בית הספר לטוב ולרע / סומן צ’יינני (על ששת הספרים בסדרה)

בית הספר לטוב ורע

בית הספר לטוב ולרע היא סדרת ספרי פנטזיה לילדים מאת הסופר האמריקאי סומן צ’יינני המבוססת על שישה ספרים – הראשון שבהם פורסם במאי 2013 והאחרון ביוני 2020. הסדרה מתרחשת בעולם בדיוני המכונה “היערות האינסופיים”, וניתן לחלק אותה לשתי טרילוגיות נפרדות.

הטרילוגיה המקורית – המכונה “השנים בבית הספר” – עוקבת אחרי מעלליהן של סופי ואגתה, שתי חברות הכי טובות שלומדות בבית הספר לטוב ולרע (The School for Good and Evil), מוסד מכושף בו ילדים בעלי יכולות עוברים אימונים על מנת להפוך לגיבורי אגדות (או לנבלים מהאגדות).

הטרילוגיה השנייה – המכונה “השנים בקמלוט” – עוקבת אחר אגתה ואהובה טדרוס, בנו של המלך ארתור האגדי, במהלך עלייתם לתפקיד המלך והמלכה של קמלוט, לצד מעקב אחר מסעה של סופי אשר חוברת לצד הרע.

הספר סוחף את הקוראים למסע פנטסטי בעולם חדש ומסחרר, שהדרך היחידה לצאת ממנו היא לעבור דרך אגדה. זהו סיפור מפתיע בשלל תהפוכות עלילתיות, רומנטי ומלא הומור, עשיר בדמויות ססגוניות ומסקרנות ששובות את לב הקורא מן השורה הראשונה. לא סתם הוא זכה לשבחים (ופרסים) רבים, תורגם לעשרים ושתיים שפות ובקרוב מתוכנן לעבור עיבוד לסרט באורך מלא.

וגם: למי שרוצה ללמוד או לשפר את האנגלית – הספרים הללו מומלצים: לצד העלילה המהנה והקולחת, מכיוון שמדובר על ספרי ילדים רמת האנגלית בהם אינה קשה מדי.

הספרים בסדרת “בית הספר לטוב ולרע”

כאמור לסדרה שישה ספרים (ולא מתוכננים נוספים). הנה פירוט שלהם:

בית הספר לטוב ולרע (2013) – The School for Good and Evil 

עם נעלי הזכוכית וההתמסרות שלה למעשים טובים, סופי יודעת שהיא תקבל ציונים גבוהים בבית הספר לטוב ותצטרף לשורות תלמידות העבר כמו סינדרלה, רפונזל ושלגיה. בינתיים, אגתה, עם שמלותיה השחורות חסרות הצורה והחתול השחור והמרושע שלה, נראית מתאימה לגמרי לנבלים בבית הספר לרשע.

שתי הנערות מוצאות עד מהרה את מזלן הפוך – סופי נשלחת ללמוד בבית הספר לרשע ללמוד קללות ואילו אגתה מוצאת את עצמה בבית הספר לטוב, כשהיא בין נסיכים נאים ושיעורים בנימוסי נסיכות.

אבל מה אם הטעות בשיבוץ היא למעשה הרמז הראשון לגלות מי הן סופי ואגתה באמת?

לעמוד הספר באמזון | לעמוד הספר ב-Book Depository

עולם ללא נסיכים (2014) – A World Without Princes

מכשפות ונסיכות מתגוררות בבית הספר לבנות, שם למדו איך זה לחיות חיים ללא נסיכים, בזמן שטדרוס והבנים עושים קמפינג במגדלים הישנים של הרשע. יש מלחמה בין שני בתי הספר, אך האם אגתה וסופי יכולות להחזיר את השלום? האם סופי יכולה להישאר טובה כל עוד טדרוס אורב לטרף? וללב של מי שייך אגתה – חברתה הטובה ביותר או הנסיך שלה?

לעמוד הספר באמזון | לעמוד הספר ב-Book Depository

האחרון שאחריו (2015) – The Last Ever After

החברות הכי טובות לשעבר סופי ואגתה חשבו שהסיפור שלהן נגמר כשהן הלכו לדרכן בסיום הלימודים, אבל הסיפור שלהן עומד להיכתב מחדש – והפעם הן לא לבד. כשהבנות בנפרד, הרוע השתלט וכוחות הטוב נמצאים בסכנת מוות.

האם אגתה וסופי יוכלו לעבוד יחד כדי להציל אותם? האם הן ימצאו את הדרך להיות חברות שוב? והאם הסוף החדש שלהם יהי ה-“סוף כל סוף” שהן חיפשו?

לעמוד הספר באמזון | לעמוד הספר ב-Book Depository

מסעות לתהילה (2017) – Quests for Glory

הצטרפו לסופי, אגתה, טדרוס ולתלמידים האחרים כשהם מתחילים עידן חדש ביער האינסופי – שנות הקמלוט – בו הם חייבים לעבור מעבר לגבולות בית הספר ולעבר ההרפתקאות הגדולות והנועזות בחייהם.

התלמידים בבית הספר לטוב ולרע חשבו שהם סיימו את מסעם כאשר הם ניצחו את מאסטר בית הספר הזדוני. כעת, במסעות השנה הרביעית שלהם, התלמידים מתמודדים עם מכשולים מסוכנים ובלתי צפויים, והרבה על הכף: ההצלחה מביאה הערצה נצחית, וכישלון פירושו אלמוניות לדיראון עולם.

אגתה וטדרוס מנסים להחזיר את קמלוט לתפארתה הקודמת בתור המלכה והמלך. מנגד, סופי מבקשת לעצב את הרוע בדמותה שלה. עם הזמן כולם מרגישים יותר ויותר לבד – אולם כאשר מסעותיהם של חבריהם לכיתה נגררים לתוהו ובוהו, מישהו חייב להוביל את המסע הסופי להצלתם.

לעמוד הספר באמזון | לעמוד הספר ב-Book Depository

גביש הזמן (2019) – A Crystal of Time

המלך הלא אמיתי תפס את כס המלכות של קמלוט, וגזר את דינו של טדרוס, המלך האמיתי. בעוד אגתה בורחת בקושי מאותו גורל אכזר, סופי נלכדת ברשתו של המלך ריאן. כשהחתונה שלה עם ריאן מתקרבת, היא נאלצת לשחק משחק מסוכן בו חיי חבריה תלויים על כף המאזניים.

כל אותה העת מתגבשות התוכניות האפלות של המלך ריאן עבור קמלוט. כעת על תלמידי בית הספר לטוב ולרע למצוא דרך להחזיר את טדרוס לכס המלוכה לפני שכתוב סיפוריהם, ועתידם, לנצח.

לעמוד הספר באמזון | לעמוד הספר ב-Book Depository

מלך אמיתי אחד (2020) – One True King

מעבר לטוב ולרע. מעבר לעולם אחר. סיפורם של סופי ואגתה מגיע לסיום דרמטי. הכינו את עצמכם לסוף הסופי.

לעמוד הספר באמזון | לעמוד הספר ב-Book Depository

עיבוד לסרט

בשנת 2022 הספר “בית הספר לטוב ולרע” הולך בקרוב עיבוד לסרט קולנוע על ידי נטפליקס – והוא צפוי לצטלם בקרוב בכיכובם של זוכת האוסקר שרליז ת’רון, קרי וושינגטון, לורנס פישבורן, מישל יו, ועוד רבים וטובים.

לקריאה נוספת על היתרונות של הזמנה מאתר בוק דיפוזיטורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *