איך לתקן רוכסן – כל הדרכים

רוכסן

לדעת איך לתקן רוכסן זה כנראה הטיפ הכי שימושי שתלמדו אי פעם. הסיבה היא שכמעט לכל שמלה, ז’קט, חצאית או זוג מכנסיים בארון הבגדים שלנו יש לפחות רוכסן אחד. אבל זה לא תמיד תיקון קל. למעשה, רוכסנים שבורים הם ללא ספק פריט האופנה המסובך ביותר לתיקון – מכיוון שככל שתנסו להזיז את הרוכסן למעלה ולמטה (במצב תקול כלשהו), כך הוא יכול להיהרס אפילו יותר.

אמנם תמיד ניתן לקחת את הרוכסן התקול להחלפה, אבל אם אתם בדרככם החוצה והרוכסן בשמלה או התיק שלכם פתאום נתקע, אתם כנראה מחפשים פתרון מהיר ופשוט. כדי לעזור עם הבעיה, אספנו פה את הטריקים הטובים ביותר לתיקון רוכסנים באמצעות חפצים ביתיים כמו וזלין, עפרונות ואפילו לק – תלוי במה שיש לכם בבית.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד את כל הפתרונות הקלים והמהירים לשאלה איך לתקן רוכסן.

איך לתקן רוכסן

איך לתקן רוכסן שנפרד אחרי סגירה

1. השתמשו בצבת

נראה שהרוכסן שלכם עובד כמו שצריך, אבל אז, ברגע שהוא סגור, כל השיניים נפתחות? אם כן, הבעיה היא הזיפר (החלק שנועד לנעול את השיניים יחד). עם הזמן, החלקים הללו מתחילים להתרופף, מה שהופך אותם לפחות יעילים בקיבוע השיניים במקומן. אמנם אתם יכולים לקחת את הבגד לחייט כדי להחליף את הרוכסן כולו, אבל יש תיקון פשוט ומשתלם יותר שאתם יכולים לנסות קודם (כי אף אחד לא רוצה להחליף רוכסן אם ניתן בקלות לתקן את זה שכבר יש לך) .

בזמן שהזיפר עדיין מחובר לבגד, קחו צבת. החלק שלו שמתחבר ללשונית (בצד הפונה כלפי חוץ של הבגד), נקרא הלוח העליון. החלק שלו הפונה אל הצד הפנימי של הבגד נקרא הלוח התחתון. השתמשו בצבת כדי לצבוט את הלוח התחתון והעליון יחד כדי לעזור להחזיר את הזיפר לצורתו המקורית וההדוקה יותר. דרך קלה לאמוד אם הפלייר עובד היא לבדוק שהפער בין שני הצדדים (איפה שיושבות השיניים) הולך וקטן.

היזהרו לא ללחוץ חזק מדי בבת אחת שכן לחץ רב מדי עלול לשבור את המנגנון כולו. המטרה היא לעשות זאת בהדרגה, לדחוס את הלוחות משני הצדדים עד שהוא יתאים שוב.

הנה סרטון שמדגים את התהליך המלא:

איך לתקן רוכסן שיוצא מהמסילה

2. השתמשו במברג

אם אחד או שני הצדדים של הרוכסן יוצאים מהמסלול, הרוכסן לא בהכרח דורש החלפה אלא רק חיבור מחדש. כדי לעשות זאת, תחילה עליכם למצוא את ה-“תחתית” של הרוכסן החלק התחתון של הרוכסן הוא, בדרך כלל, הקצה הקרוב ביותר לרצפה כאשר אתם לובשים את הבגד. אם אתם לא יודעים מה הצד הנכון, חפשו את הקצה עם לשונית מרובעת של בד התפורה לאחר סיום הרוכסן.

לאחר מכן, הזינו את השיניים מהקצה הזה לתוך המנגנון של הרוכסן. אם אתם צריכים מינוף נוסף כדי לדחוף את השיניים למקומן, השתמשו במברג שטוח. ברגע שהשיניים נמצאות בתוך שני צידי המנגנון, השתמשו בלשונית כדי להזיז אותו למעלה ולמטה במסילה ל מנת לנעול אותו במקומו.

איך לתקן רוכסן תקוע

3. השתמשו בפינצטה

ראשית, בדקו אם יש משהו שנתפס ברוכסן, כמו בגד אחר או אפילו כמה סיבים סוררים. במידת האפשר, הסירו את המכשולים הללו באופן ידני לפני שתנסו שוב את הרוכסן.

אם, לעומת זאת, החפץ התקוע עדיין לא זז, נסו להיכנס עם פינצטה כדי למשוך לאט את החסימה מהשיניים. לפעמים נדנוד רך של הרוכסן למעלה ולמטה בזמן שאתם מושכים אותו יכול גם לעזור לעקור פריטים קשים יותר.

4. השתמשו בעיפרון או בסבון נוזלי

אם הרוכסן עדיין לא זז, אל תאבדו אמון. אולי תצטרכו לתת לו קצת עזרה נוספת. התחילו על ידי שימוש בעיפרון כדי לצפות את השיניים המקיפות את המנגנון בציפוי קל של גרפיט – זה ישמש כחומר סיכה כדי להקל על תנועה חלקה. אם זה נכשל, נסו כמות קטנה של סבון כלים נוזלי, כדי לעזור יותר למנגנון לנוע מעלה ומטה לאורך השיניים.

5. השתמשו בווזלין

אם העיפרון והסבון הנוזלי לא עובדים, או אם אתם חוששים שהם עלולים להכתים את הבגדים, נסו להשתמש במקום זאת בווזלין. נעשה את זה באמצעות צמר גפן, אותו נטבול בשכבה קלה של וזלין. לאחר מכן, נשתמש בצמר הגפן כדי להכניס את הג’ל לתוך השיניים המקיפות את המנגנון של הרוכסן. הרעיון הוא שהווזלין יעזור לשמן ולהסיר את כל הפריטים הקטנים יותר שעלולים להיות תקועים ברוכסן.

לקריאה נוספת: איך לתפור כפתור: מדריך מצולם

אם לרוכסן חסרות שיניים

רוכסנים שחסרות להם שיניים יכולים להיות מסובכים במיוחד לתיקון ולכן אנו ממליצים לקחת את הבגד לחייט או תופרת כדי לתקן את הבעיה הספציפית הזו. בינתיים, הנה כמה תיקונים מהירים שיכולים לעזור ופתור את הבעיה באופן זמני, עד שתספיקו להגיע לשם.

6. השתמשו בצבת (שוב)

אם הרוכסן שלכם ממשיך ליפול, לעתים קרובות זה אומר שהשיניים נעקרו או נשחקו. התחילו בבדיקה מדוקדקת של הרוכסן עצמו כדי לקבוע אם אחת מהשיניים פשוט לא מיושרת. אם כן, השתמשו בצבת על מנת לכופף לאט את השיניים הסוררות בחזרה למקומן. לחלופין, אם נראה שכולם נמצאים במקום הנכון, עברו לשלב הבא.

7. השתמשו בלק

אם אתם חושדים שהשיניים נשחקו מרוב שימוש (כן, זה קורה), טריק שעשוי לעבוד הוא צביעת השיניים עם לק שקוף. זה יעבה את השיניים ביעילות, מה שיכול לעזור להחזיר את הרוכסן לתפארתו הקודמת. אם אתם מגלים שהרוכסן עדיין לא נצמד לאחר שכבת הלק הראשונה, אולי שווה לנסות עוד שכבה או שתיים.

איך לתקן רוכסן שבור

דרכים נוספת

8. השתמשו בסיכת ביטחון

אם כל השאר נכשל ואתם לא מצליחים לגרום לרוכסן המציק להישאר במקומו, ייתכן שתצטרכו להחליף את הרוכסן לחלוטין. עד אז, תיקון קצר כרוך בהכנסה של סיכת ביטחון לתוך הלולאה של הרוכסן. לאחר מכן, חברו את הצד השני של סיכת הביטחון מעל הכפתור או הסוגר כחלק העליון של הרוכסן, כדי להחזיק אותו במקומו.

אלו לא פתרונות לטווח ארוך אבל יכולים להיות שימושיים במיוחד אם הרוכסן שלך נשבר בזמן שאתה בחוץ או אם אין לך זמן לתקן אותם.

כדי למנוע מהרוכסן להיהרס שוב, זכרו –

9. אל תמשכו אותו

הדרך הטובה ביותר להימנע מהרס של הרוכסן שלכם היא לוודא שאינכם משתמשים ביותר מדי כוח כדי לסגור אותו. במקום זאת, השתמשו במשיכות קבועות ועקביות כדי למשוך את הלשונית למעלה ולמטה לאורך הרוכסן. אם אתם צריכים להתחיל למשוך ממש חזק כדי לגרום ללשונית לזוז, עצרו והעריכו את המצב מחדש.

10. ודאו שהרוכסן לא לחוץ מדי

אם אתם מנסים לסגור תיק שעולה על גדותיו או ג’ינס קטן מדי, יתכן בהחלט שהרוכסן יתכווץ כשיש לחץ רב מדי שמשתק את השיניים. החוכמה כאן היא להימנע מכפייה של סגירה על הרוכסן. כאשר יש כמות משמעותית של התנגדות העוצרת את ההחלקה של הרוכסן למצב סגור, זה לעתים קרובות סימן לכך שגם אם תצליחו לסגור אותו, הרוכסן עדיין עלול להיהרס. במקום זאת, נסו לרוקן קצת את התיק שלכם, או לבדוק איך אפשר להרחיב את הבגד או לתקן את מיקום הרוכסן (רוב הסיכויים שאם הרוכסן צמוד מכדי להיסגר, פריט הלבוש לא נוח במיוחד גם ככה).

תיקון רוכסן תקול

לקריאה נוספת: איך לתפור דרגות למדי צה”ל (מדריך)

והנה, אלו היו הטיפים שלנו לתיקון רוכסן שבור. יש לכם רעיונות נוספים או שאלות? נשמח לשמוע בתגובות!

One Comment on “איך לתקן רוכסן – כל הדרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *