תחביבים לקורות חיים: מתי לכלול אותם + דוגמאות מומלצות

תחביבים לקורות חיים

כשכותבים קורות חיים, כולנו נוטים לכלול את כל החלקים ההכרחיים כמו השכלה וניסיון מקצועי, אבל כדאי לשקול להוסיף גם מידע אופציונלי – על התחביבים ותחומי העניין שלך. הוספת תחומי עניין נוספים או תחביבים לקורות חיים יכולה לעזור ולפר קורות חיים של מועמד עם ניסיון מקצועי מוגבל, תוך הדגשת תחומי עניין חשובים החורגים מעבר להיסטוריית העבודה וההשכלה שלך.

בפוסט של היום ננסה לשתף דוגמאות של תחביבים ותחומי עניין עבור קורות חיים, ובנוסף נסביר איך לרשום תחביבים ותחומי עניין בקורות חיים – כולל אותם פרטים שעדיף להצניע בזמן חיפוש העבודה שלכם.

הוספת תחביבים לקורות החיים

בעוד שכל מסמך קורות חיים חייב לכלול קטעים כמו השכלה וניסיון מקצועי, שווה לך לשקול להוסיף מידע אופציונלי על התחביבים ותחומי העניין שלך.

הוספת תחביבים ותחומי עניין יכולה לעזור לתמוך בקורות חיים של מועמד עם ניסיון מקצועי מוגבל ולהדגיש תחומי עניין חשובים החורגים מעבר להיסטוריית העבודה וההשכלה שלך. חברות מסוימות עשויות להסתכל בחיוב על קו”ח הכוללים תחביבים ותחומי עניין מכיוון שהם עשויים לעזור למעסיקים להתחבר אליך ברמה אישית יותר.

תחביבים מול תחומי עניין

תחביבים ותחומי עניין קשורים קשר הדוק אבל לא תמיד זהים. תחביבים הם פעילויות שאתה עוסק בהן, בעוד שתחומי עניין הם רעיונות או נושאים פסיביים. לדוגמה, תוכל לרשום “טיולים” כתחביב אם זה משהו שאתה עושה באופן קבוע. אם המעסיק מעוניין לדעת יותר על תחביב זה, ייתכן שתתבקש לפרט במהלך הריאיון.

אם אתה מתעניין בטיולים אבל עשית מעט מאוד מזה, זה ייחשב כתחום עניין. אתה יכול לכלול את זה בקו”ח שלך כדי להראות למעסיקים פוטנציאליים שאתה פתוח למשרות הדורשות נסיעות רבות מחוץ למשרד, למשל.

מתי לכלול תחביבים בקו”ח?

לפני הוספת תחביבים ותחומי עניין לקורות החיים שלך, שקול מה אתה מנסה להעביר למעסיקים פוטנציאליים עם המידע הזה. תחביבים שאתה כולל בקו”ח נותנים למעסיקים מושג כיצד אתה מבלה את זמנך ואילו כישורים נוספים עשויים להיות לך. תחומי עניין, לעומת זאת, עשויים להצביע על נושאים שאתה בוחן כרגע או שאתה רוצה לחקור וזה עשוי להפוך אותך להתאמה טובה לחברה.

ישנם מספר מצבים בהם הכללה של תחביבים לא מוסיפה לקורות החיים. אם אתה מגיש מועמדות לעבודה שבה יש לך ניסיון מקצועי וכישורים רבים, למשל, מעסיק ימצא שהכישורים הללו מועילים יותר מהתחביבים והתחומי עניין שלך.

כדאי לשקול להוסיף תחביבים ותחומי עניין בקורות החיים שלך כאשר:

  • יש לך ניסיון עבודה והשכלה מוגבל.
  • יש לך כישורים מוגבלים הקשורים למשרה שאליה אתה מגיש מועמדות.
  • המעסיק מעריך ייחודיות ואישיות בקרב הפונים.
  • המעסיק מבקש תחביבים או תחומי עניין נוספים מהפונים.
  • פרסום המשרה מפרט תחומי אחריות או חובות שמתואמים לתחביבים ולתחומי העניין שלך.

לפני הוספת החלק של “תחביבים” לקורות החיים, נסה לחקור את החברה שמקבלת את קורות החיים שלך. ייתכן שתגלה שהמעסיק מעריך תחביבים ותחומי עניין של העובדים מחוץ לעבודה. לחילופין, ייתכן שתגלה שלמעסיק יש תרבות עבודה שבה פחות שמים דגש על תחביבים ותחומי עניין.

תחביבים לקורות חיים

דוגמאות לתחביבים לקורות חיים

חשוב להיות אסטרטגי וקשוב לצרכי החברה בעת הוספה של תחביבים לקו”ח. פריטים שיירשמו במסמך יתפרשו בדרכים שונות בהתאם לקהל היעד, לכן עליך לכלול תחביבים ותחומי עניין המשקפים אותך בצורה חיובית וחושפים כישורים ואיכויות שמבוקשות בהתאם למשרה. סקירת תיאור התפקיד יכולה לעזור לך לזהות אילו תחביבים ותחומי עניין הם הרלוונטיים ביותר לתפקיד.

דוגמאות לתחביבים ותחומי עניין:

  • פעילויות אמנותיות כגון ציור או עיצוב גרפי
  • שירות קהילתי
  • בישול או אפייה
  • פעילות גופנית
  • נגינה
  • ספורט קבוצתי או אישי
  • עבודות עץ או פרויקטים אחרים
  • כתיבה

פריטים שכדאי להרחיק מקורות החיים שלך:

תחביבים ותחומי עניין שמראים תכונות או כישורים חיוביים, כגון מסירות ועבודת צוות, ישפיעו בצורה חיובית יותר. לפני שאתה מפרט תחביב או עניין כלשהו, שקול היטב אם המעסיק יסתכל בחיוב או לא בחיוב על אותו תחביב או עניין.

פריטים שיש להרחיק מקורות החיים שלך כוללים:

  • תחביבים או תחומי עניין עם מעט רלוונטיות למשרה
  • תחביבים או תחומי עניין שעלולים להיחשב אלימים או מסוכנים
  • תחביבים המשקפים התנהגות או פעילויות אנטי-חברתיות
  • תחביבים או תחומי עניין שנרשמים כבדיחה שעלולים להתפרש בצורה לא נכונה
  • תחביבים או תחומי עניין שחושפים מידע אישי שאולי לא תרצה לחלוק עם מעסיקים, כגון השתייכות פוליטית או דתית

הנה כמה המלצות – תחביבים טכנולוגיים: 11 תחביבים יצירתיים וטכניים שכדאי לנסות

תחביבים קו"ח

קורות החיים שלך אמורים לתת תובנה לגבי הכישורים הרכים והקשים שלך – וזה מה שהמגייסים באמת רוצים לראות. הנה כמה דברים שניתן לרשום על מנת לשדר את הרושם המתאים:

תחביבכישור “רך”כישור “קשה”
התנדבותיוזמהיחסי ציבור
כתיבה (למגירה)יצירתיותעריכת טקסט ושפה
כתיבת בלוגתקשורתתוכנות לניהול תוכן
פודקאסטדיבור בפני קהלקריינות, הדרכה
למידת שפותפתרון בעיותחשיבה רחבה
צילוםתשומת לב לפרטיםפוטושופ, עריכת תמונה
טיולים בחו”לכישורי ארגון, עצמאותשפות זרות
ספורטחברותיות, ספורטיביותמוסר עבודה
יוגההתמדהמיקוד
ריקודשיתוף פעולה, קבוצתיותזיכרון
קריאהחשיבה ביקורתיתכישורי מחקר

כיצד לרשום תחביבים ותחומי עניין בקורות חיים?

  1. מצא מה אתה אוהב במיוחד בתחביב הזה.
  2. התמקד בהיבטים הייחודיים שלו.
  3. אל תרגיש מחויב להיות יצירתי מדי.
  4. הכנס את התחביבים בחלק נפרד תחת הכותרת “תחביבים” או “תחביבים ותחומי עניין”.
  5. רשום עד 5 תחומי עניין אישיים.
  6. אל תרשום שום דבר כללי מדי – רק דברים ספציפיים.

הנה כמה דוגמאות שמצאנו בפורום HR באינטרנט:

סשה הגישה מועמדות למשרה זוטרה במשרד פרסום. היא שמה לב שהחברה נינוחה וקצת חנונית – לפחות אם לשפוט לפי תמונה שהיא ראתה בעמוד “עלינו” באתר שלהם. נראה שהצוות אוהב את ריק ומורטי. היא גם! הנה, חיבור מידי.

ואז יש את מייק. הוא אוהב לקרוא ספרים, מי לא, אבל הסופר האהוב עליו הוא וואנג שואו. הוא יכול לציין זאת בקורות החיים שלו: קריאת ספרים מאת וואנג שואו. מי זה וואנג שואו, אתם שואלים? בום – יצרנו גורם עניין.

ופגי – היא שיחקה כדורסל מאז התיכון וראתה דרישה לכישורי עבודת צוות במודעת הדרושים. עכשיו היא יכולה להשתמש בתחביב שלה כדי לאותת שהיא שחקנית צוות – פשוטו כמשמעו!

תחביבים מוזרים כמו אוריגמי, קליגרפיה, אסטרונומיה או אפיית לחם יכולים לעזור לכם לבלוט. מצד שני, חלקם יבליטו אתכם מכל הסיבות הלא נכונות (למשל: פחלוץ או איסוף תמונות של רוצחים מפורסמים).

כמו כן, היזהרו ואל תנסו “לדפוק את המערכת”—

אם אתם מגישים מועמדות לעבודה בשיווק, אל תגידו שזה התחביב שלכם. אם אתם מפתחים, אל תנסו לדחוס קידוד, תכנות ומדעי המחשב לתוך התחביבים שלכם, כי אין באמת טעם (זה ישדר ייאוש ויהפוך להסחת דעת).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *