איך להוריד צבע מהרצפה: מדריך

הסרת צבע מרצפה

זה לא משנה אם אתם בתהליך של שיפוץ בבית, יוצאים מדירה שכורה או סתם השתגעתם עם פרויקט ציור על חלוקי נחל – בכל מה שקשור לצבע, הרצפות שלנו תמיד נמצאות בסיכון הגבוה ביותר. כשמתעסקים עם צבע, זה טבעי שהוא יטפטף או יישפך בשוגג. מצד שני – צבע שלא נוקה במהירות עלול לגרום נזק גדול לריצוף, ולהשאיר את הבית שלכם במראה מבולגן ולא מטופח. אז מה אפשר לעשות? המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך להוריד צבע מהרצפה בצורה יעילה ופשוטה.

אם במקרה נשפך לכם קצת צבע במהלך שיפוץ הבית, עדיף לנקות את נזילת הצבע ברגע שהיא קורית. למרבה הצער, זה לא תמיד כל כך פשוט! ואמנם הסרת צבע מיובש מהרצפה היא משימה קשה, אבל זה לא בלתי אפשרי.

השתמשו בטיפים שנפרט במדריך הזה כדי להסיר את הסוגים הנפוצים ביותר של צבעים מהשטיח, הפרקט או המרצפות שלכם.

סוג הצבע

לפני שתטפל בכתם צבע, תצטרך להבין את סוג הצבע שגרם לכתם.

צבע שמן – צבעים על בסיס שמן משמשים בדרך כלל ליישומים חיצוניים מכיוון שהם אוחזים במשטח שהם מכסים טוב יותר מאשר צבע לטקס. לצבעי שמן לוקח יותר זמן להתייבש מאשר לשאר סוגי הצבעים בשל התוספים שיש בהם, שעוזרים למנוע מהצבע גימור מבריק יותר, אך מקשים מאוד על הסרה שלו.

צבע על בסיס מים / לטקס – צבעים על בסיס מים משמשים בדרך כלל ליישומי פנים. הסוג הזה של הצבע מתייבש די מהר כי הלחות בו מתאדה. הסוגים האלו של צבעים אינם עמידים או מבריקים כמו צבעים אחרים, אך קל מאוד לנקות אותם לאחר מכן. בדרך כלל, מים וסבון הם כל מה שנדרש כדי לעשות את העבודה.

הסרת צבע מהרצפה

איך להוריד צבע מהרצפה – התהליך

הסרת צבעי שמן

להסרת צבעי שמן, לרוב נדרש שימוש בכימיקלים, לרבות טרפנטין, אצטון, נפט ומדללי צבע שונים. בעוד שהכימיקלים האלו עושים עבודה טובה בהסרת צבע שמן, הם יכולים גם להפשיט את המשטח מהצבע המקורי שלו, במיוחד שטיחים וריצוף עץ. אם אתם משתמשים במסיר צבע כימי, בדקו את ההשפעה שלו תחילה על חלק קטן מהמשטח.

להסרת צבע משטיח, יש למרוח טרפנטין על הכתם ולספוג אותו בעזרת טפיחות עם מטלית נקייה עד להסרת הצבע. זכרו להימנע מקרצוף, שכן זה רק ידחוף את הצבע עמוק יותר לתוך פני השטח. כאשר רוב הצבע נעלם, ערבבו כף סבון כלים עם שתי כוסות מים קרירים והשתמשו במטלית נקייה כדי לספוג את שאריות הכתם.

אם צבע השמן נזל על משטח עץ קשה או לינוליאום, ניתן לנגב אותו במהירות בעזרת מגבת נייר לחה. אם הצבע התייבש על משטח העץ, נסו לשייף כמה שיותר מהצבע, ולאחר מכן השתמשו במסיר הצבע כדי להסיר את השאר. אפשר גם לחמם את צבע השמן על פני הרצפה ואז לגרד ממנה את מה שנמס. הסירו את כל שאר העודפים על ידי שפשוף הרצפה עם אלכוהול מינרלי, שהוא בטוח לשימוש על עץ קשה ולינוליאום.

זכרו תמיד ללבוש ציוד הגנה מספק בעת שימוש בחומרים כימיים כדי למנוע כוויות ושאר בעיות הקשורות לבריאות.

הסרת צבע לטקס

אם השתמשתם בצבע לטקס, יש כמה דרכים לנקות את כל הנזילות שקרו.

התחילו תחילה בהסרת כמה שיותר מהצבע מהרצפה. שוב, הימנעו מקרצוף כדי למנוע נזק נוסף. ערבבו מים חמימים עם כפית חומר ניקוי עדין, ובעזרת מטלית וטפיחות הספיגו את האזור כדי להסיר את רוב הצבע, תוך שאתם עובדים מהחלק החיצוני של הכתם פנימה. לאחר שהצבע נעלם, הניחו לאזור להתייבש ואז שאבו את הרצפה עם שואב אבק.

עבור צבע מיובש על רצפת עץ קשה או לינוליאום, יש לגרד כמה שיותר מהצבע המיובש. השתמשו בצבת או בשפכטל לשם כך, אך הקפידו לא לשרוט את פני השטח. השרו את האזור בתערובת של מים וסבון כלים, וקרצפו לאחר מספר דקות כדי להתחיל ולהסיר את השכבה הקשה של הצבע. אם עדיין יש צבע על פני השטח, השתמשו באקונומיקה או אלכוהול כדי להסיר את העודפים.

אם מים וסבון לא פותרים את הבעיה, מומלץ לשאול בחנות חומרי הבניין המקומית שלכם להמלצה על חומר חזק יותר – ניתן למצוא מוצרים להסרת צבעי לטקס על בסיס מים הפועלים באותה צורה כמו מסירי צבע כימיים.

בנוסף, בחנויות לחומרי בניין ישנם שכפטלים קטנים מיוחדים לגירוד צבע והם קצת יותר יעילים, אבל זה לא ממש הכרחי.

אל תפחדו מנזילות של צבע – הן קורות. לימדו איך להוריד צבע מהרצפה ותעבדו בראש שקט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *