איך לצייר מצלמה: מדריך מאויר

איך לצייר מצלמה

אנחנו ממשיכים עם סדרת המדריכים שלנו בנושא “איך מציירים”, בה אנחנו מלמדים אתכם בצורה פשוטה כיצד לאייר חפצים, חיות ודמויות שונות, בקלות ובמהירות. והיום, נלמד ביחד איך לצייר מצלמה.

חשוב להבהיר מראש שלא מדובר בציור מתוחכם מדי, ובטח לא מיועד למאיירים מתקדמים או מקצועיים, אלא פשוט נועד לשמש כבסיס התחלתי עבור איור מהיר וקל לביצוע, שישדרג את תהליך האיור שלכם ויספק לכם נקודת פתיחה טובה. עבור עוד כמה דוגמאות לציורים פשוטים, ראו בתחתית העמוד.

אנחנו לא צריכים הרבה כדי להתחיל: קחו לכם דף נייר, עיפרון או עט לבחירתכם, ואתם מוכנים.

איך לצייר מצלמה

הנה מדריך קצר לציור מצלמה בשישה שלבים פשוטים.

איך לצייר מצלמה

עקבו אחרי השלבים הבאים:

  1. ציירו קו ישר המסתיים בעיגול משתבלל.
  2. ציירו שני קווים מקבילים וחברו אותם עם חצי עיגול. בנוסף, ציירו קו ישר מאונך ממש מתחת לקו הקודם.
  3. סגרו את הצורה עם שני קווים נוספים, ליצירת מלבן – זהו הגוף של המצלמה שלנו.
  4. עכשיו הגיע הזמן להוסיף פרטים: ראשית, ציירו שני עיגולים אחד בתוך השני, במרכז המלבן – זוהי העדשה. הוסיפו שני עיגולים קטנים זה לצד זה בראש המלבן – אלו הכפתורים.
  5. הוסיפו הצללה במקומות המתאימים, לפי המתואר בציור.
  6. הוסיפו סרט, כדי שהמלצה לא תיפול.

וזהו – ציירנו מצלמה!

כמה עובדות מעניינות על מצלמות

מקור השם העברי במילה “צלם” שמשמעותה דמות. מקור השם הלועזי “קאמרה” נובע מהמונח קמרה אובסקורה, שפירושו בלטינית “חדר אפל” – מכשיר שקדם למצלמה עם עדשה. הוא כולל קופסה סגורה עם חריר בדופן אחת, אשר יוצר תמונה הפוכה על הדופן הנגדית.

עד להמצאת סרט הצילום, ציור היה האופן היחיד לשימור תמונה, ולא הייתה אפשרות לאחסן את התמונה הנוצרת בקאמרה אובסקורה. סרט הצילום איפשר לראשונה צילום ושמירה של תמונות. החיישן הדיגיטלי יצר מהפכה בתחום הצילום, וכיום רוב מוחלט של המצלמות (כולל מצלמות וידאו) מכיל חיישן דיגיטלי.

האדם הראשון שהצליח לייצר תמונת מצב “צילומית” קבועה היה ניספור נייפס, אשר צילם בשחור לבן. התצלום הראשון בהיסטוריה ששרד הוא נוף מחלון בלה גרא, שצולם בשנת 1826. החשיפה בזמן הצילום נמשכה 8 שעות. “נייר הצילום” הראשון היה עשוי אספלט. ליתר דיוק, לכת אספלט הונחה על נחושת או זכוכית.

התצלום הצבעוני הראשון צולם בשנת 1861 על ידי ג’יימס מקסוול, הפיזיקאי הבריטי הנודע. צילום האוויר הראשון בוצע על ידי ממציא צרפתי בשם טורנש בשנת 1858. הוא צילם את פריז מכדור פורח.

לקריאה נוספת: איך לצייר מתנהאיך לצייר מכונית | איך לצייר אופניים | איך לצייר כוס קפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *