קניית ספרים באנגלית: כל האפשרויות (חלקן יותר זולות מאמזון)

קניית ספרים

אם אתם כמוני, מנסים לשפר את האנגלית באמצעות קריאת ספרים בשפת המקור, כנראה שמתם לב לבעיה: מגוון הכותרים הנמכרים בישראל אינו גדול, ורובנו נאלצים למצוא את הפתרון בהזמנה של הספרים מאמזון. מצד שני, השוואת מחירים מוכיחה שיש לא מעט אופציות זולות יותר. קניית ספרים באנגלית – כך תעשו את זה נכון.

מאיפה אפשר להזמין ספרים באנגלית?

הנה האפשרויות העיקריות שמאפשרות להזמין ספרים לישראל.

1. אמזון

אי אפשר לדבר על קניית ספרים באנגלית בלי להתחיל עם אמזון (Amazon). הרי בסופו של דבר, בכל זאת מדובר על החנות האינטרנטית הגדולה בעולם, ולא בכדי: לפי דעתי היא מציעה את חווית הקניה האמינה והטובה ביותר אונליין. מעבר ליתרון הגדול של קניה אצל מוכר ידוע, גדול ואחראי, קניה באמזון מאפשרת לנו ליהנות ממחיר זול יחסית (ובטח יותר מבארץ), משלוח מהיר באמצעות שליח שמגיע עד הבית ואפס הפתעות במכס.

בונוס נוסף – אמזון היא כבר מזמן לא רק ספרים. למרות שהאתר התחיל את דרכו כחנות מקוונת למכירת ספרים, מאז הם התפתחו לעשרות תחומים נוספים, וכיום אפשר למצוא באמזון ממש הכל – החל ממוצרי קוסטיקה ועד ספרי אודיו, מאופנה ועד ציוד טכנולוגי – יש שם ממש הכל. למה זה טוב לנו? כי נוכל לשלב הזמנה של ספרים יחד עם מוצרים נוספים, מה שיוזיל את עלות המשלוח הכוללת.

נכון, לא כל מגוון המוצרים זמין עבור הזמנה מישראל, ועדיין חוויית המשתמש באתר היא לא מושלמת. מנגד, החברה עושה מאמץ לשפר את המעמד שלה בישראל – בתחילה ע”י שיפור השירות עבור המשתמשים הישראלים ובשלב השני, שאמור לקרות בזמן הקרוב, ע”י פתיחת סניף ישראלי.

מעבר לאתר אמזון

2. Book Depository

The Book Depository הוא אתר בריטי ענקי המתמקד במכירת ספרים אינטרנטית, והוא מבצע משלוחים בחינם לכל העולם (וגם לישראל). האתר מציע שיטת תמחור ייחודית בה המחירים זהים לכל גולש, וכוללים בתוכם את עלות המשלוח – כך שלמרחק מהמחסנים בבריטניה אין חשיבות – הזמנה לישראל, לאוסטרליה או לארה”ב תסתכם באותו המחיר. ושלא תטעו: זה יוצא ממש זול.

האתר הזה היה כל כך מוצלח, עד שב-2011 הוא נרכש על ידי אמזון – אבל שיטת התמחור הייחודית שלו נשארה. החל מ-2013 הוא אפילו מאפשר לרכוש ישירות בשקלים.

לפי בדיקה מדגמית שערך מגזין “דה מרקר” (מקור) לגבי עלויות של 16 ספרים, במגוון טווחי מחיר ונושאים, יצא כי האתר Book Depository היה זול יותר מאמזון בכל המקרים שנבדקו. בנוסף, האתר היה זול ב-38% נוספים מהמחיר הנמוך ביותר שהם מצאו בחנויות הספרים בישראל. לעתים היה מדובר בחיסכון של עד 100 שקל לספר.

מבדיקה שאנחנו עשינו – כולל על כמה ספרים שקנינו וכתבנו עליהם פה באתר (כמו פנג הלבן או זורבה היווני) – הפרשי המחירים האלו לא רק עדיין קיימים כיום, אלא שהם אפילו התרחבו. לכן עבור קניית ספרים באנגלית, “בוק דפוסיטורי” הוא הבחירה המומלצת שלנו.

מעבר לאתר Book Depository

3. Better World Books

Better World Books היא עוד חנות ספרית בינלאומית, אבל הפעם עם מטרה חברתית וסביבתית. החברה הזו הוקמה בתור תוכנית של “יזמות סביבתית”, והמטרה העיקרית שלהם היא לא עשיית רווח, אלא עשיית טוב. אחוז גבוה מהרווחים של החנות מושקעים בתוכניות המיועדות למחזור לספרים ישנים, ביעור הבערות בעולם (לימוד קרוא וכתוב) ומטרות חיוביות אחרות. עבור כל ספר שנרכש באתר, הם מתחייבים לתרום ספר נוסף למישהו שזקוק לו.

גם המחירים שלהם ממש לא רעים (והמשלוח חינם) – מה שאומר שזה בהחלט אפשרי לחסוך כסף, לקבל חוויית קנייה נעימה ולעשות טוב בעולם בבת אחת.

מעבר לאתר Better World Books

4. חנויות ספרים בארץ

נתחיל מהסוף: כמו שאמרנו – המחירים בחנויות הספרים בארץ גבוהים בממוצע בכ-40% מאשר באתרי האינטרנט. איך מסבירים בישראל את הפער הגדול בין מחירי האתר לבין תמחור הספרים באנגלית ברשתות הספרים? “התמחור אינו מבוסס על המרה פשוטה של המטבע הזר לשקל, אנחנו מוסיפים עליו עלויות שילוח”, הסבירה ליאור טרנטו, מנהלת היבוא של רשת צומת ספרים, לאותו מחקר של דה מרקר שכבר ציינו. “בנוסף, במחיר הסופי נכללות הוצאות נלוות – כמו מע”מ של 16% שלא קיים ביבוא אישי מהאתרים שנבדקו בכתבה, שכן בהזמנות בודדות הרוכשים האינטרנטיים נהנים מפטור”.

כך שקניית ספרים באנגלית בחנויות הספרים הישראליות היא בהחלט אופציה שקיימת – אבל אנחנו לא ממליצים עליה, בטח לא למי שמנסה לחסוך.

קניית ספרים באנגלית

קניית ספרים באנגלית – סיכום

קריאת ספרים באנגלית היא פעילות מומלצת – ולמרות שרוב הישראלים קוראים ספרים באנגלית בעיקר לצרכי שיפור האנגלית, לצרכים מקצועיים או כמדריכי טיולים – אנחנו חושבים שאפשר לעשות את זה גם לצורך הנאה.

כשאתם קוראים באנגלית, העולם נפתח עבורכם. מבחר הספרים המצומצם הקיים בעברית מתרחב עד אין סוף כשאתם עוברים לאנגלית, ופתאום תגלו מבחר ענק של ספרים בכל נישה קטנה והזויה בה אתם מתעניינים. מבחר כל כך גדול שהוצאות הספרים המקומיות פשוט אינן מסוגלות לייבא ולתרגם – וגם אם כן, הן עושות את זה באיחור ניכר.

אז נשאר לנו רק לקנות ספרים באנגלית ברשת – ולמזלנו זה ממש פשוט. הבדיקה שלנו העלתה:

ולסיכומו של דבר, זה בכלל לא משנה איפה תזמינו את הספרים – העיקר שתמשיכו לקרוא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *