איך לצלם את הירח יחד עם אובייקט נוסף בתמונה

צילום ירח

צילום תמונת ירח נהדרת שבה הירח הוא הנושא היחיד זה דבר פשוט יחסית. אבל השאלה איך לצלם את הירח כאשר יש נושא נוסף בתמונה (אדם או אובייקט) והירח ברקע זה דבר קצת יותר מסובך. לעתים קרובות מדי, נראה שהירח או האובייקט בחזית אינם ממוקדים. עם זאת, עם כמה טיפים לצילום, גם אתם תוכלו לצלם תמונות נהדרות בהן הירח נראה ברקע במלוא הדרו.

כדי לעשות את זה כמו שצריך, תצטרכו מצלמה עם שליטה על מהירות תריס סגר (צמצם) ועדשת זום של בערך 300 מ”מ או 10x זום. שימוש בחצובה יכול להיות בחירה טובה גם כן.

איך לצלם את הירח – מדריך

1. תכננו את עומק השדה

למרות שזה מפתה להשתמש בצמצם פתוח עם צילום של הירח בלבד, עומק השדה הרדוד שנוצר יכול להוות בעיה כאשר הצילום כולל פריטים בחזית שאתה רוצה שיהיו בפוקוס. אף על פי שאף צמצם לא מאפשר עומק שדה גדול מספיק כדי לצלם אובייקט שנמצא כאן על כדור הארץ ואת הירח שניהם בפוקוס מושלם, מפתח צמצם קטן – “סטופ” F גבוה – מונע מהירח להיות לא יותר מאשר טשטוש של אור.

עמידה רחוק יותר מאובייקט הצילום בחזית שלך עוזרת לצמצם את המרחק בין הנושא בחזית התמונה לירח שברקע עבור העדשה. עדשות זום בדרך כלל מביאות לעומק שדה רדוד, אבל כשאתה עובד עם מרחק כה עצום, המוזרות של עדשות זום שנוטה לשטח סצנה הופכת ליתרון.

2. חשיפה

מכיוון שערכי האור בדרך כלל כל כך שונים בין הירח לאובייקט הקדמי שאתה מתכנן לצלם, עדיף לשלב את החשיפות כך שתצלם את השילוב הטוב ביותר האפשרי. השתמש לפחות בשתי סדרות של חמש ערכי חשיפות כל אחת.

עבור הסדרה הראשונה, השתמש בערכי החשיפה הגדולה ביותר מ-2 עד +2. זה אומר שאתה לוקח צילום אחד ב-2, אחד ב-1, אחד במצב רגיל, אחד ב-1+ ואחד ב-2+. עבור הסדרה השנייה, הגדר את החשיפה הגדולה ביותר ל-1.5 עד +1.5. בדרך זו, לסדרה השנייה שלך יש תמונות שצולמו ב-1.5, -0.5, רגיל, +0.5 ו-+1.5 (בהתאם לעיצוב המצלמה שלך).

בצילום, חשיפה היא סך כל כמות האור המגיעה אל סרט הצילום או אל חיישן האור, בעת יצירת התמונה. חשיפה נמדדת ביחידות של לוקס-שנייה, ונקבעת על ידי זמן החשיפה (מהירות התריס) וכמות האור (מפתח הצמצם). שקלול שני גורמים אלו יחד קובע את ערך החשיפה (EV), אותו מודדים ב”סטופים”.

איך לצלם את הירח

3. שימו לב לזמן הצילום

בדומה לתמונות של הירח בלבד, ללא אובייקט לפניו, גם תמונות עם אובייקט הכי טוב לצלם ממש לפני חשיכה מוחלטת. בנוסף לשינוי גוון האור שקורה בשעות הבוקר המוקדמות ושעות הערב המאוחרות, גם עוצמת האור משתנה. רגע לפני רדת החשיכה, בדמדומי שקיעה, זה נראה כאילו האור בכדור הארץ מתעצם על עצמים שהשמש עדיין נוגעת בהם, כמו פסגות הרים, בגלל הניגוד בינם לבין עצמים מוצלים מסביב. אלו זמנים טובים לצלם תמונות של הירח עם אובייקט לפניו כי עדיין יש קצת אור טבעי, אבל רוב העצמים נמצאים בצל. גם נופים עירוניים מוארים נראים בקלות בשלב זה.

הירח נראה הגדול ביותר מיד לאחר עלייתו, וזה בדרך כלל – אך לא תמיד – מיד לאחר השקיעה. (במספר ימים בכל חודש, הירח עולה זמן קצר לפני השקיעה.) ב-30 הדקות הראשונות לאחר עליית הירח, הוא נראה גדול בהרבה מאשר בשלב מאוחר יותר – מה שמאפשר לנו לצלם תמונות איכותיות יותר בזמן הזה.

באותו נושא: צילום מאוזן או מאונך: כך תבחרו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *