איך מנקים שטיח חבלים: מדריך קצר ופשוט

שטיח חבלים

שטיחי חבל מעניקים לכל בית אווירה חמימה וכפרית. הם עמידים מאד ומחזיקים מעמד לאורך זמן, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית לאזורים בעלי עומסי תנועה גבוהים או עם נטיה ללכלוך. וזה באמת מה שרוב האנשים עושים – משתמשים בשטיחי החבלים הללו על רצפת המטבח או חדר המשחקים, מקומות בהם הם נוטים לצבור לכלוך רב. אז איך מנקים שטיח חבלים?

מכיוון ששטיחי חבל נועדו לעמוד בתנועה רבה, ניקוי נכון הוא המפתח לשמירה על מראה טוב שלהם לאורך שנים. ניתן בהחלט לנקות את שטיחי החבל באמצעות שואב אבק, אך אם יש לכם בבית מכשיר חזק במיוחד הקפידו להשתמש בדרגות העוצמה הנמוכות, ולא להכות את השטיח עם הראש של השואב – שכן למרות העמידות הרבה של השטיחים הללו, שאיבה חזקה מדי בכל זאת עלולה לשחוק אותם ולקצר את חייהם.

בעוד ששואב אבק זה בסדר לניקוי יום יומי, מדי פעם שטיחי החבל הקלועים שלכם יזדקקו לניקוי עמוק.

חשוב להבין כי תהליך הניקוי  של שטיחי חבל שונה משיטת הניקוי של סוגי שטיחים אחרים בשל העמידות של הסיבים שלהם – שבדרך כלל עשוים מבמבוק וקוקוס – למים. זה מאפשר לנקות אותם במים מבלי לפגום במרקם, באריגה ובצבעים של הפריט.

אז איך עושים את זה נכון? הנה הסבר קצר:

ניקוי שטיח חבלים – שלבים:

הנה ארבעה שלבים קצרים שיסבירו לכם איך מנקים שטיח חבלים:

שלב 1 – קחו את שטיח החבלים שלכם החוצה ונערו אותו ביסודיות, או תלו אותו מעל מעקה והכו אותו במטאטא כדי לשחרר ממנו את כל חלקיקי האבק.

שלב 2 – הניחו את השטיח פרוס על הרצפה ושפשפו כל כתם בעזרת מברשת יחד עם תמיסה המבוססת על חצי חומץ וחצי מים. הימנעו משימוש בסבון שעלול להילכד בסיבי החבל ולהשאיר שאריות לבנות על השטיח.

שלב 3 – שטפו את השטיח בעזרת צינור מים בלחץ גבוה. אם בצינור הגינה שלכם אין מספיק לחץ על מנת להסיר לכלוך וגרגירים הספוגים בסיבים, קחו את השטיח לבעל מקצוע עם ציוד מתאים.

שלב 4 – תלו את שטיח החבלים שלכם לייבוש. אפשרו לו להתייבש לחלוטין משני הצדדים לפני שתחזירו אותו פנימה לתוך הבית. נסו לתלות אותו במקום שטוף שמש ביום חם כדי לעזור לו להתייבש מהר יותר. בנוסף לכך, חום השמש יעזור לחסל את קרדית האבק וחיידקים הנוטים להתרבות בין הסיבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *