פלסטלינה לילדים: למה היא טובה, מה עושים איתה וערכות מומלצות

פלסטלינה לילדים

היום אנחנו רוצים לדבר קצת על פלסטלינה לילדים – משחק נפלא עם המון יתרונות, ובעיקר מאד אהוב על ידי הילדים – אבל אחד שגורם לקצת רתיעה אצל לא מעט הורים שמתבאסים מכמות הבלאגן שהוא מייצר. מנגד, חשוב לנו להגיד כי למרות שיש לא מעט מקרים בהם הפלסטלינה מתייבשת לכן על שולחן המטבח או מייצרת בלאגן שסיוט לנקות, למשחק הזה יש לא מעט יתרונות עבור הילדים, ולדעתנו הם עולים בהרבה על העלויות.

במקור, כשהוא יוצר לראשונה בשנות ה-30, החומר בכלל נועד להיות משווק בתור תכשיר ניקוי לטפטים. זה לא הכי עבד, כצפוי, וכעשרים שנה לאחר מכן הוא הוסב למשחק חינוכי – והוא אכן מושלם לילדים בכל הגילאים מכיוון שהוא אינו רעיל וניתן לשימוש חוזר.

אבל מלבד שעות ארוכות של כיף עבור הילדים, מהם היתרונות של משחק בפלסטלינה?

יתרונות הפלסטלינה

1. זה מפתח מיומנויות מוטוריות עדינות

בזמן שילדיכם מעצבים את הפלסטלינה לצורות שונות, הם למעשה מאמנים ומשפרים את הכוח בידיים הזעירות שלהם. פעולות המעיכה, הגלגול, ההשטחה וכל השאר מסייעות לילדים לפתח שרירים המשמשים לאחר מכן בתנועות מוטוריות עדינות שימושיות, כגון אחיזת עיפרון או שימוש במספריים.

2. זה מרגיע

בדומה לכדור המעיכה שהרבה מבוגרים אוהבים ללחוץ בזמן ישיבות בלתי נגמרות במשרד, מעיכה של פלסטלינה היא נהדרת על מנת לעזור להרגיע את הילדים. משחק עם החימר יכול לעזור להקל על מתח, לשחרר עודפי אנרגיה, לשפר את המיקוד ואפילו לעזור להביע רגשות. אם הילד שלכם מרגיש טרוד, הושיבו אותו עם מיכל פלסטלינה למשחק וצפו בדאגות שלו מתפוגגות.

3. זה מעודד יצירתיות

לא משנה כמה צבעים של בצק משחק יש לכם, אין גבול לכמות היצירות שילדיכם יכולים להכין מפלסטלינה. יצירת פסלים, חפצים ודגמים מאפס מעודדת את הילדים למתוח את דמיונם ולחשוב בדרכים חדשות וחדשניות.

4. זה משפר תיאום עין-יד

לצד בצק המשחק, הילד הולך להשתמש בחומרים וכלים שונים, כמו מערוך ותבניות לחיתוך עוגיות וצורות. הכלים האלו, הזמינים במגוון גדלים, עוזרים לפיתוח הקורדינציה של הילד בכך שהם מכריחים אותו לתרגם את הרעיון לעולם המעשה.

5. זה משפר את הכישורים החברתיים

כאשר ילדכם עובד עם ילדים אחרים או אפילו מבוגרים בזמן שהוא משחק בפלסטלינה, זה תרגול נהדר למסגרות חברתיות. החל משיתוף צבעים, כלים וחומרים שונים, ועד דיונים ושיתופי פעולה עם אחרים, ילדיכם יזכו לתרגול נהדר של כישוריהם החברתיים. בקשו מילדיכם לתאר את התהליך בזמן שהם משחקים כדי לעזור להם לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהתקשר עם אחרים.

6. כלי עזר ללמידה

מי כמונו יודע כמה זה קשה לגרום לילדים להתעניין בלמידה, במיוחד בנושאים מסובכים כמו קריאה או מתמטיקה. פלסטלינה לילדים היא כלי מדהים ללמד את ילדיכם על ספירה, צורות, תיאורים ועוד. (עוד בסגנון הזה: ניסוי הר געש).

7. זה לא מסך!

בעולם מונחה הטכנולוגיה של ימינו, ילדים נמשכים כל הזמן לגאדג’ט הבא או נופלים שדודים מול הטלוויזיה. אז במקום לתת לילדיכם לשבת מול מסך כל היום, תנו להם בצק משחק ועודדו אותם להתנתק לזמן קצר. הפלסטלינה עוזרת לילדים להאט ולהתמקד במשחק, תוך שימוש במספר חושים ומיומנויות בתהליך.

פלסטלינה לילדים

ואחרי כל זה, נראה לי שזה ברור שפלסטינה שווה את הניקיון שהיא דורשת. הצעצוע הקלאסי הזה קיים כבר עשרות שנים, ובניגוד להרבה משחקים או טרנדים אחרים, שרד את מבחן הזמן. זה ברור מדוע – עם הצעצוע הנהדר הזה בבית, ילדיכם גם יהנו וגם יפתחו מיומנויות הכרחיות לחיים.

עכשיו נשאר לנו רק לבחור את הסט הנכון, ולהתחיל לשחק! כדי לעזור לכם לבחור, אספנו פה כמה המלצות.

סט פלסטלינה / בצק משחק מומלץ

המותג המוביל בשוק הפלסטלינה לילדים / בצק משחק הוא כמובן ה-Play Doh, מותג אמריקאי שמיוצר ומשווק כעת על ידי ענקית הצעצועים הסברו. מלבד Play Doh, ישנם גם מותגים חלופיים כמובן. מנגד, לא משנה מה תבחרו, אנחנו ממליצים ללכת על מותג אמין ואיכותי על מנת להבטיח את בטיחות המשחק.

הנה כמה המלצות שאספנו מחברים, מרחבי הרשת ומתגובות.

סט משחק של 24 יחידות בצבעים שונים

הילדים שלכם הולכים ליהנות מאוד ממשחק עם הסט הצבעוני הזה של Play Doh (המותג המקורי, שנמכר בבלעדיות באמזון). בסט הענק הזה יש בו 24 אריזות שונות של פלסטלינה בצבעים מדהימים, בגודל של 85 גרם כל אחת, באריזה קלה לפתיחה וסגירה חוזרת.

תרכובת הפלסטלינה המודרנית בה משתמשים ב-“פליי דו” היא אינה רעילה, היפואלרגנית ואינה גורמת לגירוי בעור. בנוסף, טיפה אחת של מים יכולה להחזיר בצק שהתייבש לחיים, מה שמאריך את זמן השימוש במוצר. היקף הצבעים הענק של הסט הזה מאפשר ליצור כמעט כל דבר שאתם יכולים לדמיין, ובמחיר ממש לא נורא.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

סט גלידה

הסט הזה נהדר לילדים שאוהבים את המטבח, והוא מגיע עם מכונת גלידה מגניבה המגיעה עם 6 צבעי פלסטלינה קלאסיים המשמשים בתור הגלידה, תרכובת סירופ שהופכת לקליפה דמוית ממתק כאשר היא נלחצת על בצק המשחק המקורי, ומגוון רחב של סוכריות, תותים ושוקולדים שניתן לפזר מעל. בנוסף, יש בה 2 כרטיסי הדרכה המסבירים כיצד לבצע את כל הכיף הזה. יאמי!

כניסה לעמוד המוצר באמזון

תנור קסום לבישול בפלסטלינה לילדים

אנחנו ממשיכים עם מגמת הבישול עם תנור המשחק המהמם הזה שמאפשר לילד לאפות קינוחים מרשימים. באופן כללי, כל הסטים בנושא המטבח של Play Doh ממש הרשימו אותנו, והם מעוצבים בצורה מציאותית להפליא. במשחק הזה לדוגמה, התנור הקסום מגיע עם טיימר שפועל, ובתום תהליך האפייה האור הלבן מתחלף לאדום והתנור משמיע צלצול “דינג!” מפתה.

בנוסף לכך, הסט מגיע עם 5 מאכלים מדומים, 3 חותכנים, רולר, סכין, מזלג, כף, צלחת, 6 פחיות של פלסטלינה לעיצוב של המותג Play-Doh (סה“כ 340.2 גרם), וכמובן הוראות שימוש. שעות של הנאה מובטחות.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

סט כלים למשחק בפלסטלינה

עוד סט נחמד שיכול לשדרג את חווית המשחק בפלסטלינה הוא האחד הזה, המכיל 24 כלים וחותכני בצק. הסט הזה כולל גם מערוכים שונים, מזרקים והמון צורות נחמדות בהם תוכלו להשתמש על מנת לחשוף את הילד שלכם למושגים כמו בעלי חיים, צורות ראשוניות, צבעים, מאכלים וכדומה.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

שולחן פעילות, מלאכה ויצירה

אם אתם מחפשים ערכות בצק משחק לילדים, אנחנו בהחלט ממליצים לכם לשקול את השולחן הרבגוני המהמם הזה, שיכול להיות תוספת נהדרת לחדר הצעצועים של ילדיכם. מעבר לשולחן הפעילות הרחב, הערכה מגיעה עם שמונה אריזות של 59 מ”ל פלסטלינה בכל אחת, והרבה כלים מגניבים – יותר מ-25 כלי פלסטלינה איתם הילדים יכולים ליצור צורות בסיסיות, חיות כיפיות, גלידת פלסטלינה, או כמעט כל דבר אחר שהם יכולים לדמיין!

והיתרון הגדול של השולחן הזה? הוא שומר על הפלסטלינה מחוץ לשולחן הסלון שלכם או הרצפה, וגורם לילדים לשמור על הבלאגן מרוכז במקום אחד. שני תאים יעודיים בכל צד של השולחן מחזיקים את כל החומרים והכלים ועוזרים גם הם לשמור על הסדר. בהחלט השקעה נבונה.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

סט פיצריה מפלסטלינה לילדים

הסט הזה הוא אחד הצעצועים הטובים ביותר לבצק משחק שיצא לנו לראות. מדובר על תנור צעצוע יצירתי שמאפשר לילד לעצב ו-“לאפות” פיצות פלסטלינה טעימות. תנור הפיצה הזה מגיע עם תבנית המאפשרת לייצר את בסיס הפיצה, ולאחר שהוא מוכן לקשט אותו עם המון אביזרים מהנים ותוספות מרשימות, ביניהן פפרוני, ירקות, רוטב עגבניות וכו’.

בנוסף, הסט מגיע עם ארכובת גבינה אשר גורסת תרכובת פלסטלינה וגורמת לה להיראות כמו גבינה מגורדת, ו-5 פחיות פלסטלינה בגודל סטנדרטי של 59 מ”ל, מחבט פיצה, חותך ועוד.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

קופסת הכיף של Play-Doh

סט נהדר שיכול להיות מתנה נפלאה לילד שלכם או ליום-הולדת של חבר. מדובר על קופסת פלסטיק לשימוש חוזר אשר מקלה על אחסון הפלסטלינה והאביזרים הנלווים. היא מגיעה עם מתקן לעיצוב החומר המורכב משני חלקים, 3 חותמות, רולר, סכין, 12 חותכנים, ו-5 פחיות של פלסטלינה.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

סט בנייה מפלסטלינה

יש ילדים שחולים על בניה, טרקטורים, משאיות וכל מה שיוצא בזה. אם ילדכם הוא אחד מאלו – הוא הולך להשתגע מהסט המגניב הזה, שכולל מטחנת חצץ, בה ניתן לשים פלסטלינה מיוחדת (שמגיעה עם הסט) ומייצרת מעין סלעים הנופלים ממנה מטה, ולאחר מכן יכולים להיאסף על ידי המשאית והמכבש המצורפים, ויחד עמם לבנות מבנים שונים. בנוסף, הסט מגיע עם מארזי פלסטלינה בצבע חום, בז’ וכתום (כ-60 גרם כל אחד) המאפשרים לילדים ליצור אתר בנייה קטן משלהם.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

סט משחק רופא שיניים

כשהילדים קטנים, הם לרוב מפחדים מביקור אצל רופא השיניים. סט המשחק החמוד הזה יכול לעזור להם להתגבר על הפחד.

הוא מגיע עם דגם של פה, אביזרי רופא שיניים שונים וגם “מקדחה” משלו, שרופא השיניים הקטן שלכם יכול להשתמש בה על מנת להסיר את הסתימות משיניו של המטופל. לחיצה על כפתור ההפעלה גורמת למקדחה לזמזם ולרטוט, מה שיוצר חוויה מציאותית וסוחפת. בנוסף, בסט כלים נוספים איתם ניתן לשחק, כמו מראה, פינצטה, מברשת שיניים וכל מה שרופא שיניים אמיתי צריך. ממש חמוד.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

חימר משחק לילדים

לאיזה גיל מתאימה פלסטלינה לילדים?

למעשה, פלסטלינה (או בצק משחק Play Doh) הוא מוצר רב תכליתי ונפלא, המתאים לכל הגילאים. הוא מומלץ במיוחד לילדים קצת מעל גיל 3, שיכולים להשתמש בחומר על מנת לשחק, להכין יצירות פלסטלינה יפהפיות וליהנות מכל היתרונות שפירטנו בתחילת הפוסט.

באמצעות הפלסטלינה והחימר הרך, הורים יכולים ללמד את הילדים על אלף-בית ומספרים. הוא גם מומלץ לילדים מעט גדולים יותר, שיכולים להשתמש בסטים השונים להפעלות משחק פתוחות, וזו אחלה דרך ללמוד כישורים חברתיים. וגם עבור מבוגרים – תתפלאו – אבל מדובר על הפגת מתחים לא קטנה.

פלסטלינה לילדים מסוג Play Doh

שאלות ותשובות

מה המותג המוביל של פלסטלינה לילדים?

Play Doh האותנטי והמקורי מיוצר ומשווק על ידי מותג הצעצועים האמריקני-קנדי Hasbro, שהוא אחד הגדולים והמובילים בעולם. לכן, ההמלצה שלנו היא על המוצרים שלהם – האיכותיים והמהימנים ביותר.

ממה בצק המשחק עשוי?

לפי הסברו, יצרנית המותג, בצק משחק מסוג “פליי דו” עשוי תערובת של מים, מלח וקורנפלור. מלבד המרכיבים הבסיסיים האלו, יש בו כמה חומרים משמרים נוספים המעניקים לחומר את רכותו ועמידותו האופייניית, והופכים אותו לעמיד בפני עובש.

האם הפלסטלינה מתייבשת ומתקשה עם הזמן?

אם הוא נותר ללא שימוש במשך זמן רב, החומר אכן יתקשה. הוספה של כמה טיפות מים לחומר תשמור עליו רך וגמיש, ומומלץ להשתמש בו באופן תכוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *