איך לנקות שעווה של נרות מכל סוגי הבדים והמשטחים

שעוות נרות

המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך לנקות שעווה של נרות מכל סוגי המשטחים והבדים. בכל מקרה, מומלץ לקרוא את המדריך עד הסוף לפני שאתם מנסים להסיר את השעווה לבד, כדי להימנע מיצירת נזק בעזרת פעולה לא נכונה.

כולנו נהנים מקצת ארומתרפיה וזוהר חגיגי של נרות, במיוחד בתקופת החגים. מנרות ריחניים ועד לפריטים אלגנטיים ודקורטיביים המעטרים את שולחנות האוכל שלנו – נרות הם אביזר מושלם לקישוט וליצירת אווירה חמה ומסבירת פנים. אבל איפה שיש נרות, יש שעווה.

בין אם מדובר בטפטוף לא מורגש שעושה את דרכו במורד פמוט או סתם עוגת יום הולדת שהושארה על השולחן, שעוות נרות יכולה למצוא את עצמה על עץ, קירות, שטיחים ובגדים. ומכיוון ששעוות הנר נמצאת בצורה נוזלית כאשר היא פוגעת במפת הבד (או מעיל העור) ומתמצקת במהירות, ניקוי שלה הופך לאתגר.

אנחנו כאן לעזור. החל בהחזרה של השעווה למצב בו היא רכה מספיק כדי שיהיה אפשר להסיר אותה ועד לטיפול בכתמים שנשארו מנרות צבעוניים וריחניים – במאמר הבא תלמדו איך לנקות שעווה של נרות כמעט מכל דבר.

אמנם אין טריק אחד להסרת שעוות נרות שתקף תמיד עבור כל המשטחים, אך יש דרכים להסיר שעווה באמצעות ציוד ביתי נפוץ. מכיוון ששעוות נרות היא כתם על בסיס שמן, תזדקקו למסיר כתמים שממיס שמן, כמו מסיר לק או אחר על בסיס אלכוהול. כלים ומוצרים אחרים שאולי נזדקק להם כוללים:

  • חומץ
  • נוזל לשטיפת כלים
  • מים
  • קרח
  • מגהץ
  • שקיות נייר
  • מטליות מיקרופייבר
  • מגרד קהה כמו כפית או סכין חמאה
  • מסיר כתמים
  • מנקה ומרכך עור

המשיכו לקרוא כדי לגלות כיצד להסיר שעווה מבד, רהיטים ורצפות.

איך לנקות שעווה של נרות

איך לנקות שעווה של נרות מבד

בין אם נתקלתם בנר או מעדתם בזמן שהזזתם אותו, קורה שהשעווה נוזלת או מתיזה. כל עוד אתם משתמשים בתמיסה הנכונה להסרת כתמים ותעקבו אחרי הטיפים הבאים, תוכלו להסיר את השעווה מהבגדים מבלי לפגוע בבד. עם זאת, לפני שנתחיל, הקפידו לבדוק את התווית של הבגד – אנחנו לא רוצים להחמיר את המצב באמצעות שימוש בפתרון שעלול לגרום נזק לבגד או למשטח שלך.

הסרת שעוות נרות מכותנה

התחל בהכנסת הבגד שלך למקפיא. לאחר שהשעווה התקררה לחלוטין, קל לגרד אותה עם סכין חמאה או כפית. אם שעוות הנר יצרה כתם, הניחו מעליו שקית נייר והשתמשו במגהץ על דרגת החום הגבוהה ביותר. הפעולה הזו ממיסה את הכתם ומספיגה אותו על הנייר.

אם הכתם עדיין מורגש או שאתה לא יכול להוציא את כל השעווה, מתח את האזור המוכתם מעל קערה ושטוף אותו במים חמים מאוד. השלימו את הסרת הכתמים על ידי טיפול מקדים במסיר כתמים ולאחר מכן כיבוס הבגד במים חמים (הכי חמים שתווית הכביסה שעל הבגד מאפשרת).

הסרת שעוות נרות ממשי

הסרת כתמים מבגדים עדינים כמו משי זה לא קשה מדי אם אתה לוקח את הזמן שלך ועוקב אחר תהליך הסרת הכתמים הבא. שים את בגד המשי שלך במקפיא עד שהשעווה מתקשה, ולאחר מכן הסר כמה שיותר מהשעווה בעזרת כפית. נסה להרים את שעוות הנר בעדינות כדי שלא תפגע בברק של הבד. לאחר מכן, מתח את הבגד מעל מטלית נקייה ורסס אותו במעט WD-40. הוסף 2-3 טיפות של חומר ניקוי כלים ועסה את תמיסת הניקוי לתוך הכתם.

שטפו את בגד המשי שלכם במים החמים ביותר המותרים לפי התווית. אל תייבשו את הבגדים במייבש, כי כל כתם שעווה שנותר יתקבע ויתקשה עוד יותר. במקום זאת, הניחו לבגד להתייבש באוויר. אם הכתם נשאר, יש למרוח מסיר כתמים לטיפול מקדים ולשטוף את הפריט שוב. הניחו לו להתייבש באוויר וחזרו על הפעולה לפי הצורך.

הסרת שעוות נרות מעור

הצמידו שקית ניילון מלאה בקרח עטופה במגבת על שעוות הנר למשך 3 דקות. לאחר שהשעווה התקשתה, מגרדים את העודפים בעזרת סכין חמאה או כפית. נסו להשאיר את העור מתוח בזמן העבודה כדי לעזור לשחרר את השעווה, והיזהרו שלא לגרד את העור. עליך להקפיד להסיר רק את שאריות השעווה, אחרת אתה עלול להרוס את מרקם העור.

לאחר שהסרתם את עודפי השעווה, חממו את הכתם עם מייבש שיער. כשהשעווה מתרככת, הספיגו אותה במגבות נייר. המשך לחמם את האזור וללחוץ את החלקים הנקיים של מגבת הנייר על הבגד עד שהשעווה נעלמת. לטיפול בשאריות, מרחו טיפה של חומר ניקוי עור על מטלית מיקרופייבר ועסו אותה לתוך האזור המוכתם. הניחו לעור להתייבש באוויר והניחו מרכך עור כדי ליישר כל שינוי צבע.

איך לנקות שעווה של נרות מקירות

קירות מקבלים גם הם חלק נכבד מהכתמים, במיוחד אם יש ילדים בבית, החל מעפרונות צבעוניים ועד שעוות נרות. אם נר עם שעווה חמה נופל, הוא יכול להתיז את השעווה על הרצפה והקירות. בעוד שהתרחישים האלה נראים כמו קטסטרופה, הסרת טפטופי שעווה של נרות ונתזים מקירות לא חייבת להיות עניין גדול. כדי להוריד שעווה מקירות צבועים, תזדקקו לכמה מגבות נייר, מגהץ, מים חמים וסבון. שימו את המגהץ שלכם על דרגת החום הנמוכה ביותר שלו, והניחו שלוש שכבות של מגבות נייר על השעווה. לחצו בעדינות כלפי מטה על מגבות הנייר עם המגהץ (כשהוא פועל על דרגת החום הנמוכה ביותר). החליפו מגבות נייר לפי הצורך עד שלא נספגת בהן עוד שעווה. שטפו את האזור המוכתם במים חמים וסבון כדי להסיר שאריות שעווה שנותרו.

הסרת שעוות נרות מקיר בעל מרקם

אם הקיר או המשטח אינו חלק, במקום מגהץ, ננסה להשתמש במייבש שיער כדי להסיר את השעווה. הפעם, שימו את מייבש השיער על הגדרת החום הגבוהה ביותר כדי לחמם את השעווה, ולחצו כמה מגבות נייר מתחת לקצה כתם השעווה. המגבות יספגו את השעווה כשהיא נמסה, וימנעו ממנה לנזול מטה במורד הקיר. המשיכו לחמם את האזור עד שכל השעווה נמסה ונספגה. עבור אריחים וקירות מחוספסים, ניתן להשתמש בקרח כדי להקשיח את השעווה ולאחר מכן לאסוף ולהרים אותה מהאזורים בעלי המרקם באמצעות מגרד פלסטיק או סכין. בסוף התהליך, הסירו את כל שאריות השעווה עם מים חמים וסבון.

איך להסיר שעוות נרות מעץ

כאשר שעוות נרות נשפכת על שולחן האוכל שלכם או רצפת העץ, האינסטינקט הראשון שלכם עשוי להיות לתפוס סכין ולהתחיל לגרד. אל תעשו את זה – אתם יכולים בטעות להחמיר את המצב על ידי גירוד הגימור של הרצפות או הרהיטים. ניתן להסיר בבטחה את כתם השעווה עם מייבש שיער: הפעילו אותו על חום בינוני והתחילו להמיס את השעווה. כשהיא מתרככת, ספגו את השעווה בעזרת מגבת נייר. המשיכו לטפוח עליה בעזרת חלקים נקיים ממגבת הנייר עד שהשעווה כולה נספגה.

לשאריות השעווה, נגבו את האזור במים חמים ומטלית נקייה. עבור רצפות עץ בהיר, השתמשו בתערובת של חומץ לבן ומים (ביחס של 1:1) על המקום כדי למנוע הכתמה. אתם יכולים גם להשתמש בתמיסת המים והחומץ הזו על רצפת פרקט במקום לנסות ולגרד את השעווה. בעזרת התמיסה, הרטיבו את האזור המוכתם והתחילו בעדינות לקלף את השעווה.

איך להוריד שעווה משטיח

אפילו עם שעוות נרות, אין צורך להשתמש במסירי כתמים קשים כאשר משתמשים בטכניקה הנכונה להסרת כתמים מהשטיח. שימו כמה קוביות קרח בשקית ניילון והניחו אותה מעל השעווה למשך חמש דקות. לאחר שהשעווה התקשתה, מגרדים אותה בעדינות עם סכין חמאה. המטרה שלנו פה היא להפריד את השעווה מסיבי השטיח מבלי לדחוף אותה פנימה לתוך סיבי השטיח. לאחר שפירקתם את השעווה לחתיכות, שאבו את פסולת השעווה באמצעות שואב אבק. לאחר מכן, טבלו מטלית לחה באלכוהול ולחצו על האזור המוכתם כדי למנוע שינוי צבע.

אם עדיין יש לכם שאריות שעווה בשטיח, הניחו מגבת נייר על השעווה. הפעילו את מייבש השיער שלכם על דרגת החום הגבוהה ביותר והתחילו להמיס את השעווה. החליפו למגבות נייר נקיות עד שהשעווה אינה נספגת בהן יותר. רססו את המקום במסיר כתמים ותנו לאזור להתייבש. ושוב, חזרו אל האזור עם שואב האבק כדי לשאוב את כל השאריות ולנקות את הסיבים שמהם הסרתם את שעוות הנר.

איך לנקות שעווה של נרות

לקריאה נוספת: הכנת נרות שעווה או שעוות סויה באופן ביתי (מדריך מצולם)

וזהו, עד פה המדריך שלנו להיום – מקווים שהצלחתם לנקות את כל שאריות השעווה. אם יש לכם טיפים נוספים שאנחנו לא מכירים, שאלות אחרות או כל דבר להגיד לנו – נשמח לשמוע מכם בתגובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *