משחת ווקס לעץ (שעווה לגימור עץ) – מה המוצר המתאים עבורכם?

משחת ווקס לעץ

למרות שרוב בני האדם מזמן חיים בערים גדולות וסואנות, נראה שאנחנו עדיין נהנים מאוד מעץ. יש משהו בצבע שלו, המרקם, הריח והפשטות שלו שגורם לנו להרגיש “בבית”. אבל מה עושים כשריהוט העץ שלנו מתחיל לדהות ולאבד ברק? זה המקום בו משחת ווקס לעץ נכנסת לתמונה.

אז איך משתמשים במשחה הזו, מה לחפש כשבוחרים אחת, ועוד כמה המלצות – כל זה בפוסט של היום.

למה להשתמש במשחת ווקס לעץ?

למרות שיש לא מעט מוצרים אחרים שבעזרתם ניתן לטפל בעץ (חלקם מודרניים יותר ממשחת הווקס הקלאסית), הרבה מחובבי העבודה עם עץ בוחרים דווקא להשתמש במשחת ווקס לעץ. ואלו הסיבות לכך:

יישום קל

מי שמכיר את הסרט הקלאסי “קראטה קיד” ככל הנראה זוכר את התרגיל המיוחד של מר מיאגי: “Wax on – Wax off” במהלכו חוזרים על תנועות מריחת השעווה. ועד כמה שזה מצחיק, התהליך הוא באמת כזה פשוט.

לאחר ניקוי משטח העץ, אחת הדרכים הטובות להגנה על עליו היא מריחת הווקס. יישמו שכבה דקה של המשחה, בהתאם להוראות היצרן, והמתינו כ-5 דקות. באמצעות מברשת נעליים רכה או בד רך, הבריקו בעדינות את המשטח עם החומר, וחזרו על הפעולה שוב כשעה לאחר מכן – אתם תוכלו לראות את הברק תוך דקות אחדות.

הגנה מפני חלקיקים הנישאים באוויר

שימוש במשחת ווקס לעץ מונע הצטברות של לכלוך, אבק וחלקיקים אחרים על הרהיטים. החלקיקים האלו, כמעט בלתי נראים ונישאים באוויר, מצטברים על הרהיטים ויוצרים שכבה קשה להסרה. שימוש בווקס מונע את זה.

הגנה מרטיבות

אז נכון, שימוש בשעוות גימור כזו לא יהפוך את הרהיטים שלכם לעמידים במים, אבל שכבת ווקס מונעת מהנוזל להיספג בעץ, ושומרת עליו לאורך זמן מפני נזקי רטיבות.

גימור טבעי

שלא כמו מוצרים חדשים יותר, שעווה לעץ אינה משנה את צבע העץ. נהפוך הוא, היא מספקת מראה מלוטש המדגיש את יופיו הטבעי של העץ. יתר על כן, כאשר משתמשים בה לאחר שכבה של לכה, היא ממלאת את החללים הקטנים והפגמים הקלים שנשארים מהתהליך. בדרך זו, האור זורח באופן שווה על כל חלק במשטח העץ.

משחת ווקס לעץ

משחת ווקס לעץ מומלצת – הבחירות שלנו

אוקיי, סיימנו עם החלק של המוטיבציה, הבנו למה אנחנו צריכים משחת ווקס לעץ. מה עכשיו, איך בוחרים בין כל האפשרויות שקיימות בשוק?

אז זהו, שכבר עשינו את העבודה. עברנו על עשרות ביקורות ברשת, שאלנו חברים, בדקנו בעצמו (חלק) – וריכזנו פה את המוצרים הכי מומלצים.

נתחיל.

הכי מומלצת לעץ עתיק: שעווה לעץ של Renaissance 

מחפשים את השעווה הטובה ביותר לריהוט עץ עתיק? למה שלא תלכו על המוצר של המקצוענים?

כשהיא פותחה על ידי מעבדות המחקר של המוזיאון הבריטי בסוף שנות החמישים, משחת הווקס המיקרו-גבישית הזו שימשה בעיקר את אנשי השחזור של המוזיאון שהשתמשו בה לשימור מוצגים מוזיאוניים. רק מאז 2014 היא יצאה לשיווק לשוק הפרטי, ודי מהר הוכתרה בתור המוצר האיכותי ביותר בשוק (4.8 כוכבים מתוך 5 באמזון אחרי אלפי ביקורות זה לא משהו שבא בקלות).

יכולנו לסיים את הסקירה פה וזה כנראה היה מספיק, אבל יש עוד כמה דברים שכדאי לדעת על משחת הווקס הזו.

שלא כמו מוצרים אחרים, הוא אינה מכילה חומצה או הופכת חומצית עם הזמן, מה שאומר שהיא לא משנה את הכימיה של העץ ומשמרת אותו לטווח ארוך. בנוסף, זה מבטיח שהוא לא ייאבד מהצבע שלו או ישנה את הגוון. התגובות מציינות שהשעווה הזו ממלאת ממש כל סדק בעץ, תוך שימור היתרונות הטבעיים שלו.

קחו בחשבון שמיכל אחד כזה של 200 מ”ל ווקס מספיק ליותר מ-8 מטרים רבועים של עץ. זה המון, אבל אל תדאכו – ניתן לאחסן את המוצר הזה למשך שנים מבלי לפגוע באיכות שלו.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

להזנה: פוליש ומרכך עץ Feed-N-Wax של Howard 

המותג “הווארד” נולד בשנת 1969, כאשר אדם בשם דאגלס ה’ האוורד ניסה לטפל בפגמים בגימורי העץ שלו מבלי להסיר אותם ממש מן העץ. הפתרון שהוא המציא היה מוצר בשם Restore-A-Finish, המוכר היטב לכל מי שעובד עם עץ כיום. אבל הווארד לא עצר שם, ושידרג את המוצר שלו כדי ליצור את משחת הווקס לעץ שבנדון, עם השם הקליט: Feed-N-Wax.

מה מיוחד בה? המהנדסים של הווארד הוסיפו לתערובת שמנים מינרליים ותרכיז תפוזים. זה מאפשר למוצר “להזין” את העץ, ואחרי שהוא נספג בו הוא ממש מגן עליו מבפנים. בשכבה החיצונית, הוא עדיין מכיל את שעוות הדבורים הקלאסית המספקת לרהיטים את הברק והמראה המלוטש.

זה רעיון פשוט אך מבריק. על ידי חיקוי האופן שבו העצים “דואגים לעצמם” בטבע בעזרת שרפים ושמנים טבעיים משלהם המספקים להם לחות והגנה – כך משחת הווקס והפוליש הזו שומרת על העץ שלנו, מסייעת במניעת ייבוש נוסף של העץ והידרדרות הגימור ומשפרת את היופי והעומק הטבעיים בעץ גמור ולא גמור.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

שעוות גימור Minwax 

עוד אחד בסדרה של מוצרים שנולדו במקרה – גם משחת הווקס הזו של Minwax נולדה בכלל במטרה אחרת. ארתור האריסון, מייסד החברה, הוזמן כדי לשמר את “מחט קליאופטרה“, אותו אובליסק מצרי מפורסם העשוי מאבן שמוצב בסנטרל פארק בניו-יורק.

לצורך המשימה, הוא פיתח את הפורמולה המיוחדת שלו והתחיל להשתמש בה על האנדרטה. העובדים שעבדו במקום הסבו את תשומת ליבו לעובדה מעניינת – שאריות החומר שנשפכו על פיגומי העץ נתנו לעץ ברק יפהפה וגימור נפלא. מאה שנים אחרי אותו רגע, ושעוות הגימור של Minwax היא אחד המוצרים הנמכרים בתחום!

השעווה של Minwax מוציאה את המיטב מכל עבודת עץ חזק מספיק שלא נזקק לשכבת מגן קשיחה של פוליאוריטן. ובכל זאת, היא לא תכתים את הגוון של העץ, ותשאיר אותו במראה מלוטש ויפה. זה הופך אותה לאידיאלית לאיטום פרויקטים של צבע גיר, ומוסיף ברק יפה וטבעי לגימור המאט.

עם החומר הזה תזדקקו לשכבה אחת בלבד, ובשל יכולת הייבוש המהיר שלו, הוא יהיה מוכן ויבש תוך פחות מ -15 דקות. מנגד, קחו בחשבון שעץ גולמי ידרוש לפחות שתי שכבות – אחת להגנה עמוקה ואחת לברק ייחודי.

והחלק הכי טוב? המחיר של המוצר הזה סופר משתלם, והוא מגיע בפחית של חצי קילו שתספיק לכם להמון זמן.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

הבחירה הטבעית: משחת ווקס לרהיטים של Daddy Van’s

אם חשוב לכם להשתמש בחומרים 100% טבעיים, אתם צריכים ללכת על משחת הווקס לעץ הזו של Daddy Van’s. מדובר על אחד המותגים הטבעיים והאתיים ביותר שיש, עם אישורים מהמון גורמים חיצוניים (כולל משרד החקלאות של ארה”ב) שמאשרים שהם מאה אחוז טבעיים, אינם מכילים רעלים ושאר חומרים כימיים מסוכנים. זה הופך את השעווה שלהם למושלמת לשימוש על אביזרי מטבח, עריסות תינוק, צעצועי עץ וכל שאר הפריטים שתרצו לשמור עליהם כמה שיותר בריאים.

המוצר מיוצר משעוות דבורים לא מזוקקת בשילוב עם שעוות קרנובה – וכאמור נקי מממסים מלאכותיים או תוצרי לוואי של נפט – והוא מחדש, מזין, מגן על כל סוגי העץ ומספק על זוהר עשיר ועמוק גם לעץ מוגמר. בתור בונוס, הוא עובד מצוין גם על משטחים מתכתיים ומגן עליהם מפני חלודה.

עוד דברים שאהבנו בו – הוא מגיע בפחית גדולה של 150 מ”ל , שזו כמות אידיאלית שכנראה תספק את כל הצרכים שלכם, יחד עם מטלית כותנה רכה המתאימה למוצר.

כניסה לעמוד המוצר באמזון

שעוות עץ

מה לשקול כשבוחרים?

איך אתם יכולים לוודא שאתם בוחרים משחת ווקס לעץ שמתאימה ביותר לצרכים שלכם? הנה כמה קריטריונים שכדאי לקחת בחשבון:

גודל וכיסוי – אלו שני מאפיינים שקשורים זה לזה. עליכם לשקול אותם יחד אך יחד עם זאת להבין שהם לא מתכוונים לאותו הדבר. גודל הבקבוק (לשעווה נוזלית) או הפח (למוצקה) ידוע בבירור, כי הוא רשום על התווית של המוצר. הכיסוי, מנגד, מדבר על סך שטח הפנים שהמוצר יכסה. מכיוון ששעווה מוצקה אינה חודרת לעומק העץ, היא כנראה תכסה שטח פנים גדול יותר מאשר אותה כמות של שעווה נוזלית.

בטיחות מזון – אם אתם מתכננים לתת ציפוי שעווה חדש לרהיטי העץ במטבח או בחדר האוכל שלכם, שימו לב לכך. מוצרי ווקס מסוימים מכילים כימיקלים העלולים להוות איום על הבריאות. רובם מתאדים לאחר מספר ימים, כחלק מתהליך “ריפוי” השעווה. עם זאת, כדאי להימנע משימוש במוצרים כאלו על משטחים הנמצאים במגע עם אוכל, למשל ארונות מטבח או שולחנות אוכל.

גימור – לפני שתחליטו על אחד המוצרים שהזכרנו (או אחרים), וודאו כי אתם יודעים איך אתם רוצים שהרהיטים שלכם ייראו בסופו של דבר. האם אתם מחפשים ברק? האם גוון יותר מאט? כל משחת ווקס מביאה עמה גימור בסגנון שונה, תלוי ברכיבים ובגימורים הקודמים של העץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *