ציור על חלוקי נחל – כך תעשו את זה נכון! (מדריך מפורט)

חלוקי נחל

בין אם אתם בבית הספר או בבית, ציור על חלוקי נחל היא מלאכת יצירה מהנה ומרתקת שתוכלו לעשות כמעט בכל מקום.

ראשית, נשתמש בסבון ובמים כדי לנקות את הלכלוך מהאבנים. נשייף אותן ונוריד את כל הקצוות המחודדים באמצעות נייר זכוכית, ונתכנן עם עיפרון את המתאר של הציור שלנו. בסופו של התהליך, נשתמש בקצת צבע ולכה על מנת לצבוע את חלוקי הנחל וליצור לעצמנו יצירת מופת!

זה ממש פשוט, אי לכם מה לדאוג. ואנחנו נהיה אתכם בכל אחד מהשלבים של התהליך.

חלק ראשון – הכנת חלוקי הנחל

ציור על חלוקי נחל

1. שטפו את חלוקי הנחל

במידה ובחרנו להשתמש באבנים שמצאנו בחוץ (וזה בהחלט מומלץ, רק חשוב לבחור אבנים חלקות ועגולות ככל הניתן) – בשלב ראשון נשטוף ונייבש את חלוקי הנחל כדי להסיר מהם את כל הלכלוך. זאת נעשה על ידי סחיטת כמות קטנה של סבון כלים על ספוג ושפשוף קל של האבנים. יש להקפיד ולהיפטר מכל לכלוך או אדמה על האבנים. לאחר ששטפתם את חלוקי הנחל, הניחו אותם על מגבת או על משטח נקי אחר בכדי לתת להם להתייבש.

  • אם אתם ממהרים, אפשר לייבש את חלוקי הנחל אחד-אחד עם מגבת.
  • כל סוג של סבון כלים יעבוד.
  • אם אתם רוצים לחסוך זמן, שקלו לקנות חלוקי נחל חלקים בחנות יצירה.

2. שייפו את חלוקי הנחל

נשייך את חלוקי הנחל עם נייר שיוף, וננסה להסיר את כל הקצוות המשוננים שעל פני האבן. התחילו עם נייר זכוכית גס והמשיכו לעדין יותר (ההמלצה שלנו עד לרמת 220 גרגירים), עד שכל פני השטח חלקים.

קחו בחשבון שזה יכול להיות קשה לצייר על משטח מחוספס ולא אחיד – נסו להפוך את חלוקי הנחל לחלקים ככל האפשר כדי לחסוך לעצמכם צרות בהמשך.

3. החליטו על העיצוב

עכשיו זה הזמן להחליט איך אנחנו רוצים לצבוע את חלוקי הנחל, ואיזה עיצוב או קונספט יש לנו בראש. בהתאם לשימוש המיועד של חלוקי הנחל, הנה כמה הצעות:

  • תוויות עם שמות צמחים לגינה – נסו לצבוע את האבן בצבע כהה וכתבו את שם הצמח בכתב בהיר.
  • אבני משחק עם אותיות ומספרים עליהם.
  • אתם יכולים לצבוע חלוק נחל בעיצוב פרת משה רבנו, או כל מוטיב טבעי אחר.

4. ציירו טיוטה על דף נייר (אופציונלי)

אם בא לכם לגשת ישר לעבודה, אתם יכולים לדלג לסעיף הבא – אבל אנחנו ממליצים לשרטט דוגמה של הרעיון שלכם על דף נייר לפני שאתם מיישמים אותו על חלוקי הנחל. זה גם יחסוף לכם תיקונים, וגם ישפר את התוצאה הסופית.

5. ציור על חלוקי הנחל

נשתמש בעיפרון על מנת לשרטט את העיצוב שבחרנו על חלוק הנחל. נסו לשמור על הקווים חלקים ועדינים ככל האפשר, כך שיהיה קל יותר להתחקות ולמלא אותם בצבע בשלבים הבאים. אם אתם טועים בשרטוט – זה בסדר, לא קרה כלום! פשוט ציירו מעל הטעות – קווי העיפרון הישנים לא ייראו מתחת לצבע הסופי.

חלק שני – צביעה (ייאי!)

אומנות חלוקי נחל

1. צביעת חלוקי נחל

באמצעות מכחול דק וצבע אקרילי נצבע את חלוקי הנחל שלנו. השתמשו בתנועות מהירות וישרות על מנת לפזר את הצבע על פני חלוק האבן -התמקדו תחילה באלמנטים השייכים לרקע של העיצוב, כמו צבע הרקע. אם בחרתם בעיצוב מורכב יותר, צבעו את השכבה האחורית לפני הקדמית. למשל, אם אתם מציירים עץ על רקע שקיעה, מלאו את צבעי השמיים לפני שאתם מציירים את העץ עצמו.

2. ייבוש

נייבש את שכבת הצבע באמצעות מייבש שיער. נפעיל אותו על אש נמוכה ונעביר אותו קדימה ואחורה מעל פני השטח הצבועים של האבן, כשאנחנו מפעילים כמויות חום אחידות על הצבע. נמשיך עם זה עד שהמשטח נראה ומרגיש יבש.

אם אינכם ממהרים, אתם מוזמנים להניח את חלוקי הנחל בצד ולתת להם להתייבש באוויר הפתוח. שעה-שעתיים בחוץ אמורות להספיק.

3. שכבה שנייה של צבע

נשתמש במברשת דקה יותר ונצבע את חלוקי הנחל בשכבת צבע שניה, הפעם נצייר באמצעותה את הפרטים הקטנים יותר של העיצוב שבחרנו. לאחר מכן נשים את חלוק הנחל לייבוש נוסף (באוויר הפתוח או באמצעות מייבש השיער), ונחזור על התהליך כמה פעמים שנרצה.

4. גימור בעט

בתור שלב אחרון, נוכל לצייר פרטים קטנים, להדגיש קווים ולגוון את היצירה שלנו באמצעות שימוש בעט שחור דק או טושים צבעוניים. חשוב לוודא שהצבע התייבש לגמרי לפני השלב הזה.

חלק אחרון – ציפוי

ציפוי חלוקי נחל

בעזרת מכחול נקי נצפה את חלוקי הנחל בדבק או לכה שקופים. קחו מברשת דקה וצפו אותה לחלוטין בלכה שקופה, חומר איטום או דבק PVA, אותם ניתן למצוא בכל חנות חומרי בניין.

מרחו שכבה דקה של לכה על גבי חלוק הנחל במשיכות מכחול חלקות ואחידות. התמקדו בכיסוי כל השטח הצבוע של האבן. שכבה אחת של לכה או חומר איטום אמורה לעשות את העבודה. אם תרצו שחלוק הנחל המצויר שלכם יהיה מוגן במיוחד, שקלו למרוח שכבה שנייה.

השאירו את חלוקי הנחל באוויר הפתוח לכמה שעות והמתינו עד ששכבת האיטום תתייבש לחלוטין. אם הלכה מרגישה יבשה לאחר שאתם מקישים עליה קלות, חלוקי הנחל שלכם מוכנים!

לסיכום

ציור על חלוק נחל
זה ציור על חלוקי נחל או ראש דשא?

ציור על חלוקי נחל זו פעילות פשוטה לביצוע, יצירתית וכזו שיכולה לשדרג את מראה הגינה שלכם (או הערוגות, אם אתם גרים בדירה, או אפילו סתם לשבת על מדף בתור קישוט!)

רוצים עוד פרוייקטים נחמדים לגינה? היכנסו למדריך שלנו על מנת ללמוד איך מכינים דחליל דקורטיבי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *