.
  • שקית ניילון מפלסטיק או יריעות צלופן בצבע אדום וכחול.
  • טושים אדומים וכחולים.
  • נקודות דבק דו צדדי (לדוגמה זה).
  • סלוטייפ.
  • ציוד ליצירה (נייר צבעוני, נצנצים, וכדומה) לקישוט.

הדפסת המסגרת

הדפיסו את תבנית משקפי התלת-ממד. ניתן להוריד את התמונה שבקישור הבא ולהדפיס אותה על נייר בריסטול. הנה תבנית אחת שאנחנו אוהבים.

הערה: אם אתם משתמשים בנייר מדפסת רגיל במקום בריסטול, משקפי התלת-ממד שלכם לא יהיו קשיחים מספיק, ויהיה לכם קשה לשים אותם.

גזירת המסגרת

גזרו את תבנית משקפי התלת-ממד. אם אתם עושים את הכנת משקפי תלת מימד לילדים מתחת לגיל שבע, ייתכן שתצטרכו לפקח עליהם בזמן הגזירה או לבצע אותו במקומם.

צביעת העדשות

השתמשו בתבנית כמדריך ובאמצעותה ציירו את שתי העדשות על שקית הניילון, צבעו מלבן בגודל המתאים באמצעות הטוש הכחול, ולאחר מכן חזרו על הפעולה באמצעות הטוש האדום.

  • אם הצבע נראה מרוח או לא עקבי, החליקו אותו עם האצבע.
  • כאשר אתם מסתכלים דרך העדשה הצבועה, החדר צריך להיראות כהה יותר. אם הוא עדיין נראה די בהיר, צבעו גם את הצד השני של הניילון.

גזירת העדשות

השתמשו במספריים על מנת לגזור את העדשות שזה עתה צבעתם על שקית הניילון. אם אתם משתמשים בנייר צלופן צבעוני, השתמשו בתבנית כמדריך ופשוט גזרו ממנו מלבנים שישמשו כעדשות עבור המשקפיים שלכם – אחת כחולה ואחת אדומה.

הדבקת העדשות לתבנית

השתמש בנקודות דבק דו צדדי או בסלוטייפ על מנת להדביק את העדשות שכרגע גזרנו על גב המשקפיים. העדשה האדומה צריכה לכסות את החור בעין השמאלית והכחולה צריכה לכסות את החור בעין ימין.

הדבקת הידיות

באמצעות סלוטייפ (או דבר אחר לבחירתכם) הדביקו את ידיות המשקפיים שגזרתם קודם לכן מהתבנית המודפסת. ידית אחת על צד שמאל, השנייה על צד ימין.

לקריאה נוספת: דבקים ליצירה: 7 סוגים של דבק נוזלי ליצירה (בטוחים לילדים)

איטום

קפלו את החלק העליון של התבנית על העדשות והשתמשו בנייר הדבק כדי לסגור אותה. לאחר השלב זה, אתם יכולים לקשט את החלק הקדמי של משקפי התלת-ממד שלכם בכל אופן שתבחרו (אך היזהרו לא לטשטש את העדשות).

תנו ליצירתיות שלכם להתבטא עם הקישוטים שלכם על ידי שימוש בנצנצים, מדבקות, סרט, לבד, נייר טואלט או כל דבר אחר. עכשיו חפשו באינטרנט תמונות תלת מימד ובדקו את המשקפיים שלך!

עוד כמה טיפים

שימו לב שיכול להיות שגווני הכחול והאדום בהם בחרתם להשתמש הם לא הגוונים המדויקים בהם נעשה שימוש בתמונת התלת מימד – ולכן יכול להיות שהתוצאה לא תהיה במאה אחוז מדויקת. במקרה כזה, נסו לשחק קצת עם הגדרות הבהירות והצבעים של המסך בו אתם צופים.

במידה ויש לכם מסגרת משקפיים ישנה, ניתן לדלג על תהליך הדפסת וגזירת התבנית ופשוט להשתמש במסגרת הזו בתור תבנית.

משקפי 3D

משקפי תלת מימד לקניה

לא בא לכם לעבוד קשה? תמיד אפשר להזמין משקפי תלת מימד ברשת, במחירים די זניחים של כמה שקלים בודדים לזוג. המשקפיים האלו, למשל, הן אחד הפריטים הכי נמכרים באמזון.

איך זה עובד?

משקפי תלת-ממד הן האמצעי שמאפשר למוח של הצופה לחשוב שהוא צופה בתמונה תלת-ממדית, למרות שהוא צופה שתמונה דו ממדית. המשקפיים מאפשרים ראייה של שידור טלוויזיה, סרט, תמונה או מצגת כלשהי שהוכנו מראש לצפייה כזו באמצעות צילום בשני פילטרים צבעוניים שונים והצמדה של שתי התמונות לאותו הפריים. כך, משקפי התלת מימד גורמים לכל עין לראות תמונה שונה במעט מהעין השנייה – מה שגורם למוח לאחד את שתי התמונות לתמונה אחת ויוצר אשליה טבעית של עומק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *