איך מכינים פונפון מצמר באמצעות קרטון או מזלג

איך עושים פונפון

פונפון מוסיף המון! בכל מה שנוגע ליצירות סריגה, פונפונים יכולים לשדרג כל פרויקט ולהוסיף לו את ה-“וואו”. וכן, הם גם ממש קלים להכנה – וזה בדיוק מה שנסביר היום: איך מכינים פונפון, בלי שימוש בכלים או חומרים מיוחדים מיוחדים.

“פונפון'” זו מילה צרפתית המתייחסת לקישוט בצורת כדור קטן, שעשוי מבד או נוצות. הפונפון הוא קישוט כדורי, רך וצמרירי או קווצה של חומר סיבי. פונפון יכול לבוא בצבעים, גדלים וזנים רבים, והם עשויים ממגוון רחב של חומרים כמו צמר, כותנה, נייר וכדומה.

הכנת פונפונים באופן עצמי היא דבר מומלץ, מכיוון שהיא מאפשרת לנו להתאים את סוג החוט והצבע שלו לפרויקט הרלוונטי. זו גם דרך טובה להשתמש בשאריות צמר שנאשרו לנו ואין לנו מה לעשות איתן. אתם יכולים, למשל, להתאים אישית פונפון גדול בראשו של כובע סרוג, או להוסיף שורה של פונפונים קטנים יותר לקצות של צעיף. ואם ממש בא לכם להשתגע, אתם יכולים להכין כמות גדולה ולייצר מהם מעין “זר פונפונים” מלבב.

זה לא כל כך משנה איך תשתמשו בהם, דבר אחד בטוח – פונפונים מוסיפים כיף לכל פרויקט.

איך מכינים פונפון – מדריך

ניתן לקנות מכשירים קטנים לייצור פונפונים ברוב חנויות היצירה (או ברשת, פה למשל) ואם אתם מתכנים להכין הרבה פונפונים, אולי בהחלט כדאי להשקיע באחד או יותר, בגדלים שונים.

אבל אם מדובר על פעולה חד פעמית, ואתם רוצים להכין פונפון אחד או כמה בודדים – חבל להשקיע, אתם יכולים לגמרי להסתדר עם חתיכת קרטון פשוטה.

מרכיבים נדרשים

  • קרטון
  • פריט עגול כלשהו ליצירת שרטוט של עיגול (כוס קטנה, מכסה וכד’)
  • עט
  • מספריים
  • חוט צמר

סרטון

הוראות הכנה

יצירת התבנית – השתמשו במכסים או בפריטים העגולים האחרים כדי לצייר שני עיגולים על הקרטון. צרו עיגול גדול יותר המכיל עיגול קטן יותר בתוכו – העיגול הגדול יותר הולך לקבוע את קוטר הפונפון שלכם.

על ידי יצירת תבניות קרטון בכמה גדלים שונים, אתם יכולים להכין כמה גדלים של פונפונים.

גזירת המעגלים –גזרו מסביב לעיגולים הגדולים יותר (אל תשתמשו במספרי התפירה הטובים שלכם לשם כך!) לאחר מכן, חתכו חריץ כדי להגיע למעגל המרכזי והוציאו את המרכז. ייתכן שתרצו להרחיב את החריץ במעט, כדי להקל על העברת החוט.

מלפפים – התחילו לכרוך וללפף את החוט סביב טבעת הקרטון. החזיקו קצה אחד של החוט במקומו בזמן שאתם מלפפים את הקצה, מה שיחזיק אותו. סובבו את החוט לכל אורך הטבעת, ומלאו כל נקודה חסרה.

“עטפו” את טבעת הקרטון עד שהיא מלאה לגמרי, ואז לפפו אותה עוד קצת, בשכבה כפולה. כדי ליצור פונפון מלא ועגול, עליכם ללפף את החוט כך שהטבעת תהיה שמנמנה מאוד, והרווח במרכזה כמעט ויתמלא. אם אתם רוצים פונפון רופף יותר, תוכלו להפסיק ללפף בשלב מוקדם יותר.

חותכים את החוט – מתכו את החוט המלופף והתחילו לחצות אותו לאורך כל קצה הטבעת. הקפידו לחתוך את כל גדילי החוט. שימוש במספריים חדים עם קצה דק מקלים על החלק הזה. כשאתם חותכים את החוט, היזהרו שלא לתת לחתיכות החתוכות להידחף לצד אחד או לצאת דרך הפתח במרכז.

קושרים את חתיכות החוט הגזורות יחד – אחרי שחתכנו את כל הקצוות, לוקחים חוט וקושרים אותו לאורך הפונפון, קרוב לטבעת הקרטון. קושרים את החוט פעם אחת ואז מלפפים את הקצוות לצד השני וקושרים קשר כפול.

משכו את החוט חזק ככל האפשר, ומשאירים את הקצוות ארוכים. בנקודה הזו מסירים את תבנית הקרטון.

עיצוב הפונפון – בשלב הזה, הפונפון שלכם כנראה הולך להיראות קצת מוזר ועקום. כדי לתקן זאת, חתכו את החוטים כדי לאזן את הצורה שלו, ממש כאילו אתם עושים לו תספורת.

כשאתם עושים את זה, החזיקו את הפונפון באמצעות קשרי החוט הארוכים ועבדו בשיטתיות לכל אורך הפונפון. עברו על כל היקפו תוך כדי קיצוץ, כך שלא יישאר שום חלק שלא מיושר.

כשהפונפון נראה כמעט מושלם, גלגלו אותו בידיכם בעדינות. זה יגרום לו להתנפח, ויעזור לכם לגלות איזורים נוספים הדורשים קיצוץ. קצצו וחזרו על התהליך לפי הצורך.

וזהו, הפונפון שלכם מוכן!

השתמשו בשני הקצוות הארוכים על מנת לחבר אותו לשאר הסריג או היצירה שלכם.

פונפון

איך מכינים פונפון בעזרת מזלג

לא רוצים להשקיע ביצירת תבנית קרטון, ובא לכם לקפוץ ישר לחלק הצמרירי של היצירה?

אין בעיה – ניתן לוותר על טבעת הקרטון ופשוט להשתמש ב.. מזלג!

השיטה היא בסך הכל זהה למה שהסברנו. הפונפונים יוצאים קצת יותר “מרובעים”, אבל עדיין חמודים לגמרי.

כל הפרטים בסרטון:

וזהו להיום.

מחפשים עוד כמה רעיונות ליצירות שוות? מוזמנים להציץ בפוסטים שלנו על הכנת שבשבת, או יצירות מגלילי נייר טואלט.

יש לכם שאלות, טיפים או רעיונות נוספים? נשמח לשמוע מכם בתגובות, ממש פה למטה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *